Het aftellen kan beginnen, nog 3 (max 5) weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Oranje, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja dat wel! Ik voel hem wel regelmatig, maar sinds 2 dagen gewoon wat minder vaak en minder krachtig.

Ik had het idee dat hij daarvoor veel meer aan het woelen was met zijn voetjes bij mijn ribben, dan voelde ik gedurende dag regelmatig dat hij zijn voetjes heen en weer schoof, eigenlijk ging er geen uur voorbij dat ik hem niet voelde. Maar nu kan er dus een uur voorbij gaan dat ik niks of amper wat voel. Maar ik kom nog wel op die 10x per dag.

Daarom vind ik het zo lastig, wanneer bel je nou, als ik nu zou bellen dan moet ik meteen naar de verloskunde afdeling bellen in het ziekenhuis en dat is meer voor spoed, en de kans is groot omdat ik meer dan 40 weken ben dat ze zeggen kom maar meteen langs voor een hartfilmpje, en op zich vind ik dat niet zo erg, maar het is misschien wat overdreven..

Ik ben eigenlijk een beetje bang gemaakt doordat een VK dus zei dat je aan het einde een minder goed functionerende placenta hebt en DAAROM dus op bewegingen moet letten omdat het kan dat het kindje minder zuurstof krijgt, daardoor denk ik; tja wanneer moet ik dan aan de bel trekken. Want als die placenta minder goed gaat werken is dat natuurlijk niet van het ene moment op het andere lijkt mij, maar neemt de beweging misschien geleidelijk af of zo...ik weet het niet, he lastig dit!

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    joh ik zou gewoon morgen overdag even bellen, zeggen dat je je zorgen maakt. Misschien willen ze wel ff langskomen dat ze naar het hartje komen luisteren. En misschien sturen ze je door voor een ctg. Het is ook niks om zo in de zorgen te zitten.

Hebben jullie ook zo weinig eetlust trouwens? Ik ben sinds een week ofzo steeds misselijk. Eet alleen knackebrod (5 of 6 per dag) en veel fruit. Soms ook wel koekjes ofzo en yoghurt en muesli. Avondeten gaat redelijk. Toch was ik bij de vorige controle 2 kilo afgevallen in 1 week. En dat is ook niet goed..

Manlief net gevraagd weer yoghurt en muesli te halen, dan kan ik dat soms tussendoor eten.

3. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff vraag wat dit is.

heb nu om de 5-6 minuten een harde buik. Duren maar een paar seconde en is niet echt heel pijnlijk. Wel is het vanmiddag om 14.00 uur al begonnen en komen dus steeds sneller op elkaar.
    Wat zou dit zijn.

o ja ik krijg zo 16 man op bezoek en maar me lichterlijk nerveus nu, wat als dit door zet

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    voorweeen waarschijnlijk. Ik heb dat echt elke avond zowat. Ook met regelmaat, om de 5-6 minuten en dan weer langer er tussen.
    Zolang de pijn niet langer wordt en het niet aanhoudt is het vals alarm.

Je kan proberen een kruik te maken of een warme douche te nemen. Echte weeen worden erger door douchen, voorweeen nemen af door de ontspanning.

En als het echt doorzet dan bonjour je die 16 man er zo weer uit haha maar zou nou nog niks gaan afzeggen ofzo...

5. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik heb toch maar eventjes gebeld naar het ziekenhuis, maar daarbij duidelijk laten merken dat het niet zo is dat ik niks meer voel of extreem weinig, maar dat het gewoon aanzienlijk minder is. Toen heeft de assistente gezegd dat ik eventjes een uurtje op de bank moet zitten en kijken of ik hem goed voel, mocht ik hem niet goed voelen dan moest ik terug bellen. Nou en in dat uurtje heb ik hem alweer 2 of 3x gevoeld en mijn buik een beetje zien bewegen. Niet heel krachtig maar wel dus genoeg dat mijn buik erdoor bewoog. Dus ik ga er maar vanuit dat alles goed zit.

Trouwens, soms vraag ik me af he of die berekeningen nou altijd juist zijn op basis van zo'n vroege echo in de eerste 3 maanden. Ik bedoel, zelf had ik uitgerekend dat de baby 23 januari geboren zou worden, maar naar aanleiding van de echo ging ik 4 dagen vooruit en werd het dus de 19e. Soms vraag ik me af of het nou echt zo is dat ieder embryo precies op de dag hetzelfde groeit, of dat het toch een beetje verschilt. Zijn lengte klopte bijvoorbeeld nooit met wat ik op internet last per week...

wie weet komt hij toch gewoon op de 23ste hihi:p

ach ja, wie weet dit wie weet dat, allemaal gissen en hopen en tekens zoeken, ik word moe van mezelfffff!!

6. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik denk inderdaad voorweeen, misschien dat je erg druk bent geweest vandaag. Ik had het soms ook 's avonds, niet om de 5-6 min maar om de 10 min, maar heb er nu alweer een tijd geen last van dus bel anders toch eventjes voor de zekerheid naar je VK als je denkt dit wordt te gek

7. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    @Violet, ik heb nog wel dezelfde eetlust, maar heb soms wel na het eten dat ik me lichtjes misselijk kan voelen, niet elke dag, maar soms

8. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Zou idd effe lekker douchen en kijken of het erger of minder wordt.

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

herkenbaar hoor!

hier is Glimmie de laatste weken ook selectiever aanwezig :D
    zelfs zo erg dat als ik een tijdje niks gevoeld heb, ik even over mijn buik aai en pas 10 minuten later een reactie terugkrijg ;)
    hoezo, traag van begrip? :(:D

@violet: ook herkenbaar die verminderde eetlust, maar dat komt ook deels door de maagzuur. Ik let nu echt op wat ik naar binnen werk dat het niet extra stimuleert ;)

10. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi ladies,

Heb even jullie berichtjes vluchtig gelezen. Zie dat niemand nog bevallen is. Waarschijnlijk bebegim aangezien we niks meer hebben gehoord.. Hoop het voor d'r!

Ik had vandaag mijn afspraak bij de vk, even aangegeven dat ik ook minder leven voel en ze wilde me toch naar het ziekenhuis sturen voor een ctg/echo. Ben dus geweest en het zag er gelukkig goed uit. Ze hebben me wel geadviseerd om het in de gaten te houden en mocht ik nog steeds minder leven voelen dan moet ik aan de bel trekken en gewoon weer langs komen dus vindt dat wel een fijn idee! Ze gaven wel een verklaring voor het weinig bewegen. Dit had te maken met haar ligging.

Verder is mijn eetlust ook afgenomen. Ben af en toe een beetje misselijk.

Ik heb volgende week vrijdag weer een afspraak bij de vk, ben dan 41 weken. Op die dag zullen we een afspraak maken voor het strippen, dat zou dan bij 41 en 2/3 dagen gebeuren en bij 41 en 5 dagen zou ik naar het ziekenhuis worden gestuurd.

Ja meiden, verder is het gewoon afwachten he..

11. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties allemaal. Gisteren tegen half elf toch maar een douche genomen. Toen nam het idd wat af. Dus voorweeen. Nu zit ik weer beneden omdat ik er niet van kan slapen pfff.
    Hoe lang zal dit gaan duren.

meiden met minder leven, liijkt me erg onzeker, beter een keer te veel laten kijken al is het maar voor je eigen gemoedsrust,

12. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ja, mee eens. Minder leven is niet zo erg, maar als je geen reactie meer krijgt, geen uren wachten hoor. Hebben jullie het al gehoord van Waardevol????:(:(:(

13. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    van waardevol nee?? Vertel geen leuk neiuws

14. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Goedemorgen dames,

lag er vroeg in en was er weer vroeg uit vandaag, 06.45u! Word weer wakker en niks...geen baby te bekennen:p

Ik word er moedeloos van, ik zit maar te wachten.

Kindje heeft wel weer meer bewogen vanmorgen, gelukkig maar.

De persoon waardevol klinkt bekend, volgens mij heeft ze wel eens gereageerd op een van mijn berichten of andersom, wat is er gebeurd met haar kindje?

15. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    wat is er met waardevol??

Chica, irritant he dat voorwerk en dan niks...ik heb me er maar bij neergelegd dat ik ook wel overtijd ga lopen, dan is de teleurstelling niet zo groot straks.

Kleine man voel ik hier wel goed bewegen vanochtend. Draaide vannacht een x op mn buik, en au! dat deed zeer zeg!! Moet ik maar niet meer doen maarja ik sliep..

Vanmiddag halen we ons auto'tje op dus wel wel erg blij dat manlief me dan naar het zkh kan rijden als het zo ver is!

16. bebegim

bebegim Actief lid

23 aug 2010
    168
    0
    0
    goedemorgen dames!

Sorry dat k een tijdje niks van me liet horen, maar heb een goed nieuws! Ik ben 20 jan. Precies uitgerekende datum om 09.15 bevallen van een gezonde mooie dochter! Ik verblijf nu in een kraamhotel en heb dus geen internet,doe dit nu snel met de toestel van zusje! Ik ga pas maandag naar huis,het is heerlijk hier,wordt goed verzorgd,beter dan thuis;). Dus ik had best een vlotte bevalling,vk maakte nog een een opmerking van zo lijkt wel alsof je bevalt van je 3e kind:) alleen lukte persen niet echt en dat omdat de navelstreng 2x om haar nek was gerold,dus met vacuumpomp na 2uur persen toch geboren. Maar kan nu moeilijk schrijven,heel onhandig ding,kan geen eens lezen wat ik schrijf,als k thuis ben kan k meer schrijven.. Wens iedereen nog een fijne dag en succes met alles! Groetjes!

17. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    bebegim van harte gefeliciteerd met jullie wondertje!!

18. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Wauw bebegim!! Gefeliciteerd met jullie wondertje! Lekker genieten van alle goede zorgen.

En wat is er met waardevol??

19. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
  20. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Wat een akelig bericht. Weer even geen woorden hiervoor uit te brengen....

Deel Deze Pagina