Het algemene BTW tarief van 19% naar 21%

Discussie in 'De lounge' gestart door Bkoenen, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Voor ons straks nog aantrekkelijker om in Duitsland inkopen te doen/ tanken/ etc.....

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

bron: BTW-tarieven en vrijstellingen | Een overzicht van de BTW-tarieven die de Belastingdienst onderscheidt | MKB Servicedesk

3. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Op water en energiebronnen willen ze wel de accijnzen verhogen. Dus ook daar ben je straks duurder uit.

4. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Hoe bedoel je 200 euro lager? Als ze het willen afschaffen gaat het toch naar 0?

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Dan ben ik benieuwd: waar zouden ze dan wel op moeten bezuinigen, want het is een feit dat er bezuinigd moet worden. Ik denk namelijk dat het altijd wel een grote groep mensen raakt.
    Gewoon nieuwsgierig :)

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

1 oktober is er nog geen nieuw kabinet lijkt me. Zo snel zijn ze hier niet. ;).

En tja bezuinigd zal er toch moeten worden.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Idd, ben het met je eens.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dit snap ik niet. Je vind het niet leuk dat ze bezuiningen op de burger.

Maar je bent blij dat de PVV gestopt is omdat hun juist niet wilden bezuinigen op de burger?

huh?

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Natuurlijk niet. ze schaffen de onbelaste reiskosten af. Dat betekend dat je gewoon over je reiskosten nu 21% belasting moet betalen.

Normaal was tot 19 ct de kilometer onbelast, nu wordt het gewoon belast met 21%.

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Bezuinigingen zijn noodzakelijk. De verhoging van 19 naar 21 vind ik dan een zeer redelijke.

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    +1

Bezuinigen is nu eenmaal nodig in deze tijd en we zullen allemaal de schouders eronder moeten zetten.

12. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    De PVV is opgestapt omdat ze niet wilde dat het kabinet zoveel bezuinigde op de burger. Dat is de reden waarom het kabinet gevallen is.
    De PVV wil ook bezuinigen maar niet op de ouderen, werklozen, zwakken, zieken, hardwerkende met laag inkomen enzo. Wel op de rijken en op andere dingen naast de burger..

13. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik vind dit eigenlijk een eerlijke bezuiniging. Mensen met veel geld geven over het algemeen meer uit, betalen dus ook meer aan de staatskas.
    En het lge tarief blijft gehandhaaft, dus levensmiddelen stijgen niet.

Maar inderdaad, altijd maar klagen, maar waar zou jij dan op bezuinigen? Vertel het maar,... Wat levert miljoenen op?

Trouwens van mij mag de hypotheekrenteaftrek drastisch worden aangepakt. Gaat toch gebeuren, doe het dan maar nu.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja dat snap ik, maar dan nog klopt het toch niet wat ze zegt...

15. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0

Ja wel, het klop wel.. :)

16. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar de pvv gaat mee met alle winden, net wat goed uit komt. Ze hebben aardig wat maatregelen genomen de afgelopen jaren die effect hadden op bovenstaande groepen.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wat miljoenen oplevert?
    Wat dacht je van de grenzen 2 jaar dichtgooien zodat alle Polen etc niet zomaar hierheen kunnen komen om hier onze plekken op de arbeidsmarkt in te nemen.

De grenzen dichtgooien levert 7 MILJARD per jaar op, was toen nog in het nieuws 2 jaar geleden.

18. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Sorry, maar is het echt nodig om gelijk zo lelijk te doen?

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Zo bedoelde ik het niet, excuus. Ik vroeg me alleen af of je weet wat de PVV allemaal heeft geregeld de afgelopen periode, die vooral negatieve invloed had op die groepen.

Deel Deze Pagina