Ja de matrasbeschermer die ik van de kraamzorg heb gekregen doe ik onder het laken (matrasovertrek), en ik zou er bovenop nog een grote handdoek doen aangezien je flink gaat zweten met dat plastic zeil onder je laken! En als extra bescherming vind ik het ook lekker een handdoek, mochten mijn vliezen breken in de nacht dan neemt de handdoek wat vocht op
Maar hetgeen ik heb waarop staat dat het een kraammatras is lijkt op een celstof matje maar dan dikker. Waarvoor heb ik die dan nodig? Ik heb ook zo'n plastic matrasbeschermer en dat is dus degene die ik moet gebruiken?
volgens mij zijn sommige dingen voor tijdens een bevalling, zoals celstofmatjes.. pff kunnen ze geen uitleg in zo'n kraampakket doen?
Goedemiddag dames!! @Violetriot:Ik wil ook zoveel kopen, maar kan helaas niet meer omdat we al zuinig moeten zijn. Het lijkt wel alsof ik heel veel dingen mis. Wat ik echt nog nodig heb: billendoekjes(die was k helemaal vergeten) ik wil nog een magnetronsterillisator, heb gelezen dat het echt handig is. Oww ja k heb niks van maat 50, wel veel van maat 56? dus dat wordt straks vouwen denk ik bij de armen ensow?? hoop dat het niet echt een ramp is? Heb ook geen babyfoon maar ik heb een flatwoning met 3 kamers, vondt het ook niet echt nodig?? Je zou denken zo die is gierig maar geloof we hebben al zoveeeeeeell uitgegeven dat we nu echt wel moeten uitkijken, straks nog kraamhotel betalen dus alles kost geld @chica82: je heb groot gelijk hoor, vanaf week 37 hoor je gewoon elke week op controle te gaan. En over je het trillen van je buik, dat heb ik ook nooit eerder gehoord, maar waarschijnlijk heb je je baby gewoon boos gemaakt met duwen) Als k jou was zou k het wel met je volgende controle aan je vk vragen wat het was ben ook wel benieuwd.. Gisteren kon ik tot 4 uur 's nacht niet slapen, had echt pijnlijke borsten, al 5/6 weken hoor. Dus ik stond voor de spiegel mijn rechterborst te masseren van buiten naar binnen toe, en met knijpen kwam er paar druppels vocht uit, zo wittig, gelig kleur. Heb het voor het eerst mee gemaakt k bedoel vocht uit mijn tepels. Linkerborst is minder pijnlijk en ook minder groot en vol en daar kwam ook niks uit. Zijn er meerdere dames die ook echt last hebben van pijnlijke borsten? Ik kan ook niet zonder bh slapen, dan voelt het ook zo zwaar. Ik maak me wel echt zorgen of ik straks wel bv kan geven, ik wil het wel heel graag hoor maar omdat het zo pijnlijk is moet ik er niet aan denken. Manlief mag er ook niet aanzitten, het doet echt zeer Trouwens dames, k heb ook geen matrasbeschermer in bed maar heb wel een kraampakket, hoort ie daarin te zitten? en moet ik het daan ook doen? k d8 dat het nodig was na de bevalling?
Adviesje van een "ervaringsdeskundige": haal zo'n waterdichte molton bij de hema! Die blijft tenminste op zijn plek liggen en kraakt en zweet een stuk minder dan dat ding uit het kraampakket. Ook handig voor in de ziekenhuistas: tshirt + deo voor papa en iets eetbaars zoals sultana of snelle jelle.
Weet je dat ik er ook niks van snap, een vriendin had gezegd dat de matrasbeschermer voor nu is zodat mochten je vliezen breken 's nachts...ik heb ook nog eens een groene luierachtige matje, ik weet me god niet waarvoor dat is, en ik heb meerdere kleine matjes waar misschien net mijn bips op past, weet ook niet waarvoor dat dan is...inderdaad kunnen ze er geen handleiding bij doen?!
Hallo iedereen, Zou ik dan de 1e van het lijstje worden die gaat bevallen??? Vanochtend om 08.15 verloor ik een beetje bloed en daarna begon het vruchtwater te lopen (terwijl ik de kids naar school bracht, andere moeders lachen terwijl ik onder de kapstok mn benen bij elkaar probeerde te houden, haha) Heb nu ongv. om de 20 min een wee, niet al te heftig dus ben benieuwd hoelang het nog gaat duren. Gelukkig gister hele huis nog van onder tot boven gesopt, zo zie je maar. Wil graag thuis bevallen dus duimen jullie mee dat het voor morgen 09.00 er is!! Hou jullie op de hoogte en allemaal alvast sterkte gewenst tijdens jullie bevalling!
@peps: Hey wat leuk, wens je veel sterkte en succes!! Jij stond idd als eerste op de lijst dus mooie start, we gaan straks lekker zo de lijst af ieder op z'n beurt wachten maar ik ga zkr voor je duimen.. Vergeet ons niet op de hoogte te houden!! Spannend hoor...
O neej, bubble stond als eerste, dus ff wachten nog hahaha veel succes, leef echt met je mee, wou dat ik zelf zo ver was Ik ga nu maar ook een beetje schoonmaken..
@Peps, succes meid! Jeetje ik ben volgens mij de volgende op de lijst, ik ben benieuwd hoor..misschien eindig ik als laatste
@ Peps! Wauwwww spannend! Het gaat al beginnen hier, dat had ik niet zo snel al verwacht! Nou ben ik ook het laatste op het lijstje dusja misschien ligt het daar aan hahah! Meid ik denk aan je en heeel veel succes en sterkte! Je kan het! Wij wachten met spanning af @ Bebegim, hoezo ben je gierig? Als jij vindt dat iets niet nodig is dan hoeft dat toch niet. Ieder persoon is anders en iedereen heeft andere prioriteiten. Als je minder geld hebt dan kijk je ook anders naar het uitgeven dan dat je meer te besteden hebt! Mijn hele kleding uitzet bestaat voornamelijk uit 2e hands kleertjes van marktplaats, wel dan van bijvoorbeeld lief of mexx ofzo. Maar wel 2e hands, nou bij sommige kleertjes zie je dat maar bij sommige ook niet. Ik kan me er niet druk om maken. Wat andere er van vinden, die zouden misschien denken; bah dat heeft een ander kindje aangehad, naja jammer dan. Als ik het maar mooi vind en zolang er geen vlekken opzitten en het is niet verwassen dan maakt het mij niet uit (heel veel kleertjes waren ook maar 1 a 2 keer gedragen door bijvoorbeeld te laat gekregen als kraamkado ofzo). Mijn box is van marktplaats. Alleen ledikantje en de kledingkast is nieuw. Wij hebben wel een babyphone, maar dit is meer omdat mijn vriend graag bezig is met z'n auto en als ik aan het werk ben en hij is in het hok dan hoort die de baby als er wat is Hoe is het verder met de andere dames??? Verschillende cursussen gevolgt allemaal, leuk om te lezen Zijn er hier ook dames die GBS hebben (streptokokken B)? Bij mij zijn ze er per toeval achter gekomen, ik heb het niet in de urine maar moet van de week nog voor de zekerheid weer urine brengen of het er alsnog niet in zit....
Wat voor babyfoon hebben jullie eigenlijk? Ik krijg er eentje van mijn ouders, maar weet echt niet welke ik uit moet kiezen. Het hoeft er geen met camera te zijn hoor, ik wil gewoon een goede die wel een beetje betaalbaar is.
Celstofmatje heb volgensmij nodig tijdens de bevalling, om het vruchtwater etc op te vangen.... Plastic matras beschermer kun je er nu al onder doen ook voor het opvangen van vruchtwater als dat breekt tijdens slaap dan is je matras niet naar de klote. @ ik weet niet wie het zei, maar dat er vocht uit je borsten kwam. Dat heb ik vanaf week 25 al. Collostreum ofzo noemen ze het. Dit krijgt de baby de eerste dagen te drinken daarna krijg je stuwing en komt het 'echte' melke opgang!
Is dit een hoes of deken? Dit advies kwam hier op het forum al een paar keer voorbij maar de hoes is niet te verkrijgen in onze maat (2 matrassen van 70 x 200). Nu heb ik even op de site van de HEMA gekeken en er staat ook een waterdicht molton onderdeken deze is net als de hoes 90x200 maar aangezien erbij staat tot een matrasdikte van 25cm. heb ik het idee dat het ook een hoes is en geen deken?
Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.babykidsshop.nl/img/12/495/1.jpg Ik heb deze, van mijn ouders bij de trekpleister weg. Heb hem vorige week even getest. Dat grote ronde ding staat op de babykamer en die telefoon dan waar jij bent. Je kunt via de telefoon spreken en dat hoort de baby dan. Ook kun je bijvoorbeeld een slaapliedje laten afspelen via de telefoon. Of je kunt lampje aan en uit doen. Verder nog niet mee geprutst maar wel een leuk ding. En volgensmij niet zo heel duur.
hey lady's!! @peps!! superrrr!! hopelijk zet t allemaal lekker makkelijk door! sterkte en succes! en aan de anderen; ik heb al een bevalling gehad, maar niet in nl. Dus ik weet niet hoe ze hier zijn met al die matrasdoekjes dit en dat, maar had al een beetje onderzoek gedaan op internet en er zat ook n a4 info bij mn kraampakket: die celstof matjes, die kleine, zijn voor tijdens de bevalling zelf. Er is een plastic zeiltje die je op je matras legt, VOOR de bevalling, bv wanneer je bloedverlies hebt of je vliezen breken...en kan er ook blijvenliggen tijdens de bevalling natuurlijk. dan heb je nog een ander soort matrasbeschermer geloof ik, die doe je er pas op als je gaat bevallen (ach, dat vertelt de verlos je wel). maar eh, als je in t ziekenhuis bevalt..dan hoeft dat ook weer niet...mss voor de nacontroles..dan doet de kraamzorg het wel joh..geen zorgen, geen stress... Ik ben de eerste keer in een stoel bevallen trouwens..had ik toen zin in was thuis.. dus ja..whatever..ze maken de plek waar je het wilt gaan doen wel in orde hoor.. Spannende tijden he, deze laatste weken. ik voel me trouwens al dagen niet lekker..en vind het ook helemaal niet zo gezellig...hele tijd thuis en niks meer te doen..ik heb ook geloof ik alles wel in huis...kom maar op baby!
Ik heb hem niet over mn hele matras liggen, maar op de plek waar mijn kont ligt en dan over de hele breedte van het matras. Vond het wat onzin om op z'n ding te liggen met mn hoofd
en trouwens, die tip van Chica vind ik ook wel een goeie; gewoon een groot handdoek erover... die kun je ook zo weer in de was mikken...en...die molton van de HEMA, tsja, ook wel een prijzig alternatief..ik heb zelf ook niet zo heel veel te besteden en waar je kunt besparen... nog voor de persoon die t vroeg; een magnetronsterilisator zou ik zeker aanschaffen! en een babyfoon, ik zelf doe t ook niet, want woon ook niet megagroot en baby slaapt zelfs bij mij in slaapkamer in het begin.. dan heb je het echt niet nodig hoor..
Heey dames Vandaag ben ik 37 weken. De baby was bij mij met 30 weken al ingedaald en met 35 weken besloot ze opeens om in stuit te gaan liggen. Ik wist niet dat dat nog kon als de baby was ingedaald, blijkbaar wel dus. Ik hoop dat ze nog gaat draaien, want ik wil heel graag thuis bevallen.