Het aftellen kan beginnen, nog 3 (max 5) weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Oranje, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giltje

Giltje Niet meer actief

Ik moet nog 3 dagen en ben het zwanger zijn zoo zat! >.< hoop dat het snel gebeurd haha wil weer eens normaal kunnen slapen en overeind kunnen komen zonder pijn plus me eigen normaal kunnen aankleden en niezen zonder dat ik in me broek pies =P en zo zijn er wel meerdere vervelende dingen waar ik graag vanaf wil komen maar moet toch nog ff wachten haha :D

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Giltje, ik nog 5, maar ik snap precies wat je bedoeld. Zal ook blij zijn mn eigen lichaam weer terug te hebben straks. Maar ben wel blij dat ik tot nu toe zo'n fijne zwangerschap heb mogen hebben. Ondanks de kwaaltjes zit de kleine nog wel gezond en vrolijk in mn buik en dat is heel wat waard.

3. Giltje

Giltje Niet meer actief

very true

is die van jou ook zo rustig?

mij is me opgevallen dat de meine rustiger is geworden (niet dat hij echt super druk was maar wel aanwezig zeg maar) nu voel ik hem een stuk minder :/

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ja hij is wel rustiger, vanochtend was ie druk aan het trappen maar nu is hij al een poos rustig. Ik denk dat hij echt weinig ruimte heeft nog maar.
    Je hoort ook wel eens dat ze vlak voor de bevalling ook rustiger zijn..dus ik hoop dat ie snel komt!

5. frieda333

frieda333 Lid

12 apr 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Nou ik ben al 2 dagen overtijd.... En ben het zo zat!
    Ben ondertussen al 2x gestript maar dat heeft niet veel geholpen.
    Morgen belt de vk om een afspraak te maken in het ziekenhuis om mij eventueel in te leiden. Dat zou dan volgende week di, wo of do worden. Maar hoop nog steeds erg dat het spontaan gebeurd!!!
    Die kleine is bij mij vandaag ook erg rustig! Hoop idd dat het een voorteken is! We wachten af....... We doen niks anders!

6. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    @okidoki
    Gefeliciteerd meid! Ik hoop dat alle goed met je gaat? Waarom kreeg je ineens een spoedkeizersnede? Vraag me af in welke gevallen ze dat doen. Geniet van je kleine en goed uitrusten he!

Wat spannend voor Bebegim :) she's next..

Ik heb overal spierpijn. Opstaan wordt nu erg moeilijk, vooral in de nacht/ochtend wanneer ik naar de wc moet. Ik vraag me af hoe ik de energie krijg om te bevallen als ik mij zo al voel nu?

7. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hahah, ik heb zelf ook weinig anders om over te praten..maar vind t nu ook wel saai worden hoor. enne..als ik iemand spreek na 2 dagen ''hoe gaaat het??'' en smsjes, mailtjes ''is er al iets gebeurd?'' idd heel erg lief en betrokken..en ik voel me net zo!!

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Oranje, ja ik vraag me ook af hoe ik in godsnaam mn benen moet kunnen vastpakken tijdens de bevalling enzo...kan niet eens bukken/opstaan etc. Heb zo'n zere rug/heupen etc. Maar goed ik hoop en denk dat je tijdens de bevalling gewoon een energie boost krijgt ofzo

9. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    HI dames, bij mij is hij vandaag ook erg rustig zeg...wie weet. Maar ik heb eerder gedacht dat de bevalling er bijna aan kwam, eerst vanwege voorweeen, toen een pukkel:p haha, het komt wel...ik moet maar geduld hebben.

In ieder geval net weer heerlijk zo'n anderhalf uur geslapen! Ik sliep vannacht pas om 5 uur vanwege de grote hoeveelheid maagzuur!

10. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ik weet wat je bedoelt, ik heb ook enorme moeite met uit bed komen, en dan vooral het gebied rond mijn kruis en heupen, ik kan me eigen benen nauwelijks optillen! Maar misschien krijgen we tijdens de bevalling een soort superGIRLpower:p!

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

Die vraag krijg ik gelukkig niet, maar ik kom de laatste weken ook niet echt veel meer onder de mensen :) weinig behoefte aan ook

hier heeft volle maan ook niet gewerkt :(
    en van het wachten word ik alleen nog maar sjagerijniger :x:x
    (arme glimvriend)

PS: @ okidoki: gefeliciteerd met jullie meisje!
    @bebegim, veel succes! wellicht heb je je beebje al in je armen

12. Elisia

Elisia Lid

15 apr 2010
    86
    0
    0
    Hey meiden!

Een voorteken dat de baby rustig is voor de bevalling was bij niet zo hoor!
    Bij mij was de baby juist druk. Voordat iedere wee begon kreeg ik eerst een paar flinke trappen!

13. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Vandaag bij gyn geweest. Alles was goed. Was 2 ons aangekomen in 2 weken. Zit bijna op startgewicht. Bloeddruk 120/60.
    De baby is echt goed gegroeid, ze is nu 2700 gram bij 37.3 weken. Goed he!!
    Verder ook wat meer v.w. Ze ligt nog steeds in stuit (wisten we wel) maar nu meer met haar hoofdje in het midden, niet meer tegen de ribben. Dus ze zit echt op haar billen recht overeind.

Inleiden is echt niet nodig, we wachten gewoon tot ze zelf komt.
    Ik kreeg trouwens wel op mijn kop dat ik niet had gebeld bij minder leven. Hij wil dat echt weten en steeds controleren, ivm vw en groei.

14. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Violetriot & chica

Ik hoop dat we idd een vrouwenboost krijgen :D Voel de pijn ook daar bij m'n kruis, iets erboven en ook bij mijn heupen. Het lijkt wel alsof ik een eerste les spinning heb gehad..

Ben vandaag uitgerekend! (paar minuten terug) en heb dus de 40 weken bereikt. Had nooit verwacht dat ik overtijd zou zijn aangezien ik bij 37 weken al voorweeen had. Raar is dat he, dat je een paar weken later niet meer zoveel last hebt.

Maar goed, wat er nog niet is.. kan altijd nog komen :)

15. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oja, niet dat ik erg gelovig ben in horoscopen, maar m'n kleine zal in ieder geval geen steenbok zijn maar een waterman en daar hoor ik positieve verhalen over :) het zijn vaak rustige types.

16. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    wat gek he?? Ik heb het idee dat ik juist veel minder last heb van voorweeen of harde buiken dan toen ik rond de 37/38 weken was.

Oh maar weet je wat ik net op een website las, dat ongeveer 66% dus de meerderheid te laat bevalt, daarna een groot gedeelte te vroeg en uiteraard maar 3% op de dag zelf. Dus wij horen waarschijnlijk bij de meerderheid:)

Ik heb nu helemaal niet het gevoel alsof ik een dezer dagen ga bevallen, heb het gevoel dat hij nog weken blijft zitten...

17. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb ook veel minder voorweeen als met 37 weken! Maar ik heb erg veel last gehad van het laatste stukje indalen. Kleine man ligt nu vast in mn bekken en nu ligt ie goed.
    Ben wel erg!!!! benieuwd wie er als volgende gaat bevallen hier dames!

Moet maandag weer naar de verloskundige :( en dat is een half uur lopen (bus gaat er niet heen) en niemand kan rijden..echt k*t. Ik ben echt bang dat ik het niet ga redden met lopen maar fietsen heb ik vorige x gedaan en daar heb ik ook veel pijn aan over gehouden..

En om nou een taxi te pakken...

Als ik de x erop weer moet en ze gaan proberen te strippen dan moeten ze me s ochtends inplannen dan kan mn man wel wat later op t werk komen op zich en kan hij me brengen..

wat een gedoe, laat em aub komen voor maandag!!

18. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Oh dat is wel een geruststelling, want ik dacht dat het bij mij dus niet de goede kant op ging haha, ik denk dat kan toch niet goed zijn dat ik opeens minder last heb van voorweeen en harde buiken. Maar misschien hoort t er dus bij, misschien is het voorwerk af en is ons lichaam nu klaar voor het ECHTE werk. Pfff...wat een geduld we moeten hebben zeg!!

19. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Chiqa

Ja ik had bij 37/38 ook meer klachten dan nu.

Maar ik had juist gelezen dat je eerste kindje meestal eerder komt dan het volgend kindje, omdat deze meer ruimte zou hebben in het oude 'nestje' en dus langer op zijn gemak kan blijven liggen.

Ach het is natuurlijk bij iedereen anders en iedereen heeft een ander lichaam. M'n vriendin was overigens wel op de uitgerekende datum bevallen afgelopen maand. Die hoort dus bij de minderheid.

Ik heb morgen weer afspraak bij de vk. Even informeren hoe het zit met strippen. Vorige week zei ze dat ze dat bij 41 weken en een paar dagen zullen doen.

Wat hebben ze met jou afgesproken?

20. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    kan je ze trouwens niet bellen en vragen of je toch op een ander tijdstip kan komen? Ik kan me voorstellen dat je een half uur lopen niet trekt..en straks komen de echte weeen dan opeens..

Deel Deze Pagina