Het aftellen kan beginnen, nog 3 (max 5) weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Oranje, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    @Elisia Mijn bevalling begon afgelopen dinsdag ook met het verlies van druppels bloed (na het plassen) maar die werden al heel snel gevolgt door vruchtwaterverlies, dat heeft de hele dag geduurd zo'n beetje en pas ongv. 10 min voor de bevalling (maar ik denk dat dit gelukkig sporadisch voorkomt) begonnen de weeen pas echt.
    Maar goed, het kan dus duiden op een beginnende bevalling, bij mijn andere bevallingen ging het ook gepaard met licht bloedverlies en vruchtwaterverlies. Hoop voor je dat het doorzet! en duim voor je:)

2. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Goedemorgen, oh sorry, goedemiddag dames:), ik was erg laat op omdat ik weer eens niet kon slapen vanwege de verkoudheid die dus weer helemaal terug is. En dan het brandende maagzuur daarbij... Ik sliep dus heel erg laat en was pas om 14.00u op.

@Elisia, ik denk dat dit wel kan duiden op een beginnende bevalling...of niet? Tijdens mijn zwangerschapscursus werd mij uitgelegd dat de slijmprop vaak onvindbaar is, maar dat het meestal begint met dat je het bloed ziet. Ik ben benieuwd hoor!!

Gister weer minder last van harde buiken en voorweeen, ik ben zo benieuwd en ik begin echt ongeduldig te worden. Ik had eigenlijk verwacht (don't ask me why) met 38 weken te bevallen..:p

Ik zit nu al vanaf 37 weken in de spanning...pfff echt weer iets voor mij dat het dan zo weken nog doorgaat tot 42 weken

3. Elisia

Elisia Lid

15 apr 2010
    86
    0
    0
    @peps: haha nou ik hoop niet dat dat bij mij ook zo gaat :p lijkt me toch wel heel eng om zo snel te bevallen

We zullen zien of het door gaat zetten ik hou jullie sowieso op de hoogte hoor!!! :)

Wilde ook nog even zeggen dat ik het echt leuk vind zo met z'n alle lekker te kletsen! Ook om te lezen wat jullie allemaal voor kwaaltjes hebben. De meeste lijken wel op elkaar.
    Ben benieuwd als straks iedereen bevallen is we ook nog steeds dingen van elkaar herkennen met de baby's :)

Peps hoe gaat het nu trouwens met je en met de baby? Gaat alles goed??

4. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @peps: Ja ik vroeg me ook al af hoe het met je meisje gaat. Is ze niet enorm misselijk geweest door die snelle bevalling?

5. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Helemaal mee eens :d:d

Ik hoop dat het bij je doorzet meid!

6. bebegim

bebegim Actief lid

23 aug 2010
    168
    0
    0
    Hey dames!

Vandaag zo rond 4 uur vloeide ik opeens. Ik twijfelde of het echt vruchtwater of urine was. Dus had toch de vk gebeld na 3x vloeien:) ze kwam controleren met zo'n stokje maar wist ook niet zeker of het vruchtwater was of niet want resultaat was dubieus(dus ook twijfel geval). Heb regelmatig last van harde buiken. Volgens vk was het teken van een beginnende bevalling maar moeten nog ff afwachten tot morgen.

Ik hou jullie wel op de hoogte dames, k ga zo lekker ff wat eten en dan proberen goed uit te rusten!!

7. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Bebegim: Spannend zeg! Alleen vervelend dat de vk ook niet zeker wist of het vruchtwater was. Je moet toch binnen een bepaalde tijd bevallen bij gebroken/gescheurde vliezen? Ik ben in ieder geval heel benieuwd.

8. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Jeetje wat spannend, ik hoop voor je dat je gauw te weten komt of het vruchtwater is of niet!

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    bebegim, spannend hoor, hoe was je nacht?

Hier weer een hele slechte nacht gehad :(
    Heb gewoon zo veel pijn 's nachts, continu buikkrampen. En echt hevige, net een erg ongesteldheidsgevoel. Nu heb ik een blaasontsteking gehad die niet over wilde gaan en zou het daar aan kunnen liggen volgens de verloskundige. Dus ik bel zo de huisarts maar of ik daar ff langs kan morgen.
    En gelukkig heb ik om 12.15 een afspraak bij de verloskundige. Hoop dat ze me iets kan bieden, voor mij part een nachtje of 2 ziekenhuis om goed te slapen ik ben uitgeput...

10. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    violetriot, balen meid dat het snachts niet wil.
    idd maar even langs de huisarts of de blaasontsteking niet weer is komen opzetten.

Hier nu bij mijn flink verkoudheid een holteontsteking opgelopen.
    Vannacht dus ook slecht geslapen van mijn in mijn rechter ang oog/ kaak.. Dus ook ik even langs de huisarts.

Heerlijk zanger zijn in de winter met al die virussen.
    Ga nu even eten en dan een rustige dag ervan maken vandaag.

11. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    @violetriot, vervelend ja, ik ken het wel al te goed, ik heb ook heel veel last van voorweeen...kan er ook soms uren niet van slapen. bij een eerste komt het dacht ik minder voor (tis toch je eerste?) ik had het bij mijn eerste helemaal niet! maar ja, moet zeggen, ik begin eraan te wennen...ook al hoop ik af en toe wel dat t doorzet..meestal denk ik..oh dit weer...(en ik geloof echt, dat als het het ECHIE is, dat je het gewoon WEET..- dat had ik immers ook bij mijn eerste hoor!)

@theeleut1, gelukkig heb ik (nog) geen verkoudheid o.i.d. lijkt me vreselijk lastig ja! ik vind het ook zo vervelend als mensen in mn buurt hoesten! bij de AH vanmorgen, de kassiere, gaat ze in haar hand hoesten UGHE UGHE en ja, daar heb ik net wisselgeld van aangenomen..

Ik ben alweer lekker bezig geweest hoor, wasjes draaien, wc alweer geschoond..Alleen...- de kerstboom staat nog!! ik vind het er niet meer uitzien, maar kan me er niet toe zetten (het is een kunstboom btw)....

en ondertussen controleer ik mn eigen urine op mogelijke tekenen..en heb ik harde buiken...en...tsja, gewoon lekker hoogzwanger...! :D

@bebegim..al iets gebeurd?!

12. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet je die W trouwens niet ff repareren hahahahaha sorry hoor....viel me meteen al op ;)

13. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo

ik typte vanmorgen met mijn zoontje al trekkende aan de laptop even een mailtje dus niet alles is idd zo lekker geschreven haha.

Mijn moeder is nu even aan het wandelen en meteen wat boodschapjes halen, kan ik mooi even met de beentjes hoog op de bank.

hier trouwens handenalcohol gekocht, weet niet of het helpt maar anders blijf je elkaar besmetten met virussen.

14. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen vrijdag een groei echo laten maken en kleintje zit boven aan de groeicurves. Morgen 38 weken en ze schatten haar vrijdag al op 3500gr. Op zich niet zo gek bij ons want de eerste was ook 3480 met 38 weken geboren, en de eerste 2 hadden erg lange benen (man is erg lang en ik ben ook niet klein)en deze lijkt dat ook weer te hebben. Toch is blijkbaar het protocol dat je dan toch een consult moet hebben bij de gyn, vanwege eventuele schouders die klem komen te zitten, een suikerlevel etc en dat ze dan nogal zullen zeggen dat je in het ziekenhuis moet bevallen.

VK en ik hopen dus dat ze er gewoon spontaan vandaag of morgen uit wil zodat we dit gedoe niet nodig hebben. Vannacht al wel flink krampjes en rugpijn gehad, dus er lijkt al wat voorwerk te gebeuren, maar indalen wil ze nog niet (net als die andere 2). Verse ananas is al ingezet, net als enkele andere huismiddeltjes, ben dus benieuwd.

Alle adviezen zijn welkom!

15. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    @didi maar ik dacht dat dit een normaal gewicht is..? Bij mij werd hij met 37 wk op 3500 geschat en ze zeggen dat hij bij de geboorte 3700/3800 zal zijn. Ze zeiden dat dit een normaal gewicht is, of moet ik ook eigenlijk nogmaals gecontroleerd worden op suiker? Nou ben ik ook wel bang dat zijn schouders vast komen te zitten..

Ik vroeg in het z-huis wat als hij er niet door past en ze zei; meestal komen we daar pas achter tijdens de bevalling. Dit vond ik niet echt een geruststelling...:(

16. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Hallo,

Hier redelijk geslapen. Viel wel pas tegen 02.30 in slaap want had hele lichte buikrampjes, maar eigenlijk niet noemenswaardig. Omdat ik het niet eerder heb gehad was ik helemaal in extase 'zal het beginnen?', maar helaas.. :(

@viol: Wat naar dat je zo slecht slaapt. Een paar nachtjes ziekenhuis zou wel helpen denk ik. Uitgeput aan een bevalling beginnen is ook geen doen.

@chica: Nou inderdaad dat is geen geruststelling dat ze daar bij de bevalling pas achter komen dat hij niet past. Zo zei de huisarts ook al tegen mij dat mijn gespierde bekkenbodem (door veel te hebben paardgereden) problemen op zou kunnen leveren bij de bevalling. En bedankt! :x (Dat wil ik dus niet van tevoren weten)

17. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    voor mij is het de derde bevalling, en die andere 2 waren 3480 (38w) en 3380 (39w) en vooral lang en niet erg breed. Ik snap het ook niet helemaal, waarom dit nou zo'n gedoe zou moeten zijn. Morgenochtend weer naar de VK en dan bespreken. Misschien probeert ze wel te strippen....

18. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    voor een jongen ligt het gewicht iets hoger dan een meisje he, mijn eerste meisje was geboren bij 41+3 en woog toen 3900. ze paste er met gemak door, ik ben een lange slanke persoon...(en zij ook) maar eh, ja, floepte er zo uit (na keihard persen haha) en geen inscheuring!

maar ja, of je bekken groot genoeg kan uitwijden, dat is dan de vraag...volgens mij..moet je je gewoon echt niet te druk maken!! hoe relaxter je bent, hoe beter het zal verlopen...denk gewoon: ik kan het!! want je kunt het!!

19. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohja, 3900 bij geboorte meisje is best hoog trouwens! gemiddeld is geloof ik 3200/3300

20. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    mijn nicht is 3 weken geleden bevallen van een meisje, die was inderdaad 3250 gram, ze beviel met 40 weken ongeveer. Toen schrok ik omdat ik dus dacht, jeetje met 40 weken schatten ze die van mij 3700 gram! Ik krijg een jongen, maar zou het zoveel meer moeten zijn dan? Pff ik hoop maar dat het goed komt, en stel dat hij besluit tot 42 weken te blijven zitten? Dan zal hij onderhand meer dan 4 kilo zijn!! Auuuuwwwww

Deel Deze Pagina