Oh ik bedoelde jou ook niet in het algemeen, maar als ik dan reacties naar voren zie komen over mensen die niets mooi aan zichzelf vinden, dan vind ik dat zo erg. Mensen je bent er, je leeft, je lichaam doet het super. Geniet daar toch wat meer van.
Ik denk juist dat als je tevreden met je zelf bent, vertrouwen in jezelf hebt, je er het meeste uit haalt. Vanuit jezelf en niet omdat iemand anders je heeft verteld dat je dat zou moeten doen. Ik zeg nooit tegen mijn kinderen dat ze er het beste uit moeten halen, gewoon goed is namelijk ook prima, als je daar zelf maar tevreden mee bent. Alles kan, maar niet alles hoeft.
Same, maar hier helaas allebei aan de orde. (2010, 22+2) En ik denk dat alle moeders hier liever een lichaamsdeel inruilen dan een kind zouden opgeven.
Dat kan. Dat is ook een mooie gedachte. Ieder gezin zal dat anders doen. Hier iets meer prestatiedrang. Dat heb ik vroeger nooit meegekregen, toen was ook "gewoon goed" prima en dat heeft ervoor gezorgd dat het heel lang duurde voordat ik ging inzien dat ik meer uit het leven kon halen als ik meer mijn best deed dan een beetje. Ik fietste overal door op mijn sloffen. Maar ik blinkte nooit ergens in uit. Dat vind ik achteraf jammer. We gaan ze zeker niet pushen, ze mogen alles zelf ontdekken. Maar we willen wel dat ze écht begrijpen dat de wereld aan hun voeten ligt en dat alles mogelijk is en ze daar soms heel hard voor moeten zullen werken. Wat ze met die kennis doen is aan hun.
Ik denk dat dit een eindeloze discussie wordt aangezien onze meningen mijlenver uit elkaar liggen. Ik wil graag blij zijn met dingen, zoals spullen, ik koop een auto of kleding omdat ik dat mooi vind en mij daardoor blij/gelukkig voel. Nu is iets aan je lichaam veranderen natuurlijk wel iets anders dan een nieuwe auto kopen, maar waarom zou je er niet iets aan laten doen als dat gelukkiger maakt en de mogelijkheden zijn er. Mensen nemen ook oorbellen, piercings, tattoo's omdat ze dat mooi vinden. Mensen dragen make up of nemen een beugel, en als jij je daardoor beter en mooier voelt waarom zou je het dan niet doen
Ik ben niet positief over het plaatsen van medisch onnodige implantaat. Omdat er ophef is ontstaan over de gevaren ervan. Verder ben ik ook tegen artsen die meewerken aan verminking. Dan bedoel ik niet alle ingrepen, maar bijv die man die op Ken wilde lijken of MJ die zo goed als geen neus meer over hield. Mensen moeten er wel beter uitkomen. Voor de rest moet een ieder zelf weten wat die wel en niet met zijn of haar lichaam wil.
@DN2017 en @suus1983 Ik ben het geloof ik jullie allebei eens. Goed is goed genoeg. Als in: met alles perfect willen doen help je jezelf naar een burn out. Simpelweg omdat perfectie niet bestaat. Maar tegelijk: Als jij heel graag iets wil bereiken. Dan moet je daarvoor gaan. En dat betekent soms dus ook dat je er hard (er) voor moet werken. En over operaties om mooier te worden. Ik geloof niet dat ik het ooit zou willen. Makkelijk praten want mijn lijf is goed genoeg. Maar laatst was ik aan het filosoferen daarover. Naar aanleiding van een kennis met borstkanker was de vraag: zou je, nadat je genezen bent een hersteloperatie willen? Mijn gedachte is dan: Nee. Ik denk dat ik tegen die tijd genoeg dokters en ziekenhuizen gezien zou hebben. En dat mensen dan aan mij zien dat er wat is. Tja. Dat zien ze dan maar. Misschien een T-shirt met de tekst: " met 1 borst vooruit" En voor minder provocerende dagen gewoon een bh met opvulling. En omdat ik van de lange stukken tekst ben nog een verhaal: Niet lang geleden kwam ik erachter dat mijn oom meer dan 50 jaar geleden is geopereerd aan zijn flaporen. Toen hij op de lagere school zat werd hij enorm gepest met zijn oren. Dan kan ik me dus wel voorstellen dat zijn ouders destijds gekozen hebben voor operatie. Een nichtje heeft ook flaporen. Ze vind het zelf niet mooi. Maar wordt niet gepest. Zij laat ze gewoon onder haar lange bos krullen verstopt zitten.
Omdat je voor make-up of oorbellen geen operatie hoeft te ondergaan? Met bijbehorende risico's en kosten.
Ik heb het daar wel eens met mijn man over. Mocht ik borstkanker krijgen dan komt er ook geen reconstructie. Man vindt dat gelukkig ook logisch en passend bij mij. ( mijn gedachte is: zoiets akeligs uit mijn lichaam gehaald dan wil ik er niet iets synthetisch/lichaams vreemd voor terug) Hij zou mij niet minder vrouw vinden zonder borsten in elk geval.
Maar dat is iets waar je zelf voor kiest en betaald. Het is niet zo dat jij betaald voor mijn boobies, en de eventuele risico's daarvan daar ben ik mij van bewust en die accepteer ik. Risico's kunnen bovendien wel ook zitten aan bijvoorbeeld oorbellen, die zouden ook kunnen gaan ontsteken.
Je snapt hopelijk zelf wel dat een ontstoken oorlel minder gevaarlijk is dan eventuele complicaties door bijvoorbeeld een narcose?
Iedereen in dit topic praat alleen volgens haar eigen gevoel. En waarom ik dat aanhaalde: Om aan te geven van wat voor dingen je echt ongelukkig kán worden (als je goed hebt gelezen dan las je ook dat ik er nog een ander voorbeeld "bijhaalde"). Van een net niet perfect lichaamsdeel wordt een mentaal gezond mens niet ongelukkig hoor, of je moet wel een heel vertekend beeld hebben van wat ongelukkig zijn inhoudt. M.i is het echt zo'n typisch rijkeluisprobleem. Ik woon in Afrika en heb nog nooit gehoord dat mensen ongelukkig worden van een rimpel/niet perfecte cupmaat. Mijn vader had ooit een collega die zijn gezonde been wilde laten amputeren omdat het volgens hem niet bij zijn lichaam zou passen. Deze man werd vervolgens naar de psychiater doorverwezen. Als je zó ongelukkig wordt van 1 bepaald lichaamsdeel dan denk ik inderdaad dat een psychiater beter kan helpen dan een chirurg. Want anders is er daarna wel weer een lichaamsdeel waar je ongelukkig wordt, en daarna weer etc tot je zoals die Ken lookalike wordt.
Dat laatste kan maar hoeft niet perse. Ik werd ongelukkig van mijn fronsrimpel (ongelukkig is wel heel zwaar trouwens) maar als ik in de spiegel keek zag ik telkens weer wat pijn en zorgen met me gedaan hadden en vrolijker werd ik er zeker niet van. Nu dat is opgelost ben ik weer vrolijk als ik in de spiegel kijk, het is niet dat ik daarna (denk 4 jaar tijd) opzoek ging naar een ander verbeterpunt.
Dat is wel heul zwart-wit, Dat je óf puur natuur bent, óf doorslaat. Het gros slaat gelukkig nooit zo door als die Ken lookalike. Ik vond je altijd een goed discussiepartner en ben enigszins teleurgesteld in dit statement van je. Je kunt je slappe borsten na twee kinderen en borstvoeding en aankomen en afvallen echt niet meer om aan te zien vinden. Daar wat aan laten doen en dan weer helemaal tevreden zijn met jezelf. Het is niet zo dat als je één ding aan jezelf doet dat je dan perse doorslaat. Er zijn toch ook mensen met één tattoo. En mensen met alleen oorbellen en verder geen piercings. En vrouwen met alleen botox in hun fronsrimpel en verder geen botox of fillers. Enzovoorts.
Teleurgesteld omdat ik iets vind? Over zwart/wit gesproken Ik had het toch duidelijk over mensen die zeggen ongelukkig te zijn vanwege bepaalde lichaamsdelen. En ja dat vind ik inderdaad doorslaan.
Ik heb een paar jaar geleden mijn borsten laten doen. Ik had aan 1 kant een cup A en aan de andere kant niks. Dan kan je zeggen dat ik in therapie had moeten gaan om te accepteren dat ik maar 1 borst heb. Of ik kon er iets aan laten doen zodat ik weer 2 borsten zou krijgen. Die keus was snel gemaakt. En ik heb het gedaan omdat ik het vreselijk vond dat ik maar 1 borst had, ik paste geen bh’s, kleding stond raar, wilde nooit in een bikini rondlopen etc. Ik heb ervoor teruggekregen dat ik mezelf weer vrouwelijk voel, dat ik mezelf aantrekkelijk vind en dat ook durf te laten zien.
Persoonlijk vind ik dat weer iets heel anders moet ik zeggen en ik snap heel goed dat je daar wat aan hebt laten doen.
Maar wanneer jouw boobies gaan lekken en je moet opnieuw worden geopereerd dan worden die kosten wel vergoed (want noodzakelijke ingreep) en dan heeft het wel degelijk invloed op de hoogte van mijn premie. Maar dat bedoelde ik eigenlijk niet eend met mijn post. Ik zou gewoon zelf, vanwege die kosten en risico's nooit voor operaties voor de mooi kiezen. Wat jij kiest is uiteraard jouw keuze.