Het aftellen kan beginnen, nog 3 (max 5) weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Oranje, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

je kan idd quoten, ik kopieer en plak gewoon met de rechtermuisknop, veel makkelijker :D

@klossen: zolang je bed hoog genoeg is (70 cm dacht ik ook) hoeft het niet
    wij hebben 2 maanden geleden een simpele boxspring bij de ikea gekocht en ik moet er echt opklimmen om erin in komen ;)

2. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik heb bij wehkamp luchtbed 2 pers gekocht, heel dikke 56 cm die zichzelf opblaast!

3. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Oow hier precies het zelfde last van...:x Eerst keelpijn en loopneus en toen was de keelpijn over en kreeg last van mn oren (of er water in zit aan beide oren) en nu doet mn keel weer zeer heb er al een week last van..pfff niet leuk. Beterschap meid.

elisia. iid populaire datum de 26ste

4. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Goeiemorgen...

Pfff nog even proberen of ik kan slapen hoor!

Xx

5. s1986

s1986 Niet meer actief

[/QUOTE]

Heb me er ook maar bij gezet;) Van mij mag de kleine nu al komen.... ben het zooo beu! Vanaf het begin zit het al niet mee en heb nu ook nog s de griep.....

6. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    16-01-2011: Peps meisje
    19-01-2011: Chica82
    20-01-2011: Rosa Canina jongen
    21-01-2011: oranje meisje
    25-01-2011: Violetriot jongen
    25-01-2011: didi77 meisje
    26-01-2011: elisie
    26-01-2011: samantha1980 meisje
    26-01-2011: balleke jongen
    30-01-2011: Okidoki
    30-01-2011: Glimworm
    31-01-2011: S1986
    02-02-2011: appie

hier ook al 2weken+ nauwelijks geslapen door verkoudheid. Vannacht door het hoesten weer eens over moeten geven, en dus om 2:00 maar een warme douche genomen. Zo naar de VK!

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Beterschap meiden! Echt zo rot he om juist nu ziek te zijn..

Gelukkig heb ik afgelopen nacht wel goed geslapen :D
    Had dan ook paracetamol op voor het slapen gaan, en een ui naast mn bed. Ben er wel een keer of 5 uit geweest om te plassen, maar toch steeds weer in slaap gevallen.
    verkoudheid is niet minder maar heb wel weer ff energie bijgetankt.

didi, succes bij de vk!

8. Okidoki

Okidoki Actief lid

12 jun 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beide heel herkenbaar,als ik wakker wordt lijk ik ook overal spierpijn te hebben.
    Waarschijnlijk toch een rare houding tijdens het slapen?
    Ondanks dat mijn bekkentherapeut had afgeraden om een buikband te dragen (want dan deden de spieren niets meer) draag ik hem nu wel weer (hoef ik mijn buik zelf niet vast te houden) die spieren doen nu volgens mij toch niets meer.

9. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ik kreeg mijn buikband pas niet eens over mijn buik meer heen, maar ik had hem al vanaf week 26 of zo niet meer aangehad dus was even wennen hihi.

Verkoudheid heb ik ook last van dames, al WEKEN, en nu is het wat minder geworden maar ik blijf last hebben van een verstopte neus als ik ga slapen en word dus met zo'n smerige smaak in mijn mond wakker:(:(!

Trouwens, ik heb opeens last van allergie, normaal gesproken heb ik dat in de lente/zomer, maar nu na mijn verkoudheid daar dus last van gekregen, kent iemand dit? Jeuk in mijn gehemelte, verstopte neus terwijl ik niet meer zo snotterig ben nu, jeukende ogen.

10. Elisia

Elisia Lid

15 apr 2010
    86
    0
    0
    Zooo ik ben ook weer wakker. Had echt heeeel erg slecht geslapen vannacht viel pas tegen half 5 echt in slaap dus vandaar dat ik zo laat pas wakker ben geworden Maarja mag ook wel eens toch :)

Wat vervelend dat jullie allemaal zo verkouden zijn is dat ook een kwaaltje ofzo??
    Nou die wil ik dan maar overslaan :p

Vinden jullie trouwens ook dat die bezoekjes bij de verloskundige zo snel voorbij gaan? Bij mij kijkt ze altijd even naar me bloeddruk voelt ze even aan me buik en luisteren we naar het hartje en dat was het dan weer. En we bespreken natuurlijk nog wel wat dingetjes maar ik vind het altijd zo kort :(

11. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    nou het probleem met de verkoudheid is dat je er normaal gesproken misschien minder last van zou hebben en het sneller weg zou zijn, maar vanwege de zwangerschap is je weerstand veel lager..

bij mij zijn de bezoekjes ook altijd erg kort, ik voel me vaak zelfs opgejaagd om vragen te stellen...ik loop onder controle in het ziekenhuis weet niet of het hiermee samenhangt

12. s1986

s1986 Niet meer actief

Hier de griep en verkouden!! Normaal heb je wat meer lucht nu drukt er een baby tegenaan. Je slaapt amper ook. Nee geef mij maar griep als je niet zwanger bent.

13. Elisia

Elisia Lid

15 apr 2010
    86
    0
    0
    Nou liever helemaal geen griep toch??

Volgens mij maakt het trouwens niet zoveel uit of je onder controle staat bij het ziekenhuis of bij de verloskundige de bezoekjes zijn altijd snel. En als ik daar zit dan vergeet ik ook altijd wat ik wil vragen haha en dan ben ik thuis en den ik Ow kaas dat had ik nog wel even kunnen vragen...
    Ach ja zo lang alles maar goed is :)

14. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Nou ik moest net even naar het ziekenhuis om bloed te prikken, jeetje joh ik kom niet meer vooruit!! Ik loop echt zo moeilijk nu, en zo'n last van mijn schaambot als ik loop, krijg meteen als ik opsta uit de auto ook weer harde buik, en m'n rug doet nu ook erg pijn...

15. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha ik moet wel even lachen..we lijken wel oude vrouwtjes onderhand..

Ik heb ook een klacht over de verloskundige zorg; echt aso kort en zo onpersoonlijk...en dan gaat soms ook nog in de al zo korte 10 minuutjes, de telefoon, en die neemt ze dan ook nog op!

Heb ik bewust voor een klein verloskundige praktijk gekozen...er zijn maar 4, maar niet 1 die mij nu kent hoor..!

ik vroeg haar een keer wat ik een beetje van de bevalling kon verwachten, aangezien ik er al 1tje heb, maar das dan 9 jaar geleden. Ik hoopte dat ze zoiets zou zeggen van; 1. het is makkelijker of 2. na 9 jaar is het weer als n eerste. Zegt ze: nou, je weet nu hoe het is, dus dan heb je nu meer angst voor de bevalling.
    WAT?!?! ik was zo verbaasd dat ze dat zei, dat ik echt geen woorden meer had. Dat is toch niet bemoedigend????!!!

(en trouwens, ook onzin..!!! ik ben helemaal niet bang..)

16. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Nou hier nog iemand die verkouden is. En gewoon algeheel niet lekker. Een vol hoofd en geen zin in vandaag. Ik ben het zó zat en ik heb nog niet eens van die vervelende kwaaltjes buiten het slapen om. Wat gaat dat slecht zeg! Ben vanochtend weer terug in bed gekropen en heb geprobeerd nog wat bij te slapen. Ging redelijk, maar vannacht lag ik dus alleen maar wakker. :(

Hier begeleid de huisarts in samenwerking met verloskundigen mijn zwangerschap. (is vrij ouderwets) De controles heb ik dus gewoon bij de hap. Mijn mannelijke ha is vrij snel, maar de vrouwelijke neemt echt uitgebreid de tijd en legt alles goed uit. Morgen moet ik weer naar haar dus daar ben ik wel blij mee. :)

@samantha: Inderdaad een stomme opmerking zeg! Waarom zou je nu ineens bang zijn? Maar volgens mij gaat een tweede in de meeste gevallen wel makkelijker dan de eerste, alhoewel ik het niet zeker weet als het alweer 9 jaar geleden is.

@Chica: Wat rot dat je zo'n last hebt met lopen en dat je buik zo laag hangt. Mijn kindje is ook ingedaald, maar mijn buik is niet heel zwaar. (vind ik)

17. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Hallo iedereen,

Ik zal even schoonmaken hier en dan reageer ik even op jullie alleen hoor! Heb iPhone dus kijk regelmatig hier. Maar via laptop typt het toch wat fijner. Tot over een uurtje :)

Liefs mij

18. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier juist het omgekeerde :$ Vandaag 2 uur in het ziekenhuis gelopen, echo gehad, en een ctg. Geen idee waarom ook, want ik kwam alleen op controle voor m'n bloeddruk (die overigens goed was). Nog even met de gyn gekletst :)
    Morgen dan weer naar de vk, die ook altijd uitgebreid de tijd voor me neemt (soms echt teveel, want als ik weg ga zit de wachtkamer vaak vol). En als ik me zorgen maak komt ze vaak thuis bij me langs om alles te controleren. Gyn mag ik ook dag en nacht bellen....

Echt luxe, als ik sommige andere verhalen hoor!

19. Okidoki

Okidoki Actief lid

12 jun 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt maar zo voel ik me de laatste week ook wel bij het:

*Uit het bed komen,ben dan ook niet zo groot 1.63 en dan met het bed op klossen moet ik echt op het randje zitten anders kom ik niet met de voeten op de grond en dan ook nog stijve spieren.
    *Het schuifelen naar de auto op gladde plekken en dan nog het instappen niet te vergeten.
    *Het overeind komen van de bank,waar ik alleen nog heel wijdbeens op kan zitten anders is er geen ruimte voor mijn buik.
    *Bij het aantrekken van mijn laarzen,als mijn vriend erbij is dan doet hij de ritsen voor me dicht.
    *Bij het dragen van de HEMA steunkousjes en dan vooral bij de huidkleurige. :D

En dan wordt je voor het eerst moeder,heb nu het gevoel Oma te zijn geworden. ;)

20. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    16-01-2011: Peps meisje
    19-01-2011: Chica82
    20-01-2011: Rosa Canina jongen
    21-01-2011: oranje meisje
    25-01-2011: Violetriot jongen
    25-01-2011: didi77 meisje
    26-01-2011: elisie
    26-01-2011: samantha1980 meisje
    26-01-2011: balleke jongen
    30-01-2011: Okidoki
    30-01-2011: Glimworm
    31-01-2011: S1986
    01-02-2011: Theeleut
    02-02-2011: appie

Ook ik erbij op.

Vandaag naar de gyn. geweest. Kleine eegt nu 2600 gr dus erg netjes, alles zag er goed uit en GEEN stuitligging meer.
    Ze willen dus dat ik ip een proefbevalling ga doen met evt sneller ingrijpen met ruggeprik en keizersnede. Morgen wordt ik in het team daar besproken en dan hoor ik het definitief. Maar ga er wel veel meer tegenop zien, weer een hele bevallling met grote kans op een keizersnede.
    verder veel harde buiken en ook pijn in mijn schaambot, de kleine lag mooi ingedaald en weer het geslacht niet te zien haha.

Deel Deze Pagina