Het aftellen kan beginnen, nog 3 (max 5) weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Oranje, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Hoi Hoi,

Ons eerste nachtje thuis met Jens zit erop en dat was wel even spannend. Ik heb geen oog dicht gedaan, haha.. Gelukkig overdag nog wat kunnen rusten vandaag. We hebben een lieve kraamhulp en Jens is een heerlijk relaxed baby'tje. Ook de borstvoeding gaat perfect. Al met al alleen maar een hoop positiviteit hier. :)

Ben wel blij dat het er voor mij opzit en hoop dat jullie ook heel snel jullie mooie wonders in jullie armen mogen houden. Het is zó ongelofelijk mooi! *zwijmel*

@Elisia: Ook jij van harte met je dochter. We zijn op dezelfde datum bevallen. :)

2. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    @Elisia en Rosa Canina gefeliciteerd met jullie kleintjes!! Geniet ervan, hoop dat alles voorspoedig verloopt!!

3. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

@ Okidoki
    Ik hoop voor je dat het heeft doorgezet aangezien jr al even niet hier bent geweest!!!

@ rosa canina mooi dat het allemaal goed gaat bij jullie. Super dat de borstvoeding goed gaat en dat de kraamzorg goed is!!
    Heel erg genieten van jullie prins.

@elisia voor jou uiteraard ook genieten hè?

@alle anderen hoest??

Hier alles oke. Huis is weer schoon en visite gehad vanmiddag.
    Nu wat krampen maar niet erger als anders. Kortom ik denk dat het nog wel even duurt hier. Baby is ook nog erg druk.

Ik zal bankhangen.

Xx

4. Okidoki

Okidoki Actief lid

12 jun 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet helaas gewoon nog afwachten wat ze morgen ontdekken bij het inwendig onderzoek.
    Zelf heb ik het idee dat het morgen ook nog niets gaat worden omdat ik me vandaag wel redelijk voel,mijn bekken doen ook niet zo zeer meer.
    Gisteren was mijn lichaam duidelijk wat van slag.

De verpleegkundige zei me nog wel dat het kon dat het koordje eruit viel omdat het hormoon zijn werk had gedaan en de baarmoedermond misschien al helemaal verweekt was.
    Ik zal het gewoon moeten afwachten en anders is er maandag weer een kans.

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    @ Okidoki Afwachten dus weer, maar goed zou dus kunnen dat het al wel verweekt is, dat zou mooi zijn!

@ Rosa, meid wat heerlijk dat het allemaal zo goed gaat. Kan je gelijk lekker van elkaar genieten!

@ Appie, lekker toch, avondje bankhangen! Manlief is naar een verjaardag, en ik zit ook lekker te niksen op de bank. Heerlijk.

Hebben jullie al dingen geprobeerd om de bevalling op te wekken?
    Ik niet echt hoor maar heb wel weer wat vaker sex omdat dat schijnt te kunnen helpen :p vind manlief ook niet erg haha

En drink weer bitter lemon. Dat heb ik de hele zwangerschap niet gedaan maar ik vind het wel erg lekker, dus nu drink ik het weer. Al geloof ik ook niet dat het iets op zal wekken..

6. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    @violetriot, ja vandaag was ik nog ff bij mn oude collegas op bezoek en ze zeiden ''eet een hart van een ananas!'' of ''drink bitter lemon''' maar ik moet zeggen dat ik niet zon zin in bittere dingen heb.

ohja, ze zei ook nog spicy eten, grieks ofzo....

maar ja, van dat alles krijg ik maagzuur... mss als ik 41 weken ben ;)

7. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik heb veel te weinig beweging, maar heb zo'n enorme last van mijn rug als ik loop. Maar misschien doe ik dus te weinig om het op gang te brengen. Ik weet het niet...maar ik word moe van het wachten:(

Aan de andere kant zeggen ze dat de baby zelf bepaald wanneer hij geboren wil worden, en dan wordt er een bepaald hormoon aangemaakt dat weer via de placenta naar de moeder gaat en de weeen op gang brengt. Ik weet niet in hoeverre je dus zelf invloed kan uitoefenen...?

seks durf ik nu eigenlijk niet, de laatste keren kreeg ik telkens een harde buik, het lijkt me ook niet zo prettig als je denkt een hoogtepunt te krijgen en opeens helse pijn voelt...auwww! En ik denk dat je wel heel veel ananas moet eten of bitter lemon moet drinken wil het zijn werking doen...het zal vast om grote hoeveelheden gaan.

Ach ik denk dat ik maar geduld moet hebben en op de natuur moet vertrouwen, nog 5 dagen en dan ben ik alweer 40 weken. Wat gaat het snel zeg!

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    gaat echt snel Chica!
    Wat is het rustig in ons topic zeg.

Okidoki ik hoop dat vandaag blijkt dat je toch ontsluiting hebt gekregen en dat ze je verder kunnen inleiden!

Hier is alles rustig. Heb 's nachts wel echt veel last van mijn rug/heupen. Nog 2 dagen en dan ben ik al weer 39 weken. Het voelt soms alsof de kleine er nooit uit zal komen haha heb het gevoel dat ik al 2 jaar zwanger ben ofzo :p

Gister de nintendo ds opgeladen en in de vluchttas gedaan, lijkt me wel een leuke afleiding ook voor mijn man. Moet er alleen nog ff wat te eten voor halen en flesjes drinken (om ook een flesje te hebben om mee te spoelen met plassen na de bevalling) en dan heb ik alles volgens mij wel.

9. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    @violet, ja, ik denk dat het rustig is omdat we allemaal of net bevallen, of gewoon oververmoeid zijn haha! geldt voor mij wel iig (dat oververmoeid)..

ik ben er zat van, alles is klaar en schoon in huis..en dan 2 dagen wachten, kun je weer opnieuw beginnen hahah...

wie van ons 2 zal het eerst zijn he!? jij bent 1 dag eerder uitgerekend..ik zelf weet wel precies de datum van bevruchting (is natuurlijk ergens tussen die 1-3 dagen) , dus zou eigenlijk niet verwachten dat ze een week eerder komt..maar ik hoop het toch! maar ja, een vrouw die ik ken, haar 3de kind, en 1,5 overtijd..WHAAHH

10. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    we moeten maar afspreken niet overtijd te gaan lopen, daar zitten we allebei niet op te wachtten volgens mij!!!

Mijn man gaat vanmiddag kijken voor een auto'tje, ik hoop zo dat het wat is. Zelf heb ik geen rijbewijs maar het is wel handig als we een auto hebben, zeker als de kleine er straks is. Dan kunnen we makkelijk naar de oma's.

Draait jou kindje nog? Mijne lag al een paar weken helemaal links in de buik met z'n ruggetje, en nu ligt ie rechts. Mafkees heeft zeker nog genoeg zwemwater dat ie gewoon nog even om zijn as gaat draaien..

11. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha...ja ik denk dat ze nog wel draait...maar ze zit gelukkig wel vast met haar hoofd:D nu voelt het niet meer zo lekker he als ze bewegen...

ja, dat kan echt niet, overtijd. bah. straks is het februari. neeeeeee:$

hopelijk is dat autootje wat inderdaad. ik heb ook geen rijbewijs. dat is mijn plan voor 2012...ofzo..!?! baby's zijn duur he!

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ja joh, had het er met mn man nog over dat een baby echt zooooo veel geld kost voor zo'n klein hummeltje! Maar goed, ik heb met veel liefde alles geshopt hoor :D

Ik wil inderdaad ook volgend jaar eventueel gaan lessen. Maar we moeten ook het huis van buiten laten schilderen..en we willen ook nog even op vakantie met z'n drieen (gewoon in nl)

Ach ja, laten we ons toch lekker rondrijden. ;)

13. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier gisteravond het idee dat het ging beginnen, elke 6 minuten maar het duurde maar 35 sec. Lekker met kruik op de bank voice of holland gekeken, maar helaas nam het toch weer af. Zelfs nog redelijk geslapen en vandaag is er bijna niets bijzonders. Had toch gehoopt dat het door zou zetten.

14. glimworm

glimworm Niet meer actief

hier ook sinds een paar urrtjes beetje aan het rommelen, maar heb het gevoel dat het alleen nog maar voorwerk is ;)

15. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meidn.

Fijn het al dat gerommel vooraf. heb het bijna elke avond tot vroeg in de nacht. val dan uiteindleijk in slaap en de vogende dag niets meer, helaas.

Van mij mag het.

16. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja hier rommelt het nu ook al 3 weken, ik geloof niet meer zo in dat gerommel:p

Ik denk dat de weeen me gewoon gaan overvallen! En inderdaad elke avond als ik ga slapen harde buiken en krampen, maar als ik 's ochtends wakker word is alles weg.

Pfff als het maar geen 42 weken wordt:)!

17. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey ladies,

Hoe is het ermee? Hier is het erg rustig..

Denk dat de mijne ook haar tijd neemt :) ach voor mij maakt het niet uit, heb nog wat dingen te doen die ik wil afronden, maar stiekem kan ik niet wachten om de kleine te zien en vast te houden.

Fijn weekend allemaal

18. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Dames, ik denk dat het bij mij binnen een paar dagen gaat gebeuren. Ik had net een openbaring!! Klinkt misschien gek wat ik nu zeg, maar ik werd vanmorgen verbaast wakker met een pukkel, ik heb in geen 9 maanden een puistje gehad, zo'n irritante pijnlijke bij mn mond. Maar ik dacht er niet verder over na, nu lees ik dit net:

Het vrouwenlichaam maakt tijdens de ovulatie en menstruatie, maar ook tijdens een bevalling meer androgene hormonen aan dan oestrogene, dus ook dan kan acne de kop opsteken.

Ik krijg altijd vlak voor mijn menstruatie een pukkel, dus het feit dat ik nu na 9 maanden mijn eerste pukkel heb, close to the due date, dat zegt vast wat!

Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, ik ben nog nooit zo blij geweest met een PUKKEL!!!

19. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    oh ik heb ook een pukkel!
    Een echt puistje op mn kin, ik zag het vanmiddag.
    Ik hoop dat je gelijk hebt!!

20. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    hahaha!! We hebben eindelijk HET ULTIEME TEKEN gevonden:D!!! Hopelijk...

Als het zo is, moeten we het posten zodat alle dames weten dat wanneer ze een pukkel krijgen dat de dag eraan komt hihi

maar het is toch opvallend? Het viel mij vanmorgen al op als iets heel vreemds, omdat ik dus afgelopen maanden zoveel chocola heb gegeten en nooit een puistje te bekennen, mijn huid was zo gaaf, en nu plots werd ik vanmorgen wakker en ik dacht; auw, hey, wat is dat?!

Ik heb dit altijd vlak voor mijn menstruatie, nou, wie weet, binnen een paar dagen;)

Deel Deze Pagina