Nee nog niet over tijd,zit morgen op de 37+4 maar ik heb zwangerschapsdiabetes en daardoor is de kleine niet meer zo klein en heb ik veel vruchtwater,ik heb dan ook een flinke toeter.
oh, vervelend dat je zwangerschapsdiabetes hebt! Maar wel goed dat ze je in willen leiden. Anders wordt je kindje inderdaad heel groot misschien. Ben je zenuwachtig?
Nee ben nog niet zenuwachtig maar dat zal nog wel komen. Ben heel blij dat de knoop nu is doorgehakt,kreeg al 3 weken te horen dat ze me niet te lang wouden laten doorlopen maar het was elke controle weer afwachten. Ik heb de laatste 2 weken weer pijn in mijn onderrug (SI-gewrichten) waggelen en zitten wil nog redelijk maar lang liggen en stil staan is een ramp. Denk dat als ik zenuwachtig word dit niet echt om de bevalling zelf is maar meer om het feit dat ik moeder word,daar moet ik nog wel even aan wennen.
Ik ben nu ook 37 weken en kan ook niet wachten tot de bevalling begint. Het is mijn tweede kindje. Ik heb al aantal dagen flinke onrust in mijn buik en kan s nachts niet slapen. Verder voel ik me nog goed. Ik lees hier even gezellig met jullie mee. En succes iedereen die inmiddels misschien aan het bevallen is! x
Hoi Anja, welkom! Hier rommelt het ook al sinds vrijdag, maar helaas zet er niks door. Het blijft zo wel spannend he! Okidoki, ja die spanning heb ik ook wel. Je weet natuurlijk ook niet wat je moet verwachten. Maar ik denk dat we onze weg wel gaan vinden als moeders.
Vanmiddag even bij de gyn geweest omdat de groeiecho redelijk groot uitviel en de vk dan volgens protocol dit moet overleggen. Gelukkig vond de gyn dat ze niet echt bijzonder groot is en omdat het al mijn derde bevalling wordt, zonder echte issues, mag ik lekker gewoon thuis bevallen. En ik hoop dat het echt een dezer dagen start. Allemaal veel succes gewenst!
gelukkig doen ze niet zo moeilijk! ik ben trouwens ook heel ''zenuwachtig'' ook al is dit dus niet mn eerste baby......! je gaat toch een beetje zo denken van, er is straks een echt mensje bij, en hoe gaat dat ook alweer.... kan het me gewoon niet voorstellen!! Gaat vast heel gezellig worden vooral hahah...! ik heb ook heel veel zin om weer normale kleding aan te kunnen. ik ben echt een beetje jaloers op vrouwen zonder dikke buik! grappig eigenlijk he!
Het wordt steeds spannender hier! Wel erg leuk om al jullie ervaringen te lezen, zoveel herkenbare dingen. Zoals het bukken om iets op te rapen of de moeite die het kost om je alleen maar aan te kleden. Dat kost mij ook steeds meer moeite, al gaat 't allemaal nog net. Het meeste moeite heb ik met sokken en schoenen aantrekken, iedereen zegt me steeds; 'o, dat doet je mannetje nu zeker wel voor je' maar daar ben ik net even iets te trots voor denk ik, haha! Ik doe alles nog lekker zelf.... Vandaag hadden we weer een liggingsecho omdat de kleine nog in stuit ligt, en er was duidelijk niets veranderd, had ik ook niet verwacht trouwens. Toen kregen we direct te horen dat we gelijk maar even door moesten voor een draaipoging (was al eerder aangegeven, maar niet voor vandaag), omdat het toch de meeste kans gaf dat het lukte als het zo snel mogelijk werd gedaan. Gelukkig had ik een superlieve en begripvolle gynaecoloog, die alle tijd nam en nadat ie een echo had gemaakt ook eerlijk zei dat het 25 tot 30% kans was dat het zou slagen, maar dat ie binnen een paar minuten zou voelen of er beweging in te krijgen was. Ik besloot toen om het een keertje te proberen, ik had volledig vertrouwen in de man en dat was wel een fijn gevoel. Het was behoorlijk onprettig op bepaalde momenten, maar niet ondoenlijk. De eerste keer lukte half, ik voelde dat 't mannetje een stukje meedraaide, maar toen weer terugzakte. De gyn. vroeg toen of ie het nog een keertje mocht proberen, en ik zei ja, want de pijn viel enigszins mee. De tweede keer voelde hij gelijk dat er geen beweging meer in zat en hield meteen weer op. Al met al heeft het zo'n 5 minuten geduurd en daar was ik achteraf zo opgelucht over. Geen half uur gewrik en gedoe aan mijn buik in elk geval. Naderhand heeft ie nog alles een keer gecontroleerd op de echo en heb ik nog een tijdje aan de ctg gelegen, maar alles was prima in orde. Nu wordt het dus een geplande keizersnede, iets waar ik me stiekem al een beetje aan op het voorbereiden was, omdat ik er best een hard hoofd in had dat ons ventje nog zou willen draaien. Het was een ervaring, maar ik voel me nu erg opgelucht en blij dat ik dit weer achter de rug heb. We gaan ons nu voorbereiden op een keizersnede die gelukkig door dezelfde gyn. wordt gedaan (als alles volgens plan verloopt natuurlijk) en daarvoor hebben we nog een week of 2, dus ik hoop dat het nog een paar weekjes te doen is. Ik voel me verder goed en heb nog steeds geen bijzondere dingen of klachten, dus ik heb goede hoop. Voor zover mijn update!! Ik blijf het hier beslist volgen want er lopen nu veel dames 'op alle dag' zullen we maar zeggen. Heel veel succes nog allemaal!
Ik kijk er vooral naar uit om van de kwaaltjes af te zijn. Pijn aan bekken en banden,maagzuur,lekker kunnen slapen (in de houding die je zelf wil) pijn in mijn benen. Voor mij geld ook aankleden wil redelijk maar sokken en schoenen,het is of ik een marathon heb gelopen als ik die aantrek moet daarna altijd even bijkomen. Ben nog helemaal niet zenuwachtig maar mijn partner wel en juist hij is altijd zo relaxed.
Ik kan nooit slapen Aangezien je nog niet op het forum hebt gereageerd na 08:00 uur ben je zeker bezig met je bevalling. Ik hoop dat alles goed gaat succes meid! En van Elisia moeten we ook nog horen. Ben benieuwd!!
Wat is het toch spannend en gezellig om samen op dit forum te kletsen met "lotgenoten", en op een gegeven moment blijft er een klein groepje over hihi..ik ben benieuwd wie dat zullen zijn... Hier verder alles ok, erg moe vanmiddag dus eind van de middag een dutje gedaan. Verder dezelfde klachten, harde buiken enzo, oud nieuws Vandaag precies nog een week...oh ik ben soms zo bang dat ik opeens tot minimaal week 41 moet wachten, en dat mijn jochie dan meer dan een kilo zal zijn Hebben jullie de laatste dagen ook zo'n behoefte om alleen te zijn (geen bezoek)? Ik merk dat ik me af en toe snel erger, of sowieso emotioneel erg labiel ben (huilerig)...en misschien soms ook wel terecht: tot mijn grote verbazing kreeg ik vandaag een opmerking van een vriendin dat ik zo lui ben (omdat ik lag te slapen toen ze mij rond etenstijd probeerde te bellen om onverwachts langs te komen). Ze zei dat ik een normaal ritme moest krijgen omdat ik zo meteen een kind heb...alsof je dan wel een normaal ritme hebt?! Sorry maar soms kan ik me zo ergeren aan vrouwen die doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben omdat zij al een kind hebben en jij nog niet, constant van die opmerkingen als; wacht maar zo meteen zal je nooit meer slapen, of wacht maar opvoeden dat is zoiets zwaars. Dan denk ik; nou als jij het kan dan kan ik het heus ook wel hoor! Ik bedoel, breng het dan op een leukere manier of zo.. Zo dat moest er effe uit...en nu weer lachend verder op naar: nog 6 dagen te gaan!!!
haha ik zie een stomme fout, meer dan een kilo hoop ik zeker dat hij zal zijn!! Ik bedoelde meer dan 4 kilo!!
Hoi Chica, ik ben idd ook graag alleen en erger me aan alle kleine dingen, en ook dat huilen idd!! Laatst op tv met die dikke jongen en die rat op zn schouder "dit is mn allerbeste vriend" moest ik van huilen!! (als je weet waar ik t over heb haha) en in de supermarkt kan ik soms ook wel helemaal gek worden van al die mensen... Ok genoeg geklaag alweer, ... Ik heb ook veel last van die buiken en slaap trouwens ook extreem veel hoor, lekker toch!! Gewoon doen waar je zin in hebt is mijn motto en zal t ook blijven! Relaxte contente mama = relaxte contente baby!! Slaap lekker allemaal!!!!
Oh erg he ik moest gister huilen bij een desperate housewives episode, sloeg echt nergens op Ik weet welk stukje je bedoelt met die jongen erg zielig is datstukje
goede morgen allemaal, Beetje geslapen met zijn allen?? Gisteravond wererom harde buiken ong om de 10-15 min. Vannacht ongesteldheidsgevoel in onderbuik en rug. Toch weer in slaap gevallen en nu helemaal niets meer, pffff. Wachten wachten wachten. Verder nog geen mensen met weeen op het moment.
hoi dames! Alles nog rustig hier. Ik neem sinds maandag op advies van de verloskundige tot 3x per dag 2 paracetamol en ik moet zeggen dat dat wel echt erg helpt. Nu neem ik er meestal alleen 2 voor het slapen en ik slaap er een stuk beter op! Ik herken dat emotionele ook wel, vooral als ik erg moe ben. En de "goedbedoelde" adviezen waar je helemaal niet op zit te wachtten. Ook vind iedereen het nodig om haar bevallingsverhalen aan me te vertellen.. ach ja, misschien ga ik dat later onbewust ook doen... Merk trouwens dat mn buik echt nog een groeispurt heeft zo op het eind, nu de kleine helemaal indaald. Jullie ook?
Dat emotionele is inderdaad herkenbaar! Ik heb een vrij nuchtere inslag (Friezin hè ) maar dat is tegenwoordig vaak ver te zoeken! Ik heb 't vooral als mensen een beetje tè aardig zijn, als ze me vragen hoe ik me nu echt voel, of als mijn vriend een beetje te bezorgd is of zo en toen de gisteren de gynaecoloog me heel aardig omhoog hielp van de behandeltafel, steunde m'n rug en pakte m'n hand terwijl mijn vriend zoiets had van; 'oeps, ik ben te laat' , toen welden de tranen echt even op. Raar soms hoor! Ook als ik mijn moeder of zus aan de telefoon hoor, ze zitten 3 uur verderop en dat is op zich al best moeilijk soms, maar als ze dan ook nog zo meeleven en bezorgd zijn, is het lastig om nog uit m'n woorden te komen. Nou ja, het hoort er allemaal bij!! En er zijn ergere dingen dan zo nu en dan wat tranen toch?
Nou ik zit hier op mijn bedje in het ziekenhuis. Vanmorgen bij aankomst hebben ze me aan de CTG gelegd daar heb ik zo'n half uurtje aan gelegen. Daarna kwam de verloskundige en zij heeft het koordje/vetertje ingebracht. Zij vertelde dat er 3 dingen hierdoor konden gebeuren. *Mijn lichaam reageert hier flink op en krijg hier zelfs weeen door en ga bevallen. *Mijn baarmoedermond weekt door dit koordje en hierdoor kunnen ze me inleiden. *Of mijn lichaam reageert helemaal niet en dan gaan ze het waarschijnlijk nog een keer proberen. Het koordje moet 12 uur blijven zitten en na het 1ste uur heb ik weer een half uur aan de CTG gelegen. En nu maar afwachten..............................