Het aftellen kan beginnen, nog 3 (max 5) weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Oranje, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Hoi,

@Okidoki: Jeetje jij was er vroeg bij zeg! Vervelend als je niet meer kunt slapen. Hier wel een redelijke nacht gehad. Was gister al om 22.00 naar boven gegaan want was moe. Normaal ben ik juist hartstikke wakker 's avonds, maar nu dus niet. :)

@Oranje: Vervelend dat je zoveel pijn hebt. :( Vooral wanneer het niet doorzet.

@Violet: Wat fijn dat je in ieder geval geslapen hebt. Hopelijk voel je je nu iets beter.

@Samantha: Hier ook een aantal verjaardagen binnen de familie dezer dagen. Zowel mijn opa als mijn vader zijn de 16e jarig dus het zou grappig zijn als kleinzoon dan ook komt. ;)

@Bebegim: Ik ben benieuwd hoe het is gegaan bij de vk straks. Ik moet om 10.00.

Ik voel me wel oké. Had alleen vanochtend nadat ik had geplast slijm en allemaal slierten bloed op mijn toiletpapiertje. Dit is niet erg toch? Zegt volgens mij ook niets over het begin van een bevalling. Heb nog maar niets tegen mijn man gezegd want dat is zo'n zenuwpees. ;):p

2. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rosa canina, nou ik zou het wel spannend vinden hoor, slijm en bloederigheden haha....!! bij mn eerste had ik dat helemaal niet, pas tijdens de bevalling slijmprop verloren en ook vruchtwater (en dat is helemaal niet raar).
    men zegt idd dat het niets hoeft te betekenen, maar eh...ja, ...toch spannend!!

Leuk!

Nog geen bevallingen verder?! gaan we allemaal over de 40 misschien!? pfff...

(ps ik heb wel weer buikpijnen, maar ja, dat begint echt normaal te worden helaas)

3. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Samantha: Ja ik vond het net ook spannend, maar ik heb de site even doorzocht en bij sommige vrouwen duurde het nog weken voor ze gingen bevallen nadat ze slijm en bloed waren verloren. Ik hoop dus nergens op. Moet om 10.00 bij de vk zijn en dan vraag ik het nog wel even na.

4. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou nou nou..ik heb een goed gevoel erbij bij jou...! vertel het je man nou maar ;) kun je het lekker delen toch?! of is hij aan het werk? dan zou ik mss nog even wachten ja..anders zit ie daar helemaal te stressen mss haha

5. Bubble

Bubble Lid

13 jul 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    Hey meiden,

Ik ben afgelopen vrijdag 7 januari bevallen van een gezonde mooie dochter, Nova.

Ik voelde me s'middags niet zo lekker dus was lekker onder de wol gekropen met de laptop en probeerde wat Greys Anatomy afleveringen te kijken. De kramp die ik in mijn rug voelde ging alleen niet echt over dus kon me niet zo concentreren op de series. Rond drie uur belde ik mijn man op dat ik me niet zo lekker voelde maar dat hij niet eerder naar huis hoefde te komen. Een uurtje later was hij thuis en was ik blij dat hij er was en me even kon masseren. De kramp in mijn rug was steeds meer geworden en ik kon niet zo goed meer tegen zitten of liggen dus liep ik veel rond. Na al die bevallingsverhalen etc te hebben gehoord/gelezen wist ik niet zo goed of dit nou het begin van de mijne was en was ik stellig van overtuigd dat dit pas de voorweeen / valse weeen zouden zijn.
    Om half 6 heb ik de verloskundige gebeld en zou ze langs komen omdat ik helder rood bloed verloor, later zei ze dat ik gewoon helder klonk aan de telefoon dus ze niet in een grote haast was. Nou een half uurtje later was mijn water gebroken en kwam de weeen een stuk sneller achter elkaar maar nog steeds onregelmatig. Ik pufte ze braaf weg. Om half 7 stond ze voor de deur en zag ze dat ik wel al een stuk verder was en toen ze me op bed ging checken bleek ik al 9 cm ontsluiting te hebben!! Ik kon het gewoon niet geloven. Daarna ging alles als een sneltrein en om half 9 had ik een prachtige dochter in mijn armen.

:) Het was een hele snelle bevalling, had graag in bad bevallen maar toen het water eenmaal warm was wilde ik niet meer van plek veranderen en is de baby op het bed bevallen. Ik wens iedereen zo'n voorspoedige bevalling toe!

6. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Bubble: Gefeliciteerd met je dochter! Mooie naam :) En wow wat een goede bevalling, hoop dat het er bij mij ook zo aan toe gaat.

@Samantha: Mijn man is werken, maar hij heeft kantoor aan huis dus komt tussendoor ook nog thuis. Nu is hij naar een klant en ik ga zo naar de vk.

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Bubble en Bubbleman gefeliciteerd met Nova!
    Wat fijn dat je zo'n voorspoedige bevalling hebt gehad, heerlijk! Doet Nova het goed?
    Lekker genieten nu van elkaar!!

8. Okidoki

Okidoki Actief lid

12 jun 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bubble gefeliciteerd met je dochter,mooie naam!
    En ook al zo'n vlotte bevalling.

Ik heb het lijstje er nog maar eens bijgezocht,hopelijk klopt dit nog?
    GEBOREN:
    03-01-2011: miepje21 Emily dochter
    05-01-2011: Peps Kaja dochter
    07-01-2011: Bubble Nova dochter

16-01-2011: Peps meisje
    18-01-2011: Frieda333 meisje
    19-01-2011: Chica82 jongen
    20-01-2011: Rosa Canina jongen
    20-01-2011: Bebegim meisje
    21-01-2011: oranje meisje
    25-01-2011: Violetriot jongen
    25-01-2011: didi77 meisje
    26-01-2011: elisie
    26-01-2011: samantha1980 meisje
    26-01-2011: balleke jongen
    30-01-2011: Okidoki
    30-01-2011: Glimworm
    31-01-2011: S1986
    01-02-2011: Theeleut
    02-02-2011: appie

9. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee weer een kleine erbij en allemaal dochters tot nu toe. Mooie naam hoor nova.
    Hier gistermiddag en avond hadrde buiken na een flinke wandeling maar uiteraard ook alweer gestopt.
    Deze blijft dus duidelijk langer zitten dan mijn eerste manneke.
    Van mij mag het wel al hoor, ben de buik nu wel zat. Wil weer gewoon kunnnen slapen en ben zoooo nieuwschierig naar de kleine en de bevalling. Dan kan wachten wel erg lang duren.

Nou toy toy allemaal en tot mails

10. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Net terug van de vk. Bloedprop verliezen zegt inderdaad niets over beginnende bevalling. Het kan, maar ook kan het nog gemakkelijk een week duren, helaas..
    Inmiddels man ingelicht, maar uitgelegd dat dit dus niet het begin is, is hij niet meer zo nerveus. ;)

@theeleut: Wachten duurt inderdaad lang als je ergens heel lang naar uitkijkt. Ik had gehoopt op 11-01-11 te bevallen want vond het zo'n mooie datum, maar denk dat we dat niet meer gaan redden, haha..

11. Elisia

Elisia Lid

15 apr 2010
    86
    0
    0
    @bubble
    Gefeliciteerd met jullie dochter!!! Wat een leuke naam! Geniet lekker van alle mooie momenten en laat je ook verwennen hè!!

12. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bubble, van harte gefeliciteerd met je mooie dochter Nova! super mooie naam en ook..wat een mooie bevalling!!

geniet ervan!

13. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    @Bubble, gefeliciteerd met jullie dochter!! Ik ben blij voor je dat het zo'n snelle bevalling was, ik hoop dat het bij mij ook zo snel zal gaan:)

14. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

En weer iemand die bevallen is! Gefeliciteerd bubble met jullie dochter Nova. Prachtige naam!!

Ik vind het iedere keer weer spannend om te lezen wat er allemaal gebeurd hier.
    Ik zie trouwens dat ik de laatste ben op ons lijstje. Ik ben benieuwd of ik ook al laatste beval. Ik heb veel harde buiken en krampen maar dit is nu al 2 weken zo en zoals ik hier lees zijn er meer die dit hebben.
    Ik heb sinds een paar nachten eens lekker geslapen heerlijk!

Houden jullie ook veel vocht vast? Ik namelijk wel, heel erg in m'n benen en handen. Heb ook hoofdpijn sinds 2 dagen. Ik moet donderdag naar de vk. Ik zal haar eens vragen.

Liefs mij

15. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog zo'n ongeduldig type-je. Moet morgen toch naar de gyn voor consult omdat ze waarschijnlijk groot is en ze je dan liever in het ziekenhuis laten bevallen. Ik zou heel graag thuis bevallen, dus de VK heeft me vanmorgen gestript. Daarna lekker een warm bad en lekker ontspannen, maar helaas slechts een klein beetje activiteit, hoop dat dat zich zo uitbreiden dat ze gewoon binnenkort geboren wordt. Donderdag wordt eventueel opnieuw gestript. Heeft iemand nog goede tips op de bevalling te kickstarten (anders dan ananas hart en sex)

16. glimworm

glimworm Niet meer actief

Pfff... ik heb ook zo'n stresskip thuiszitten ;)
    hij heeft nu 2 dagen training voor zijn werk en is alleen vanavond laat thuis.
    hij wil graag overal op tijd bij zijn als het zover is (dat heb je toch niet in de hand, zelfs niet als je de hele maand vrij neemt) en wil alles voor me regelen en doen, heel lief allemaal, maar dat voelt nogal benauwend en ik heb gezegd dat ie me wat meer los moet laten.
    Als het komt dan zorg ik echt wel dat hij er op tijd bij is ;)

Gisteren de laatste echo gehad en mijn placenta is toch nog een behoorlijk stuk omhoog getrokken dus hoogstwaarschijnlijk komt Glimmie gewoon via de achterdeur eruit :D en is het nu voor ons zelf ook nog een verrassing wanneer het gaat gebeuren.

@Bubble: Gefeliciteerd met jullie meisje! klink idd als een hele fijne bevalling, daar teken ik graag voor!

17. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefelicteerd bubble!

Zo zie je maar weer dat het toch belangrijk is om mensen op de hoogte te houden van een (beginnende) pijn. Zo snel 9 cm! Dat bedoel ik dus.

Nu genieten van je dochtertje. Nu wij nog :D

18. Okidoki

Okidoki Actief lid

12 jun 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag nog even een geboorte sticker besteld voor op het raam,kreeg net een mailtje dat die morgen al bezorgd wordt.
    Dus wat mij betreft mag het morgen komen want wij zijn er klaar voor. ;)

Volgens mij denkt iedereen er hier zo over?
    Allemaal bezig met de laatste loodjes. pff

19. bebegim

bebegim Actief lid

23 aug 2010
    168
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hellaas ben ik ook nog niet bevallen:) Gisteren kwam de vk nog eens kijken en het was toch geen vruchtwater anders zou het gewoon verder druppelen en dat was niet het geval. Heb sinds gisteren ook minder last van harde buiken, dus het is helemaal afgenomen.. Baby maakt het nog goed, dus denk dat 't nog even gaat duren..

@oranje: vervelend dat je zo last hebt van krampjes en steken maar die niet doorzetten. Heb je er nog steeds last van? Afgelopen 2 dagen had ik 't ook maar minder pijnlijk, en zulke voorweeen kunnen weken duren, heb er gelukkig geen last meer van.

@Rosa Canina: Jij zit ook in een spannende fase vind ik, slijmverlies met bloed maar hellaas zeg dat ook niks over een beginnende bevalling, maar wie weet;) Had trouwens ook gehoopt op 11-01-2011 te bevallen, vond het ook zo'n mooie datum had het zelfs ook tegen manlief gezegd, maar k heb niks te willen natuurlijk:)

@Bubble: Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! hoe gaat 't verder met jullie? lijkt me zo fijn om opeens zo 9cm onsluiting te hebben.. Nou kan je al op je buik slapen:p dat heb ik zooooooo gemist:))

Trouwens mijn buik ziet er nu echt zo scheef uit, baby ligt helemaal aan de rechterkant volgens mij. Me rechter ribben hebben geen ruimte meer, het steekt maar hier heb ik vaker last van hoor:)

20. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begin ook dingen uit te proberen; heb patat met mayo en frikandel gehad... Voel me er alleen maar n beetje misselijk door eigenlijk...! en ik heb net 3 uur geslapen!! Heb geen zin in ananas lijkt me zo sterk... Wandelen doe ik elke dag wel... Nou ik ga even weer instellen op dat t nog lang gaat duren, dat werkt beter denk ik!

Deel Deze Pagina