Het aftellen kan beginnen, nog 3 (max 5) weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Oranje, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Mijn oma heeft 8 kinderen gebaard, maar in tegenstelling tot mij heeft ze nog geen stuiver verdiend in haar leven. Tijden veranderen..

2. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja geloof me dat we in luxe leven allemaal in vergelijking tot 50 jaar geleden, we zijn verwend:)

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    #123 Violetriot, 3 jan 2011
    Laatst bewerkt: 3 jan 2011
    Pff ik ben ook erg blij dat ik nu zwanger ben en niet 50 jaar terug!

Ik heb gewone zwangergym gedaan van de thuiszorg. Vond het voornamelijk erg leuk om elke week mede zwangeren te zien en te spreken. Verder deden we veel fijne ontspanningsoefeningen en kregen we veel praktische info. Maar zal het niet nog een x doen als er een tweede komt.

Ben vandaag gezond geweest, manlief had een berg sinasappels meegenomen en heb er 2 op. vanmiddag ff geslapen. Ik hoop dat die verkoudheid snel over gaat!

Edit: hoera, het is na 00.00, dus ik ben nu officieel 37 weken!:D

4. Okidoki

Okidoki Actief lid

12 jun 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo was hier even niet geweest en er zijn onder tussen al een boel berichten geplaatst.
    Ik heb ze allemaal gelezen maar ook ik weet niet meer wie wie is (nu werkt mijn geheugen al niet optimaal maar dat kwaaltje herkennen jullie vast wel).

Ik heb een tijdje Zwanger & Fit gedaan,dit is geloof ik vrij nieuw.
    Ik had al vroeg last van mijn SI-gewrichten en deze training werdt door mijn bekkentherapeut gegeven.
    1ste kwartiertje warming-up door middel van een soort aerobics dan een half uur toestellen (fitness en cardio) en het laatste kwartier ontspanning (ademhaling) en bekkenbodemtraining.
    1x in de maand zat er een uur theorie achteraan over de bevalling e.d.

Ik ben i.v.m. zwangerschapsdiabetes onder behandeling van de gynaecoloog en moet nu (36 weken) ook iedere week op controle komen.

5. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo hey! Wat heb ik veel gemist! Ik heb de berichtjes even vluchtig doorgenomen, het zijn er zoveel haha :D

Ik lees hier dat de meeste verkouden zijn. Ik ben er net van af en weet hoe irritant het is. Ik probeer mezelf goed warm te houden als ik naar buiten ga en veel vitamine c te nemen zodat ik niet weer verkouden wordt. Heb namelijk een slecht immuunsysteem. Dacht er nog aan toen ik verkouden was hoe erg het zou zijn als je neus dicht zou zitten tijdens de bevalling. Ben je daar aan het puffen en persen terwijl je al weinig lucht door je neus krijgt.. :$ Zorg goed voor jezelf dames, ook al gaat dat moeilijk met alle virusjes die er heersen.

Ik had vandaag weer last van menstruatiekrampen in mijn onderrug en buik. Heb weer niet kunnen slapen, kreeg zelfs krampen in mijn been. Ben vandaag langs de vk geweest, maar ze zei dat het van alles kon zijn. Ze adviseerde me om gewoon te gaan liggen en een kruik te gebruiken. Ik moet zeggen dat dat wel geholpen heeft.

Ik heb trouwens vanaf nu ook elke week controle bij de vk. Ze vroeg me toen ik net 37 weken was of ik om de 2 weken wilde komen, omdat ze vond dat het goed ging. Nou ik begreep er niks van, want paar minuten ervoor zei ze nog dat ik veel had meegemaakt en ik had al zoveel klachten... Heb gewoon aangegeven dat ik liever elke week wil komen, wat volgens mij ook normaal is vanaf 37 weken toch? Lijkt me raar om daar pas weer bij week 39 te zijn.. maar goed, ik heb geleerd dat je gewoon moet zeggen wat je wilt en al je vragen moet stellen ook al gooi je ze er dood mee haha. Denk ook niet dat ze het erg vinden hoor, maar elk gesprek blijft voor hen natuurlijk een herhaling.

Mijn uitzet lijstje is nu ook compleet. vandaag nog luiers gehaald bij de etos (zijn in de aanbieding), een voedingsbh, zwitsal producten voor de kleine en nog een flesje bio-oil. Hoef nu niks meer te halen denk ik, maar realiseer me nu tijdens het typen dat ik de klossen vergeten ben dus dat is weer iets voor morgen!

Slaap lekker! (Voor degenen die kunnen slapen dan :))

6. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens zwangerschapsyoga gevolgd. Waren 9 lessen totaal, maar moet eerlijk bekennen dat het niet voor herhaling vatbaar is!

7. Bubble

Bubble Lid

13 jul 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    11-01-2011: Bubble
    16-01-2011: Peps meisje
    19-01-2011: Chica82 jongen
    20-01-2011: Rosa Canina jongen
    20-01-2011: Bebegim meisje
    21-01-2011: oranje meisje
    25-01-2011: Violetriot jongen
    25-01-2011: didi77 meisje
    26-01-2011: elisie
    26-01-2011: samantha1980 meisje
    26-01-2011: balleke jongen
    30-01-2011: Okidoki
    30-01-2011: Glimworm
    31-01-2011: S1986
    01-02-2011: Theeleut
    02-02-2011: appie

8. Bubble

Bubble Lid

13 jul 2009
    64
    0
    0
    NULL
    Canada
    Volgens mij doet het zowiezo wel pijn en heeft het een verkoelende werking.. Maar ik heb de tip inderdaad ook gekregen ze hebben me een zakje met kruiden gegeven om in te tr
    ekken en met het vocht de verbandjes eerst te drenken.

Waah veel berichtjes maar mijn reactie als in een samenvatting;

Ik heb pas sinds een weekje de zogeheten schoonmaak nestdrang. Het komt alleen nu totaal niet uit omdat ik overal halve klusjes achterlaat omdat ik te moe word,.. gelukkig neemt mijn man dat dan over. Vanmiddag de douchecabine schoon geboend wat een karwei maar ik viel daarna wel heerlijk in een prinsessenslaapje.
    Vorige maand toen ik nog boordevol energie zat heb ik de vriezer bomvol gevuld met hapjes. Daar profiteer ik nu al van soepje even ontdooien of sausjes voor een pasta zo gemaakt! Heerlijk. Ik vind koken namelijk altijd heel leuk maar ik kan de laatste weken niet zo lang meer staan om te kokkerellen, daar baal ik wel echt van.

Ik heb geen zwangerschapsgym gevolgd maar meer een theorie cursus over bevallen&daarna. Ik liep de eerste 8maanden bij een Gynacoloog en die gaf ons weinig info dus deze cursus heeft ons helemaal op de hoogte van alles gebracht. Tijdens de cursus kwam ik er meer en meer achter dat ik voor mijn gevoel niet lekker zat met onze dokter en ben ik met hulp van de docente via via overgestapt naar een verloskundige praktijk. Ze nemen elke week ruim de tijd voor me maar dat komt vast omdat ik zo 'nieuw' voor ze ben.

Wie bevalt er nog meer thuis? Hebben jullie je huis al 'ingericht'..
    Enne gaat er iemand ook een waterbevalling doen? :)

9. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Goedemorgen allemaal!

Hoe gaat het met iedereen? Hier weer ontzettend slecht geslapen, tegen 07:00 kon ik weer in slaap vallen, maar ik ben niet veel later toch maar opgestaan omdat ik om 10:00 op controle moet.

@Bevalling: Ik heb ervoor gekozen poliklinisch te bevallen, maar wie weet denk ik daar op het moment suprême anders over. In je eigen bedje de weeën opvangen lijkt wel heerlijk, gewoon in je vertrouwde omgeving.

@Koken: Al de hele zwangerschap heb ik er problemen mee. Met name in het begin toen ik zo misselijk was, maar ik heb nog steeds weinig zin in avondeten. Op de dag dat ik 37 weken was moest ineens weer ontzettend overgeven. :( Maar gelukkig kookt mijn man wel vaak en in de kraamtijd zal mijn schoonmoeder ook af en toe wel inspringen. (ze woont 800 meter verderop)

Hebben jullie het trouwens ook zó ontzettend warm? Ik heb soms echt het idee dat ik in de overgang ben met al die opvliegers. Ik zou blij zijn als ik het weer eens koud kan hebben. Dit is echt niets en ook vooral iets van de laatste weken.

10. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    @ bevallen, ik beval ook poliklinisch, moet ivm overgewicht. Waterbevalling lijkt mij persoonlijk niks. Ik wil wel de baarkruk proberen, lijkt me goed omdat de zwaartekracht dan meehelpt. Je moet dan alleen het laatste stukje wel op bed doen..

@ Rosa, ja ik heb het ook zo ontzettend warm! In bed, uit bed maakt niks uit. Vergeet ook de verwarming omhoog te doen dus het is maar 17 graden binnen. Als mn arme mannetje dan thuis komt uit het werk heeft ie het koud.

11. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Viol: Heerlijk 17 graden. Mijn man zet hem steeds op 20 en dat vind ik echt niet uit te houden, pfff... Afgelopen zondag waren we bij mijn man z'n oma op bezoek met nog zes andere mensen. Binnen was het 24 graden. :$ Klotsende oksels dus..

12. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik beval in het ziekenhuis omdat ik medisch ben. En ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd heb gehoopt op een ziekenhuisbevalling, ik heb altijd het idee gehad dat zoals ik in elkaar zit ik het niet prettig zou vinden thuis te bevallen, en gelukkig gebeurt dat ook niet.
    Een vriendin van mij vond het wel weer heel fijn om thuis te bevallen, ik denk dat het echt iets heel persoonlijks is, zolang jij je ergens prettig bij voelt. Ik denk ook dat het heel belangrijk is voor het verloop van een goede bevalling dat iemand zich ontspannen en prettig ergens bij voelt, dan zal het vast allemaal sneller gaan.

Ik slaap zo slecht zeg, vannacht weer zo vaak mijn bedje uit geweest om te plassen, en ik word ook wakker als ik me moet omdraaien, krijg dan ook vaak een harde buik. Vanmiddag maar weer een dutje doen!

Gisteravond in bed weer eventjes een paniekaanval, het komt nu zo dichtbij en dan heb ik soms opeens momenten dat ik eventjes heel bang word. Gelukkig voel ik me overdag vaak weer dapperder:)

13. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Chica: Het is inderdaad belangrijk dat je jezelf prettig voelt bij de plek waar je gaat bevallen. Daarom wil ik ook poliklinisch, ook omdat ik dan meteen op de juiste plek ben mocht er iets mis gaan. Mijn zus wilde ook poliklinisch bevallen bij de eerste, maar toen de vk kwam had ze al 10cm ontsluiting en mocht ze persen. Dat werd dus toch thuis.

Ook ik word wakker elke keer dat ik me omdraai en ik draai echt vaak om. :$ Word er gek van, maar ben blij dat je nu nog overdag kan slapen als je moe bent. Het lijkt me heel zwaar om al een kindje te hebben en zwanger te zijn. Het veel plassen komt me ook erg bekend voor helaas.

Zenuwachtig voor de bevalling ben ik niet echt. Vannacht had ik één klein buikkrampje en ik dacht 'Yes zou dit het zijn?' ;) Maar natuurlijk niet, volgens mij zit mijn baby nog prinsheerlijk daar binnen.

14. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hebben jullie ook die drang om ineens vanalles te moeten kopen?
    Zo hebben wij geen vuilnisbak boven en maar 2 wasrekjes. Dus heb ik net zo lang online gezocht tot ik op de marskramer site kon bestellen.
    Heb namelijk geen auto en trek het niet meer om alles lopend te halen. Dus morgen komt er een wasrek en een vuilnisbakje van 10 liter bij.
    Was een tip van een vriendin, die zei dat je met die kraamverbanden enzo echt niet genoeg hebt aan zo'n klein pedaalemmertje.

verder moet ik nog een afdruiprek, een nieuwe emmer, een babyfoon en boodschappen voor de kraamvisite hebben. Je snapt wel dat ik dit het liefst vandaag allemaal nog haal haha

15. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    @Rosa cantina, dat lijkt me zeker zwaar. Ik vraag me ook echt af hoe vrouwen dat combineren, zwanger zijn en een kind hebben. Pff ik heb nu al nergens fut voor.

@Violetriot, het winkelen heb ik nu juist een beetje gehad. Ik heb enorm veel uitgegeven de laatste maanden, veel online ook gekocht. Nu probeer ik wat op de centen te letten aangezien onze kleine man elk moment kan komen.

Wij hebben trouwens naast de babyfoon de babysense gekocht, een matje wat je onder het matras legt en als de ademhaling stopt voor 20 seconden dan gaat er een alarm af.

Ik heb er goede dingen over gelezen. En aangezien ik nogal een diepe slaper ben en stresskip vind ik het wel een prettig idee, ik zal toch nog steeds de baby wel erg in de gaten houden natuurlijk, maar een fijn idee dat ik net nog iets extra's heb ter controle.

16. glimworm

glimworm Niet meer actief

moeten niet, maar wel graag willen :D
    ik was zondag Glimmies tas aan het pakken en kwam erachter dat ik erg weinig rompertjes in maat 50 had en ook weinig kleertjes in mt 62, maar das geen nood aan de man, voor nu heb ik genoeg en wie weet krijg ik nog zat ;)
    ik heb zowel een (geleende) tummytub en een eigen badje, maar het leek ons wel fijn om er nog zo'n stoeltje voor erin te kopen, voordat Glimmie helemaal in bad wegzakt :)
    verder heb ik nog de basisspulletjes nodig zoals shampoo, zalf, enz. eventueel een blik flesvoeding en zo'n cassette waar je je vieze luiers in kan verpakken (wist tot gisteren niet eens wat het was:))

Heb trouwens gisteren pas de matrasbeschermer in ons bed gelegd, wat een glijpartij :$ ik moet echt opppassen dat ik er niet uitglibber:D

17. glimworm

glimworm Niet meer actief

wat ik van mijn pufjuf gehoord heb is dat als je poliklinisch wil bevallen je de grootste tijd van je bevalling zoiezo thuis de weeen opvangt voor de vk je naar het zh stuurt

18. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Zo, ik heb lekker toch even online eerder een afspraak gemaakt bij de verloskundige in het ziekenhuis. Ik vind het zo raar dat ze me alleen nog controleren met 37 weken en als ik 39 weken (en een half) ben. Dus heb het mooi naar aankomende donderdag gewijzigd. Anders had ik de 14e pas weer een afspraak, en ik ben de 19e uitgerekend!!

Ik vind het gewoon veel prettiger, ik houd de laatste dagen ook erg veel vocht opeens vast dus vind het een prettig idee als ze toch eventjes mijn bloeddruk enzo controleren.

Hey dames, ik had net zoiets geks, ik duwde tegen mijn buik waar de baby zat met bips of iets anders (want het was hard op die plek) en toen ging mijn buik een paar seconden heel gek trillen/vibreren, gek he?! Kennen jullie dit? Ik vraag me af wat mijn jochie dan deed...heel apart en nog nooit gezien!

19. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    oja matrasbeschermer, zal ik vandaag ook maar ff in bed leggen! Helemaal vergeten haha :$

Lief haalt morgen ff een babyfoon, en besteld donderdag de gordijnen. Gordijnen had ik niet zo'n haast mee omdat uk toch in het begin op onze kamer slaapt. Maar goed, ze moeten er wel komen natuurlijk. Heb leuke van de hema op het oog.

@ Glimworm, ik heb zo'n in-bad stoeltje, gekregen. Zo een die ze bij de prenatal hebben. Ben benieuwd of het handig is. Tummytub heb ik ook gekregen,lijkt me wel erg fijn voor zo'n kleintje. En makkelijker dan zo'n groot badje. Alleen vraag ik me af hoe je ze dan wast? Of moet je dan eerst op de waskussenhoes een beetje wassen?

Heb vandaag de ziekenhuistas zo goed als klaargemaakt. 2 setjes kleren voor de kleine man. En voor mij een pyama en kleren om aan te doen als ik weer naar huis ga. Moet je eigenlijk zelf een handdoek meenemen? Douchespulletjes wel iig...

@ chica, nee dat heb ik nooit gehad, misschien een spier die er op reageert?

20. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    @Glimworm: Ja dat is ook zo, volgens mij ga je ongeveer bij 5 cm ontsluiting richting ziekenhuis.

@Chica: Ja ik heb dat trillen één keer eerder gehad. Ik vraag me ook af wat dat was.

Ik heb nog niets aan mijn bed gedaan. Ik weet ook helemaal niet hoe ik het op moet maken. Eerst had ik er een kraammatras op liggen (soort matje) maar die verschuift steeds in mijn slaap. Of moet je je kraammatras onder je matrashoes doen. Ik snap er werkelijk niets van. :)

Deel Deze Pagina