Het aftellen kan beginnen, nog 3 (max 5) weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Oranje, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    @MacDee; gefeliciteerd! Da's nog eens goed kunnen plannen, zo bevallen voordat je ingeleid wordt... ;)

Voor de rest is het nog rustig zie ik en de meesten kunnen niet wachten!!
    Hier is het net andersom, ik hoop maar dat ons mannetje nog een week of 2 wil blijven zitten, want ik heb heulemaal geen zin in een spoedkeizersnede! :) Het blijft een gek idee om al een datum te weten trouwens, dat is iets dat behoorlijk rustgevend is zo nu en dan, hoewel ergens in je achterhoofd je altijd bewust blijft dat het ook nog 'zomaar' kan gebeuren. Afijn, a.s. vrijdag weer voor controle naar de gyn., kan ie me toch weer even geruststellen, iets dat ie ontzettend goed kan, haha!

Toch maar succes gewenst jullie allemaal dames, ik hoop voor jullie dat het toch redelijk snel gaat gebeuren nu!

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Macdee, gefeliciteerd!!

Nou hier is het ook nog rustig. Wel leuk is dat we eindelijk onze eerste auto hebben gekocht :D
    Een ford ka die nemen we over van mn schoonzusje. Ben er echt blij mee ondanks dat ik geen rijbewijs heb (mijn man wel)
    Nu kunnen we straks met de kleine makkelijk weg enzo heerlijk!

We hebben voor werk enzo geen auto nodig en voor boodschappen ook niet, vandaar dat we een klein wagentje zochten die niet te duur is in onderhoud en belasting enzo. Zaterdag kunnen we m ophalen, en als ik dan al bevallen ben dan brengen ze m hier wel naartoe.

Verder moet ik zo naar de verloskundige, ben benieuwd of het fietsen nog lukt, voelt iig niet fijn meer op het zadel zitten. Ik ga gelijk ff langs het werk een bakkie doen, wel zo gezellig.

Sterkte nog ff dames, uiteindelijk zullen wij ook allemaal ons kindje kunnen knuffelen!

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

Macdee: Gefeliciteerd met jullie meisje!

Dat hebben wij idd ook geleerd op de pufclub :D

@hier niet zo'n smakelijk vehaaltje(sorry alvast :):))

Heb vanacht tot 3x toe heel werkelijk gedroomd dat het echt ging beginnen,voelde ook echt krampen enzo, maar toen ik er elke keer wakker van werd bleek het dat ik moest bevallen van een "poepchinees";):D
    pff... voor mij vooorlopig even geen chinese food meer ;)

4. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Hahaha, sorry moet hier wel even om lachen, haha! Nou meid ik zag jr buikfoto zonet en der komt toch echt geen poepchinees uit hoor! Prachtige buik dat je hebt!

Ik voelde vandaag de kleine naar beneden zakken. Heel appart gevoel. Maar het is al ingedaald en ligt ook al vast in bekken. Dus is nog verder aan het wroeten naar beneden denk ik...

Horst met de andere dames??

5. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou dames, lekker weer allemaal met die poepverhaaltjes hahaha! ik heb zelf last van winderigheid hahaha...;):D
    de HELE dag door al last van krampen en rug...krampen, noem ik ze ook maar..ik lag eerst in bed, maar dat werd echt te saai, omdat ik er niet van kan slapen..dus ben nu weer aan het rondwaggelen in huis. Ik heb geen flauw idee meer of het nu nog een keer gaat beginnen...(naja, vast wel...maar wanneer..)

@violetriot, echt superleuk dat jullie nu een autootje krijgen...! idd handig om dan gezellig samen weg te gaan!

ik hoop snel dat 1 van ons weer goed nieuws heeft. de bevallingen tot nu toe zijn in januari in dit topic goed verlopen...dus laten we op die voet verder gaan!!

Dikke knuffels meiden..we kunnen het!:D

6. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohja, echt vreselijk trouwens, als alleenstaande mam heb ik dus als enige geschikte kandidaat mijn moeder die bij de bevalling gaat zijn (thuisbevalling) enne, ze heeft al 2 weken last van haar kies, moet een wortelkanaal behandeling, en dat is morgen!! zon behandeling duurt 1,5 uur.

pfff...hoezo extra stress....ik heb echt t idee dat t net allemaal niet gaat lukken voor haar (maar hoop het natuurlijk wel voor haar...!!)

die tandarts is niet zo ver, maar ja...daarna heb je ook nog wel pijn lijkt me..en in die 1,5 uur dan heb ik dus ff echt niemand he..

dus wie weet zit ik straks lekker alleen te persen haha...mijn voornemen is nl dat ik niet te vroeg de vk wil bellen..

achja, loopt ook wel weer los...toch?

7. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik word de laatste dagen 's nachts ook wakker en beval dan van een poepchinees!! hihihi gek he? En soms ben ik dan overdag ook al geweest, blijkbaar beginenn die darmen al anders te werken dichtbij de bevalling

Net check up gehad in het ziekenhuis, onze kleine man zit er heerlijk comfortabel uit zei ze, kan zo nog een paar dagen overtijd lopen, maar ze denkt wel dat hij geboren zal worden VOOR mijn volgende afspraak over 9 dagen (dan ben ik precies 41 weken).

Oh en had haar gevraagd over de volle maan en ze zei dat er inderdaad op de MIDDAG van volle maan meer kinderen worden geboren. Hihi...we zullen zien dames!

Ik weet niet of ik hier eerder had gevraagd of jullie baby ook soms trilt? Dit heb ik ook nogmaals gevraagd, ze zei het is net zo onverklaarbaar (en onschuldig) als de hik, waarschijnlijk neurologische onrijpheid, niks ergs dus maar ze zei dat dit vaak voorkomt aan het eind van de zwangerschap en zelfs bij pasgeborenen!

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

gelukkig is dat trillen dus niks ernstigs, maar kan me voorstellen dat het misschien heel vervelend aanvoelt
    ik vind het zelf ook een irritant gevoel als Glimmie de hik heeft :)

9. bebegim

bebegim Actief lid

23 aug 2010
    168
    0
    0
    hallo dames!

Vandaag gaat het gelukkig wat beter met mij, voel me nog wel steeds heel moe en slap maar geen diarree en overgeven doe ik ook niet meer:) Ook een stuk beter geslapen..

Ik heb ook idd vaak over misselijkheid gehoord maar dan tijdens en niet voor de bevalling toch? Dus denk niet dat dit een teken is van een beginnende bevalling, maar ja wie weet:) as donderdag weer een afspraak bij de vk dan ben ik precies 40 weken, ben benieuwd!

10. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Nou tijdens mijn zwangerschapscursus zeiden ze dat het een aankondiging is van de bevalling. Maar ik weet het ook niet want een vriendin van mij had dat dus met 37 weken en is pas met 40.3 weken bevallen...dus tja misschien zegt het alleen maar dat je lichaam bezig is.

Ik hoop op woensdag, volle maan: ahooooooooooeeee!!!

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hoi dames!
    Hier ook last van misselijkheid, maar ook al een week of 2 dus daar hecht ik ook geen waarde aan..
    Vandaag ook al 2x moeten poepen..maar goed, zal ook niks betekenen.

Bij de verloskundige geweest, kleine doet alles prima. Mijn controles waren ook goed, was alleen 2 kilo afgevallen in 1 week. Komt door de misselijkheid denk ik ik eet niet zo veel meer.
    Probeer wel yoghurt enzo te eten en 2 boterhammen, met moeite.
    Avondeten gaat redelijk.

Verloskundige gaf aan dat ze verwacht dat hij wel op tijd zal komen door de vele voorweeen die ik steeds heb. Had bij de verloskundige ook een harde buik steeds.

@ Chica, nee trillen herken ik niet. Hij heeft wel elke dag de hik. Maar in tegenstelling tot Glimworm vind ik het wel een leuk gevoel

Ben vandaag veel te druk geweest, naar de verloskundige,naar mn werk, boodschappen doen..en nu kan ik echt nauwelijks meer lopen :( zo'n zere heupen en liezen..echt niet leuk! Maar goed hoef de rest van de week niks meer.

Wel fijn: kreeg de uitslag van de urinekweek vandaag, en ben geen drager van de GBS bacterie, dus hoef geen antibiotica bij de bevalling!(kreeg hier controle op door terugkerende blaasontstekingen tijdens de zwangerschap)

12. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Mooizo violet dat alles goed was! En dat je geen GBS drager bent!
    Ik ben wel GBS drager. En urine vorige week ingeleverd om tr kijken of het niet in de urine zit. Ik moet aan de ab bij langgebroken vliezen en als ik koorts krijg.
    Ik hoop voor je dat de kleine gauw komt! Voor iedereen trouwens.

Ik zal morgen even boodschappen doen en de laatste x cursus!
    Woensdag visite en donderdag naar vriendin toe. Vrijdag naar de vk. Dan is de week voor mij weer om.
    Ik ben benieuwd hoelang het nog zal duren. Ons kleintje wou al met 24 weken komen en een paar weken later ook weer. Zit nu dus al bijna 14 weken thuis. Dus het mag wel ;)

13. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Fijn van de uitslag Violet! En die zere heupen en liezen ken ik maar al te goed. Hebben jullie ook zo'n last de eerste minuten als je in bed gaat liggen? Het duurt echt altijd eventjes voordat ik lekker lig. Dan moet mijn mannetje denk ik even een lekkere houding ook zoeken in de buik.

Trouwens word ik er wel gek van hoe vaak ik wakker word, als ik me om wil draaien moet ik rechtop zitten en omdraaien want anders doet het gigantisch pijn als ik via mijn rug omdraai, maar doordat ik dan even rechtop zit voel ik het kindje plots op mijn blaas drukken en moet ik dus meteen naar de plee. Ach ja het hoort er nog even bij he? Pff nog 2 dagen tot ik uitgerekend ben, kan niet geloven dat het al zo dichtbij is...

Vandaag nog even wat vragen gesteld over dat inknippen enzo, nu begrijp ik beter waarom ze het doen.

Ik heb ooit gelezen over total rupture (vagina tot anus), auwww!
    Toen ik dat las werd ik meteen doodsbang!!

Maar de verloskundige stelde mij gerust en zei dat dit zelden voorkomt tegenwoordig. Ze zei dat als ze zien dat ik in ga scheuren dan maken ze een knipje richting zijkant, juist om te voorkomen dat het doorscheurt naar beneden, dus juist dat het dan in dat knipje doorscheurt richting buitenkant. Ik ben benieuwd of zo'n knip dan een paar cm is of hoe dat zit..? Jullie enig idee?

Pfff als ik eraan denk word ik flauwtjes...en het idee dat iedereen maar zegt dat je het niet voelt maakt me nog banger, omdat je dus al blijkbaar zoveel pijn hebt. Denken jullie wel eens over die dingen na? Of denk ik teveel na?

14. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
  15. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi ladies,

@chica
    Volgens mij kan jij niet wachten he :p Ik stiekem ook niet hoor, ben een dagje na jou uitgerekend. Maar ik denk dat we bij de bevalling zoiets zullen hebben van: je mag ook later komen hoor hahaha
    tenzij we natuurlijk een goede bevalling zullen hebben.

Hier ook nog niks te bekennen. Nergens last van.. ananas heeft dus niet geholpen gister :) heb alleen vannacht geen oog dicht gedaan :( hoe graag ik ook wou slapen. Uiteindelijk van 10 uur smorgens tot 3 uur smiddags geslapen. In ieder geval wat.. maar dat betekent dat ik nu moeilijk in slaap zal vallen..

Ik heb trouwens gehoord dat misselijkheid wel een signaal kan zijn dat de bevalling op gang komt.. dus voor degenen die dat zijn you never know! Ik voelde me vandaag een beetje misselijk, maar dat kwam geloof ik door wat ik gegeten had..

Waar ik nu wel veel last van heb is maagzuur! BAH! Heb de rennies gelukkig in huis, maar snap niet waarom ik dat nu ineens zoveel heb :( Daarnaast moet ik ineens ook vaak naar de wc terwijl dat hiervoor zelden voorkwam.. Verder geen diaree, maar veel last van winderigheid (sorry..)

Vandaag weer eens de boel opgeruimd in huis, dat geeft je toch een goed gevoel. Ik merk dat ik niet stil kan zitten, maar na een half uurtje begin ik wel al last te krijgen in mijn rug. Toch maar een beetje rustig aan doen denk ik..

16. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Oh erg he dat maagzuur? Ik heb t vandaag gevraagd waarom ik het juist nu meer heb, ze zei klopt omdat aan t einde het klepje bij de maag helemaal niet meer sluit, vandaar. Dus ik ga er soms 10x nog uit als k ga slapen, antagel, rennie, brood, melk, vla, en dan pas is het ergste zuur weg:(

Oh en die winden ja!! Je merkt echt dat die spieren daar verslappen want ze floepen er ongemerkt uit!

Hey maar moet jij soms ook even zitten met plassen? Dat heb ik namelijk nu wel dat t even duurt voor t eruit komt, gek he? Terwijl t dezelfde spieren zijn volgens mij...

17. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh oke dus vandaar die maagzuur. Ik vond het al vreemd aangezien de kleine is ingedaald. Ging er dus vanuit dat er boven meer ruimte zou zijn. Ik neem ook melk en vla, maar de rennies werken bij mij het best.

Het is maar dat ik alleenstaande ben, anders had ik echt medelijden met degene die bij me woonde.. Ze floepen er inderdaad zomaar uit haha

Ik snap wat je bedoelt met even zitten voordat je kunt plassen. Ik heb dat ook. Het lijkt eerst alsof je het bijna in je broek doet en wanneer je op de pot zit duurt het even.. Ik moet overigens wel vaak plassen, maar dat komt ook doordat het hoofdje van de kleine tegen m'n blaas aandrukt. Drink ook veel water dus vaak is het helder van kleur. Gister twijfelde ik even, omdat ik toen niet zoveel had gedronken dus ik rook aan het wc papier en het rook zoetig (sorry voor de detail). Vond het vreemd. Het rook dus niet naar urine. Ik heb vrijdag een afspraak bij de vk zal het daar wel navragen. Denk niet dat het vruchtwater is, want dat zou toch als het ware langs je benen moeten stromen?

18. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Jij bent ook nog zo laat op, erg he? Ik zou eigenlijk moeten slapen maar mijn hele ritme is weg.

Dat van het vruchtwater, hmm lastig he? Ik twijfel ook elke keer weer, omdat ik dan veel afscheiding heb en af en toe van die scheutjes eruit voel komen, maar als je twijfelt toch gewoon bellen. Let gewoon goed op of je merkt dat het anders is dan normaal.

En ik moet ook heel vaak plassen nu, vooral als ik een harde buik krijg jeetje! Ik dacht trouwens dat als de baby ingedaald is dat het minder is maar bij mij is dat ook meer geworden

19. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Slapen is echt een ramp voor mij... Het lukt me gewoon niet om in slaap te vallen. Dus ik probeer van alles te doen, zoals googlen/lezen totdat ik vanzelf in slaap val anders lukt het niet. Lig wel met laptop in bed. Ach ik ben het nu wel gewend. Eergister nog een paracetamol geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Misschien moest ik er 2 nemen, maar vond 1 wel voldoende.

Ik heb ook meer afscheiding dan normaal, maar dit heb ik de hele zw gehad eigenlijk. Voel ook af en toe scheutjes opkomen, (heb daarom ook altijd een inlegkruisje in m'n ondergoed) Ik probeer het wel in de gaten te houden.

Nog eventjes volhouden he, het hoort er allemaal bij.

slaap lekker

20. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja het stomme is dat ik best kan slapen, als ik nu ga liggen dan lukt het vast, ik word misschien vaak wakker maar met het in slaap vallen heb ik geen problemen. Maar op de een of andere manier ben ik tegelijk erg actief soms tot diep in de nacht, maar nu ga ik mijn bed in want STEL dat ik over 2 uur weeen krijg, dan heb ik dus gewoon een hele nacht niet geslapen en dat zou niet goed zijn.

Weltrusten!!!

Deel Deze Pagina