Het algemene plaats hier je vraag over de baby-uitzet topic.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Prettykitty, 16 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Misschien handig om elkaar goede tips te geven en te helpen met vragen te beantwoorden? :D
    Er zitten hier een hoop ervaringsdeskundige, altijd handig!

    En zo kunnen we allemaal eerst dit bericht lezen voor goede/handige adviezen en tips voordat we vragen stellen over bijvoorbeeld hydrofielen.

    Wij verwachten ons eerste kindje, en ik probeer alle informatie tot me te nemen, maar af en toe vergeet ik bepaalde dingen. :oops:


    Mijn vraag/dilemma :
    Ik overweeg om een Zensy kruik te kopen voor onze winterbaby (in December verwacht) maar ik lees een hoop slechte dingen, wel van dik een jaar geleden en zijn de Zensy's daarna allemaal terug geroepen.
    Dus het lijkt me dat ze nu een stuk veiliger zijn. (Misschien veiliger dan een aluminium kruik?)

    Nog een vraag :
    Wat is het meest veilig qua een ledikant opmaken?
    Ik heb een Aerosleep matras, matrasbeschermer, Aerosleep hoeslakens.
    (Ik heb ook al een Koeka teddy deken, Puckababy winterslaapzak)
    Ik moet nog lakentjes aanschaffen, en voor de rest ben ik bereid om alles te kopen wat nodig is voor ons kindje, waardoor hij lekker/veilig in zijn ledikant kan slapen. (Bij ons op de slaapkamer)

    Laatste vraag :
    Is het verstandig om de baby in onze slaapkamer te laten slapen in de nacht, en overdag in de box/zijn eigen kamer in een ledikant? (Ik heb toch twee bedjes voor hem, maar ik dacht misschien kan hij op die manier wennen aan zijn kamer en de omgeving)


    Mama's of mama's-to-be. Mochten jullie ook vragen hebben, shoot! :D
     
  2. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    De zensy kruik heb ik nooit gehad en ook niet gemist. Je moet deze ook eerst helemaal af laten koelen voordat je hem weer kunt opwarmen geloof ik, gedoe lijkt mij haha

    Wat betreft het opmaken.. in de eerste maanden kan je baby gewoon in een -voorverwarmd- bedje. Die is laag opgemaakt met een lakentje en dekentje (ik had het dekentje dubbel geklapt)
    Wij hebben ook een aerosleep, maar wat voor matrasbeschermer bedoel je precies?
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Lief!

    Oh ja, dat is misschien minder gunstig om hem dan weer af te laten koelen voordat hij weer opnieuw kunt opwarmen. (Zie je, maar goed dat ik het hier vraag) :D

    Ik heb z'n Aerosleep matrasje, en een bijbehorende beschermer.

    Oh heb het ff gekopieerd van de Prenatal webshop.

    Aerosleep Essential matras
    Het Sleep Safe Essential Pack van Aerosleep bestaat uit een matras en een unieke matrasbeschermer. Dankzij de innovatieve technologie van Aerosleep zorgt dit veilig slapen pakket ervoor dat je baby vrij kan ademen, in een veilige en gezonde slaapomgeving. De stevige structuur van de matras in Airfelt, een innovatief materiaal met een open structuur, zorgt voor een goede ondersteuning. De afritsbare matrashoes is praktisch in onderhoud en kan je wassen op 60 ?C. De afneembare matrasbeschermer bestaat uit een speciale 3D-honingraadstructuur. Dankzij deze technologie ligt je baby?tje op een luchtlaagje, waardoor het ongehinderd kan ademen als het op z?n buikje terechtkomt. Het formaat van de matras is 60x120 cm en geschikt voor een ledikant.
     
  4. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Oooh zo! Dat is die topper inderdaad. :) over die topper trek je dus het speciale hoeslaken (met die gaatjes) ik deed onder zijn hoofdje een hydrofiele doek ( in een driehoek gevouwen ) ivm het spugen. Die topper kun je trouwens ook gewoon wassen :)
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  5. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Edit: zie nu dat dit ook in die tekst staat haha.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  6. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ach geeft niks hoor. Het is nog vroeg! :p
    En over het hoeslaken dan verder niks he?
    Een grote hydrofiel is inderdaad handig voor het eventuele spugen.

    En natuurlijk een lakentje, en dekentje dan he. :D
    Dank je wel!!! ♡
     
  7. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Nee, alleen dat speciale hoeslaken. Anders is het effect weg van de topper :) een hydrofiel ventileer goed, dus dat maakt niet uit. :) ( max 1x dubbel vouwen )
    En dan indaad het lakentje en dekentje ( laag opmaken ) :)
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  8. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik vond de Zensy echt geweldig, nu ook weer gekocht En hier met opwarmen nooit probleem, je warmt ding toch pas weer op als je baby wakker wordt voor het nieuwe flesje. Als het goed is gebruik je het ook maar max 2 weken. Dus ik vind het wel een aanrader! Heb nu zelf ijzeren kruik + Zensy in huis.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  9. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Zensy is echt een topding, onmisbaar wat mij betreft. De oudste was ook een winterbaby en snachts met kokend water de kruiken vullen was hier zeker niet goed gegaan :p nu deed ik de zensy in het stopcontact, verschonen, warme zensy in bed, voeden, baby in bed. Ideaal!
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  10. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Kijk wat is dit forum toch handig! :D
    Bedankt voor jullie reacties over de Zensy! Klinkt erg prettig in gebruik.

    Ik overweeg hem trouwens op te laden in de keuken. Mocht hij dan ooit ontploffen (wat ik niet verwacht) is er maar een kleine kans dat er iemand geraakt wordt door een ontploffende Zensy :p
     
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Hier ook een winterbaby maar geen Zensy gehad en niet gemist. Aluminium kruiken zijn echt prima. Je gebruikt ze toch alleen om het bedje te verwarmen en haalt ze daarna eruit. Van aerosleep geen verstand, hier gewoon spul van Ikea en Hema en ze leven allebei nog.
     
    Prettykitty en Lies1611 vinden dit leuk.
  12. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Hier was een kruik alleen voor opwarmen niet genoeg. Mijn zokn had echt de hele nacht een kruik nodig in het begin.
    Ik zelf vind aluminium kruiken ontzettend vreselijk dus hier de zensy kruik. Ligt voor de volgende ook weer klaar.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  13. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.807
    2.539
    113
    Vrouw
    Handig dit topic!
    Ik zie op verschillende uitzetlijsten 2x een slaapzak staan. Mijn baby wordt in december geboren. Ik heb al een slaapzak van de hema (niet heel dik) in maat 50-62. Wat is handig? Een dikke kopen, nog een dunne, afwachten of een puckababy nodig is?
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  14. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Misschien een Puckababy die je elk seizoen kan aantrekken? Dan hoef je alleen de voering eruit te halen dacht ik.
    Kost wel wat, maar hij schijnt wel heel fijn te zijn. (Wie weet is het heel koud in December, dan is z'n lekkere warme slaapzak misschien wel een goed idee)
     
  15. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Die zensy kruiken lijken mij echt geweldig. Heb er geen ervaring mee, maar ga ze zeker kopen.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  16. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Ja die heb ik! Super fijn ding! Maat ik zou niet beginnen met een slaapzakje hoor ;)
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Die kruik heb ik uiteindelijk niet gekocht om dezelfde berichten. Hier "gewoon" twee metalen kruiken met hydrofiel.


    Ik heb ook een aerosleep. Ook in de wieg. Dat was dan zo;
    Matras
    Aerosleep
    Aerosleep hoeslaken
    Kind. Evt in slaapzak
    Lakentje met evt dekentje (vooral winterkindjes)
    Ons kind had zelfs twee dekentjes.


    Onze zoon heeft de eerste drie maand in onze slaapkamer naast mij geslapen of in de box. Vanaf twee maand overdag ook in zn slaapkamer en vanaf drie maand snachts ook in zn eigen kamer.

    Ik had twee kleine maat slaapzakken. Anders kon ik dr niet trgen wassen.

    De 4 seizoenen slaapzak van puckbaby is pas vanaf 6 maand
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

  19. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Ik heb ook een vraagje,

    Ik zit eens naar verschillende soorten luiers te kijken, en wat me vooral opvalt is het prijsverschil.

    Zit er nou echt zoveel verschil tussen pampers en bijvoorbeeld Etos eigen merk?
    (Pampers 44 voor 9,99 / Etos 52 voor 6,99)
     
  20. LoveXx

    LoveXx Fanatiek lid

    15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Ik vond de Etos luiers verschrikkelijk. Zoon lekte altijd door met die luiers en had ook sneller luieruitslag.
    Ik gebruik bij maat 1 en 2 Pampers. En vanaf 3 gebruik ik die van die Lidl.
    Maar goed.. ieder kind reageert anders. Ken ook ouders die juist zweren bij de Etos luiers.

    Over de Zensy.. ik vind hem ideaal!! 's Nachts met kokend water knoeien vond ik nooit handig. Zensy stop je even snel in het stopcontact en klaar is het.
    Er is indd een lading geweest die bol gingen staan tijdens het opladen, maar dat is alweer een paar jaar geleden. En bleek verder ook niet kwaad te kunnen. Die van mij hebben het iig nooit gedaan. :)
     
    Prettykitty vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina