Het aftellen kan beginnen, nog 3 (max 5) weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Oranje, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hallo meiden,

Bedankt voor de lieve reacties!

Even snel wat bijgelezen, de andere meiden die zijn bevallen ook van harte gefeliciteerd!

@ Violet; Ik hoop van harte dat je nu snel kunt gaan 'lossen' ;) en jij ook Smartie, het klinkt erg naar om die pijn maar te voelen maar dat het nog nergens toe leidt. Succes in elk geval! Wat dat betreft ben ik de dans redelijk ontsprongen, al heb ik weer andere pijnen gevoeld natuurlijk.

Het gaat heel erg goed met Dennis, hij drinkt sinds gisteren volop van de moedermelk, die is heel goed op gang gekomen gelukkig, met behulp van de verpleegsters in het ziekenhuis en m'n lieve kraamhulp. Die stimulans en aanmoedigingen en adviezen heb je echt wel nodig om door te blijven gaan moet ik zeggen. Het is erg frustrerend om je kindje niet te kunnen geven wat ie van je vraagt, maar gelukkig zijn er dan zulke dingen als bijvoeding en kolfapparaten... hihi. Ben zo blij dat het nu goed gaat!

Meiden, nogmaals alle sterkte en succes gewenst, ik duim me gek voor jullie!

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Marjanneke wat fijn dat de borstvoeding nu goed lukt! Ik hoop ook bv te gaan geven en lijkt me niet altijd makkelijk, helemaal in het begin!

Hier sinds vanochtend roze/rood verlies bij afvegen. Krampen trekken ook richting mn rug, maar nog geen regelmaat, paar x per uur. Wel echt gemene krampen, dus heel misschien is er toch echt iets aan het gebeuren..durf er gewoon bijna niet meer op te hopen

3. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Zet hem op Violet!

Hier nog steeds menstr.pijn maar minder erg dan vanacht. Zal dus wel loos alarm zijn....

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    zou jammer zijn smartie!

Hier komen de weeen wel steeds korter en heviger. Zo ongeveer om de 5-6 minuten, als het zo doorgaat bel ik over een uur de vk. Dan moet ze maar ff komen en toucheren ben wel benieuwd of ik al wat meer ontsluiting heb had gister 1cm..

5. smartie1980

Klinkt goed. Misschien dat het bij jou nu toch gaat gebeuren.
    Inmiddels is het al een paar uur verder. Hoe is het nu? Heb je al gebeld?

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Het is begonnen!!

de verloskundige was hier net, toucheerde me en toen had ik nog maar 1.5 cm, dus dat was ff balen. Toen ging ze nog een x strippen, en toen had ik opeens 3cm. [​IMG]
    Dus, met assistentie van M heeft ze de vliezen gebroken. Kwam een hoop bloed mee, dus we kunnen niet goed zien of het vruchtwater helder is. Dus goed mn kraamverbandjes in de gaten houden.
    Pijn valt me echt, echt heel erg mee. Weeen zijn wat sterker nu de vliezen gebroken zijn, maar goed te doen. Heb een beetje het gevoel dat ik de eerste 3cm kado heb gekregen!

Zal misschien nog ff updaten, en anders kom ik zsm vertellen wanneer ie geboren is!
    byebye!

7. smartie1980

YESSSSS!! O VIOLET, wat fijn!!!
    Ik hoopte het zo voor je.
    Goed zeg.

Hou ons op de hoogte als het kan. Ben zo benieuwd!

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

Oh viiolet, eindelijk!!
    wil je niet ontmoedigen maar die weeen worden nog veel pijnlijker hoor :) ik had me daar ook heel erg op verkeken.

Hier gaat het goed met kleine boef, we zijn alleen sinds vandaag overgestapt op volledige flesvoeding. Het borstvoeden vergt zoveel energie van me en doet ontzettend pijn dat ik elke keer als het voedertijd is, lichtelijk in de stress schiet en daarbij heb ik het idee dat de kleine niet genoeg naar binnen krijgt.
    Nu hebben we al 3 keer een flesje gegeven en het voelt zoveel beter, rustiger voor mezelf ook en flesvoeding is helemaal zo slecht nog niet, ons mannetje is er tot nu toe zef ook veel rustiger door geworden.
    Hopelijk vannacht ook ;)

9. smartie1980

Ben heel benieuwd hoe het met Violet is.

10. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hoeft niet altijd hoor Glimworm ;) Ik heb mijn weeen ook als prettig en bijna pijnloos ervaren, vanaf begin van de bevalling tot aan dat me dochter geboren was.

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik hoop het idd voor haar, ik was compleet overvallen door de pijn :)

ik denk dat ze nu wel haar mannetje in haar armen heeft ;)

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ja, dat is minder leuk inderdaad,..maar echt, ik heb het echt als prettig ervaren.
    Zo zie je maar dat elke bevalling weer anders is ;)

Khoop inderdaad ook dat Violet het achter de rug heeft, gun het dr van harte!

13. smartie1980

O, nou, daar teken ik voor. Zou ik ook wel willen.
    Maar ga er nu toch even vanuit dat het mega pijn gaat doen.
    Ach we zien wel.

Overigens, ik heb hier sinds 2 uurtjes harde buiken, vrij regelmatig. Iedere 5 tot 10 minuten....
    Moet zeggen, heb gedouched en de strijk gedaan. Dus nu effe op de bank om te kijken of het blijft of weer weg gaat....

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ja serieus, die bevalling die ik 3 jaar geleden had, gun ik iedereen ;)
    Maar spannend Smartie! Benieuwd of het doorzet!

15. smartie1980

Hmmm, nee dus. Alles is weer gezakt. Hoewel ik dus wel buikpijn over mijn hele buik. maar niet in krampen.

Zou Violets kindje er al zijn?

16. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi ladies,

Daar ben ik dan na een tijd weg te zijn geweest.

Op maandag 24 oktober ben ik naar het ziekenhuis geweest voor een ctg ivm minder leven voelen. Daar bleek dat de hartslag van de kleine slecht reageerde zodra ik harde buiken kreeg. Heb in totaal 9 uur aan de ctg gezeten en om half 6 ochtends kreeg ik te horen dat ik een keizersnede ging krijgen, omdat ze het risico niet wilden lopen. Dat was even schrikken.. ik kwam alleen voor een controle namelijk..

Had snel familie opgebeld en m'n zus was er gelukkig net op tijd bij om de bevalling mee te maken. Toen ze me naar de operatiekamer brachten braken spontaan m'n vliezen en kreeg ik weeen dus dat was heel erg toevallig. Toch moest het een keizersnede worden.

Nou op dinsdag 25 januari om 07:04 is m'n kleine meid geboren. Ze heet Sophie Elise, 2985 gram en 48 cm. Sophie maakt het gelukkig goed.

Met mij ging/gaat het minder. Heb een complicatie opgelopen aan de wond en had een paar dagen koorts. Rondom de wond is het helemaal opgezet en hard. Hier zit allemaal oud bloed in waardoor ik waarschijnlijk koorts kreeg. De arts had daarom besloten de wond te open en het oude bloed eruit te halen (door met haar handen op de plek te duwen) waardoor ik nu met een open wond van 4 cm loop! Het ziet er heel eng uit..

Daarnaast is mijn hb gehalte van 8.0 naar 4.6 gezakt. Ze hebben me een bloedtransfusie aangeboden, maar dat wilde ik niet. Probeer op eigen energie m'n ijzer weer op peil te krijgen.

Ik heb dus in totaal 12 dagen in het ziekenhuis gelegen en ben erg blij dat ik weer thuis ben (al gaat het nog niet zo goed..)

Voor alle dames die bevallen zijn, gefeliciteerd! Ik hoop dat jullie een fijnere bevalling hebben mogen meemaken.

17. smartie1980

Jeetje, veel sterkte

18. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Oranje, heftig meid. Hopelijk sterk je snel aan en kan je volop genieten van je dochter.

Hier is afgelopen nacht om 00.00 onze prachtige zoon Mart geboren. Bevalling ging heel vlot, van start tot finish in 8 uur. Wel heftige weeen gehad maar na een pethidineprik in het ziekenhuis kon ik de weeen goed opvangen. En het persen vond ik echt fantastisch, wat een oerkracht!
    Mart doet het super goed, al wil de borstvoeding niet lukken. Ik kolf nu af en geef dat en kunstvoeding erbij. Hopelijk lukt het deze week nog en anders stap ik over op kv.

Mijn man is uitgeput en ligt heel lief in bed naast Marts wiegje te slapen, mijn twee helden bij elkaar.

Iedereen die nog moet bevallen heel veel succes!!!

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Jeeeeeeeeeey violetriot! Daar is ie dan eindelijk. Van harte gefeliciteerd met jullie lieve kleine mart. Nu lekker goed rusten en hopelijk komt de bv goed op gang.

20. Gravid

Gravid Niet meer actief

Geweldig Violet, van harte gefeliciteerd met jullie kleine man!!
    Geniet er samen van, en laat je deze dagen lkkr verwennen ;)

Deel Deze Pagina