Het aftellen kan beginnen, nog 3 (max 5) weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Oranje, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

nou ja!:$ bij mij was het precies zo, ook op oudjaarsavond/nacht :D
    ik zag mezelf al helemaal stressen om naar het ziekenhuis te gaan :)

heb snacht's ook nog eens lekker beenkrampen gehad, dus niet echt lekker geslapen ;)

2. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi Dames,

Hier iemand die echt met de aller laatste loodjes bezig is, ik beval namelijk sobieso binnen nu en 3 dagen :D. Ik heb een hele geschiedenis met vroegtijdige weeën met 27 weken (gelukkig zit ze er nog steeds), en een buikoperatie met 32 weken vanwege een acute blindedarmontsteking. Ik heb ook al vanaf 35 weken voorweeën en al 2 x een valse start gehad. Ik moet nu morgen naar de gynaecoloog en dan hoor ik of hij me meteen gaat inleiden of dat ik een afspraak krijg voor dinsdag of woensdag. Het is dus ontzettend spannend en ben ook erg nerveus :D. Ik zie er helemaal niet tegenop hoor, ben bij mijn oudste ook ingeleid en heb er een goede ervaring mee. Ik heb al 2 cm ontsluiting en alles is verweekt dus ik ben makkelijk in te leiden zegt hij. Het kan dus zijn dat ik morgen mijn beebje al in mijn armen heb!!!
    Ik hoop dat jullie ook niet meer heel lang hoeven te wachten

Groetjes

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

@Miepje: Kan me voorstellen dat dat hele spannende weken zijn geweest :$
    gelukkig nu alleen nog maar gezonde spanning! :D
    veel succes iig!

4. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Spannend Miepje, heel veel succes met de bevalling en alvast veel geluk met je beeb!!

5. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    @miepje; super veel succes...ben benieuwd hoe snel het zal gaan voor je...! je zal dan wel de eerste zijn van ons hier (tot nu toe ;))

6. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Succes miepje! Ik hoop dat je een goede bevalling zult hebben.

Ik word gek van die menstruatiekrampen:( Vandaag de hele dag last gehad onderin mijn rug en buik. Misschien moet ik het ook rustiger aan doen, maar zelfs wanneer ik in mijn bed lig heb ik er last van dus volgens mij is er niks aan te doen. Aan jullie reacties te zien hoort het erbij..

Ik slaap trouwens al 2 maanden niet. Ben in de nacht altijd wakker, slaap meestal tussen 7 en 12 heel goed (ochtend). Wat is het opstaan trouwens moeilijk! Moet altijd eerst de rugleuning van mijn bed vastpakken voordat ik op kan staan. Lijk net een oma :) Ik ga morgen maar eens bellen voor klossen want die moet je eigenlijk vanaf week 37 in huis hebben vertelden ze me. Hebben jullie ze al in huis? Het maakt toch niet uit als je in het ziekenhuis wilt bevallen?

7. Elisia

Elisia Lid

15 apr 2010
    86
    0
    0
    Hoii allemaal,

Ik mag me hier ook melden :) woensdag ben ik 37 weken.. Het word nu echt spannend.
    Vind het erg leuk om met jullie mee te lezen de meeste kwaaltjes die jullie beschrijven herken ik wel.
    Ik heb ook af en toe wat steken en krampjes allemaal voortekenen denk ik :)

Nou meiden ik lees met jullie mee en ben benieuwd Hoelang we allemaal nog moeten wachten ;)

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    welkom Elisia!

Oranje, de klossen moeten er inderdaad ook onder als je in het ziekenhuis bevalt. Ze sturen je pas met een cm of 7 ontsluiting in, dus de controles gebeuren eerst nog thuis op bed, en dan moet het ook al op hoogte staan.
    Ook voor de controles van de kraamzorg na de bevalling is het belangrijk dat het bed op hoogte is.

(moet eerlijk bekennen dat wij ze ook nog niet hebben hoor)

9. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke dat dacht ik al. Een vriendin van me is pas geleden bevallen en zij had ze niet, maar de kraamzorg had haar inderdaad verteld dat ze die moest halen omdat ze anders haar werk niet mocht doen.. Ik ga er morgen gelijk achteraan.

Ik heb bij mijn laatste gesprek bij de vk aangegeven dat ik de ruggenprik wil. Als ik het niet nodig heb dan hoeft het niet, maar wou het toch aanvragen. Ik heb een stressvolle zwangerschap gehad/nog steeds door privé en werkomstandigheden en slaap heel erg slecht. Maar volgens mij mogen zij mij dan niet met 7 cm pas naar het ziekenhuis sturen. Ik zal het bij mijn volgend gesprek even navragen.. anders heb ik natuurlijk niks aan die ruggenprik.

10. Elisia

Elisia Lid

15 apr 2010
    86
    0
    0
    Dankjewelll violetriot!

Ik heb ook nog geen klossen want die kunnen niet onder mijn bed en als ik er bierkratten onder doe is me bed super hoog.
    Ik ga morgen kijken hoe het zit als ik er nog een matras onder doe ik denk dat dat ook wel voldoende moet zijn toch??

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Als je bed maar 70 cm hoog is, dat is tenminste de regel bij liemerscare waar ik de kraamzorg heb..
    Kan vaak idd met extra matras ook makkelijk!

12. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Hallo iedereen,

Ik hoop dat ik ook gezellig mag meepraten hier. Ben wel iets minder ver dan de meestte hier. Woensdag 36weken.
    Vanaf week 33 ligt mijn kleine al ingedaald. Ik heb wel last van krampen/menstruatiepijn en harde buiken (pijnlijke en niet pijnlijke). Ook af en toe flinke messteken van onderen.
    Onze kleine wou met 24 weken al komen. Paar keer opgenomen geweest en weeen remmers. Ook nog nierstenen aanval gehad. Ik zit nu al bijna 12 weken in de ziektewet dus heb het wel gehad. Het mag van mij wel komen. Maar nog even 2 weken doorzetten dan mag het officieel.
    Sinds kort ben ik weer bij de vk omdat het zo goed gaat. Ik wil graag poli klinisch bevallen.

Misschien wel leuk om een lijstje te maken wie wanneer is uitgerekend??

Xx

13. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Ook ik kom me even melden. Dinsdag ben ik 36 weken en bij mijn zoontje met 36.6 weken bevallen. Vindt het nu ook wel spannender worden.
    Veel last van mijn bekken waardoor slapen moeilijk is en teven al wat voorween gehad, vandaag ook veel harde buiken.
    Ik moet in het ziekenhuisbevallen ivm stuitligging zoontje en een uiteindelijke keizersnede.

Morgen naar het ziekenhuis om te bespreken of ik natuurlijk ga bevallen of niet, spannend.

14. Appie1988

@miepje, succes morgen!!!

@ iedereen. Blij om te lezen dat er meerdere mensen zijn die zo klote slapen. Erg herkenbaar. Waardeloos hè?

Moeten jullie ook zoveel/vaak plassen?

15. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    @appie
    Tuurlijk kun je meepraten :)
    Wat vervelend dat je een moeilijke zwangerschap hebt. Ik hoop dat de komende weken zullen meevallen.

@theeleut
    Spannend zeg! Succes morgen.

Een lijstje is een leuk idee. Ik heb dit topic geopend dus voel me een beetje verplicht om een lijstje bij te houden, maar ik heb geen idee hoe dit moet? Ik wil ook een ticker aanmaken, maar kwam er niet echt uit :(

Ben niet zo handig met dit soort dingen, misschien iemand anders?

16. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    hoi kom me ook even aanmelden..hihi iets meer dan 3 weken op 3 dagen na...:D Maar het aftellen is begonnen. En heb echt super veel zin ons nieuw beebje (kees)

17. Elisia

Elisia Lid

15 apr 2010
    86
    0
    0
    Als we nou een lijstje maken en iedereen zich er op volgorde zelf aan toevoegd
    Dus gewoon overnemen en dan je zelf erin zetten.
    Dan begin ik wel :d

26-01-2011: elisia

18. Appie1988

Gezellig!! Leuk leuk!

Ik zie dat Elisa een lijstje maakt en dat we daar bij moeten voegen.
    Ik zal me zo toevoegen...
    Ook wel leuk als onze kleintjes erzijn dit toe te voegen. + Lengte gewicht en naam natuurlijk!!! :D

19. Appie1988

20. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    26-01-2011: elisie
    26-01-2011: balleke jongen