overigens was ik zelf ook vrij zwaar bij geboorte, maar mijn moeder was wel overtijd, ik was bij de geboorte 4070 gram..
komt goed joh! volgens mij is 3700 heeel goed te doen! Ik ga zo de po ophalen...ik noem het liever ondersteek. dat heb je in huis nodig voor thuisbevalling. Was ik nog vergeten. vind ik zon oma-ding!!
Haha ja die heb ik ook net als oma onder mijn bed staan, ik ga in t z-huis bevallen maar moest er wel een hebben
waarom moet je dan wel een po hebben? van de kraamzorg ofzo? Ben vanochtend bij de verloskundige geweest, moet vanavond slaapmedicatie halen in het ziekenhuis, en hopelijk slaap ik daar beter op. Moet het een nachtje proberen. Als ik dan nog niet slaap mag ik een nachtje in het ziekenhuis slapen met zwaardere medicatie. Moet zeggen dat ik daar wel voor open sta, omdat ik gewoon zooooo moe ben. Kleine deed alles goed, was vrolijk aan het bewegen toen ze me onderzocht en gelukkig waren mijn controles ook allemaal goed. Bloeddruk was zelfs iets lager dna de vorige keer, dus daar ben ik wel heel blij mee. Moet nu ook 3x daags 100mg paracetamol innemen om zo een beetje een spiegel op te bouwen, kijken of dat helpt. En toch advies gekregen om iets rustiger aan te doen, wat minder ver en vaak te wandelen. Heb er wel goed gevoel bij zo, dat ze me serieus nemen iig
@viol: O dat is wel fijn zeg! Dat je slaapmedicatie krijgt. Ik ben er niet zo voor, maar zoals in het geval bij jou wel. Een nacht goede rust is nu heel wat waard. Bij mij heeft de kraamzorg ook niets over een po gezegd alleen over klossen. bed staat nu sinds gisteren pas op bierkratjes. Een po heb ik dus ook niet in huis.
Ik ben er ook niet voor eigenlijk, heb in mn leven nog nooit slaapmedicatie gehad. Maar ben nu al zo uitgeput, en de gedachte dat ik nog weet ik hoe veel nachten zo door moet..dat kan gewoon niet. Ze gaan overleggen met de gyn in het ziekenhuis dus die zal wel weten hoe en wat. Heb eigenlijk liever dat ik sowieso een nachtje in het ziekenhuis kan slapen omdat ze dan de kleine ook in de gaten houden. Maar goed, ff afwachten wat ze straks zeggen.
@ Violetriot, het is beter dat je een beetje uitgerust bent voor de bevalling, om oververmoeid de bevalling te beginnen is ook niks, dan wordt het heel zwaar voor je lijkt me. Pfff...ik moest net naar de wc voor grote boodschap (sorry voor detail) en kreeg daarna opeens pijn in onderbuik en dit trok door naar vagina/anus, kon even niet lopen, niet extreme pijn maar ook niet een lichte pijn. Zou dit kunnen betekenen dat ik in de buurt kom van de dag dat ik ga bevallen..? Of is dit normaal na een wc bezoekje rond dit termijn..?
hahaha wat grappig mijn mannetje zit nu meteen een stopwatch op zijn telefoon te installeren, hij is meteen zenuwachtig omdat ik net dus opeens die pijn had...
maar het zal wel niks zijn want nadat ik heb gezeten voel ik niks meer....maar ben benieuwd of het niet toch betekent dat de dag in ieder geval dichtbij is...vannacht over mijn kindje gedroomd, zijn kleine handjes en voetjes en dat ik hem knuffelde
po is inderdaad voor de kraamzorg, maar vooral ook om de echte vieze dingen in op te vangen bij een thuisbevalling zoals de placenta. HIj ligt weer klaar onder mijn bed....
Hey dames! Ben nog steeds thuis, sinds gisteren regelmatig lichte buikkrampjes en harde buiken maar geen vochtverlies meer. Vk komt zo nog een x kijken voor de zekerheid, ze zei dat ze middag langs zou komen dus we achten af. k voel me voor de rest wel goed naast buikpijn, heb ook goed doorgeslapen gelukkig! Ben benieuwd, hoop dat het door gaat zetten..
spannend hoor meiden! Volgens mij zijn we er zo langzamerhand allemaal aan toe om te bevallen! Heb een temazepam gekregen. 2 capsules. Ik ga het in ieder geval proberen vanavond want ik ben echt heel erg moe. Het kan weinig kwaad als je er niet veel gebruikt en dat wil ik sowieso niet. dus, duimen maar voor vannacht!
Ik denk inderdaad dat we er allemaal aan toe zijn, ik wou vanmiddag weer even wandelen dus 2e poging gewaagd, maar na 2 minuten lopen werd ik een beetje duizelig en kreeg ik weer zo'n pijnscheut/kramp onderin mijn buik en pijn in mijn liezen, dus toen zijn we weer omgedraaid en is mijn vriend alleen de boodschappen gaan doen... Vandaag is een van mijn nichten die 2 dagen voor mij is uitgerekend aan het bevallen...spannend hoor wanneer ben ik nou aan de beurt? @violet, ik hoop dat je een beetje kan slapen vanavond!
hoi dames, het wordt tijd dat er een paar dames hun wondertje op de wereld gaan zetten. Wat is het rustig zeg..... Hopen dat alle voortekenen van iedereen door gaan zetten. Ik ben morgen 39 weken. Maar hier ook nog niet echt tekenen van het begin.....helaas. Moet morgen naar de verloskundige en dan gaan ze proberen te strippen. Ben benieuwd of het wat uithaalt. Hoor zoveel verschillende verhalen. Het zou wel fijn zijn, ben het zo zat aan het worden. Als het een beetje meezit lukt het strippen en wordt het zelfs een verjaardagscadeautje voor mij. Ik ben donderdag 13 januari jarig, dus dat zou zomaar kunnen... Spannend!
hoi frieda333, ja dat is zeker spannend ja! ik hoop dat mijn baby niet op de 13e wordt geboren want dan is mijn moeder ook jarig! vind ik zelf niet zo (maar als het dan wel zo is..achja, overleven we ook wel weer natuurlijk...hihi) In ieder geval, heel veel succes met strippen..ben benieuwd hoe dat is...
@Violet: Fijn dat je wat slaapmedicatie hebt gekregen. Hopelijk slaap je een keer goed vannacht, maar dat zal vast wel. @Frieda: Spannend zeg, maar strippen heeft toch alleen zin als er al iets gaande is? Zou in ieder geval een mooi verjaardagscadeautje zijn.
@ Frieda, spannend, ik hoop dat ze je kunnen strippen morgen en dat het dan doorzet! Zou wel erg fijn zijn natuurlijk. @ Chica, vervelend dat je zo'n pijn hebt zeg, red je je in en om het huis nog wel? Zo, ik ga zo maar eens richting bed, heb geen tv gekeken, lekker gepuzzeld en muziek geluisterd. Straks nog ff lezen en dan hopelijk naar dromenland!
hi ladies, Hier ook nog niks aan het gebeuren.. heb wel veel last van krampen en steken in mijn onderbuik en vooral in mijn rug! Dat doet zo'n zeer! Ik merk dat ik ook niet meer zolang kan lopen. Voel ook steeds iets bewegen daaronder, zal het hoofdje wel zijn kan niet anders. Ik lig nu lekker met een kruik in bed. M'n buik doet zo'n zeer, maar het zijn geen opkomende krampen dus ik ga er niet vanuit dat het weeen zijn. Het is meer een constante pijn. Heb gister maar 2 uurtjes geslapen dus denk dat ik vandaag makkelijk in slaap val. Fijne avond
Nu ben ik diegene die een slechte nacht heeft. Ik zit al een uur spelletjes te doen en heb ook al een beker warme melk met anijsblokjes op en duik straks nog weer even terug het bed in. Ik heb weer verschrikkelijke last van vermoeide benen,hier gebruik ik been balsem voor van Gehwol en die helpt wel goed maar was nu denk ik te laat met insmeren. @Violetriot Ben erg benieuwd hoe jouw nacht is geweest.
Vervelend dat je zo'n slechte nacht hebt okidoki. Ik hoop dat je nu nog wel even kan slapen! Ik heb geslapen! Misschien nog maar 5 uurtjes in totaal, maar ik heb geslapen Ben om 23.00 naar boven gegaan, was nog wakker toen mijn man om 00.30 ging slapen, dus ik was zo bang dat het niet meer zou lukken! Maar toen werd ik pas weer om 0330 wakker En toen heb ik nog wat geslapen een uurtje of 1,5 achter elkaar. Was wel weer om 0630 er uit. Maar dit is al een stuk beter dan dat het was, voel me ook best uitgerust! Straka naar de huisarts, urine weer op kweek laten zetten, al vermoed ik dat mn lichaam de blaasontsteking zelf heeft ongeruimd. Vond het wel een naar idee om een inslaper in te nemen, maar gelukkig is de kleine man nu al weer vrolijk aan het trappelen dus die zal er niet zo veel last van hebben gehad..