Ik weet niet of je op mijn post doelt, waarschijnlijk wel, maar ik had het toch echt duidelijk over normale lichaamsdelen veranderen. Het lijkt mij eerder onder de noemer afwijking vallen om alleen 1 borst te hebben. Net zoals personen die twee neuzen hebben etc. Dan zou ik er inderdaad ook heel minimaal iets aan laten doen als het storend is of me belemmert om onder mensen te komen. Vreemd wel dat sommigen zich blijkbaar aangesproken voelen door mijn (of andere) mening(en). Iedereen moet dit toch gewoon zelf bepalen.
Dat klopt niet hoor, ook daar moet ik zelf voor betalen. En dat is jouw keuze toch om het niet te doen en te accepteren dat je bent zoals je bent, maar ik snap heel goed dat mensen er iets aan laten doen als zij dat niet accepteren en zich gelukkiger voelen na de ingreep.
En dat is óók een reden waarom veel vrouwen na borstkanker toch zeggen- ondanks alle operaties en ziekenhuisbezoeken die ze gehad hebben: Ik wil nog een hersteloperatie. Zéker met 1 amputatie. Met een dubbele is het nog anders. Maar veel kleding is gemaakt op een enigszins symmetrisch lichaam. Verder is het voor veel mensen confronterend om juist na zo'n periode telkens terug herinnerd te worden door die platte kant (die rimpelig, hobbelig etc is- en niet gewoon netjes glad!) aan een zware periode. Een reconstructie kan daarin veel betekenen. Ook mensen die zeggen: Amputatie of besparend? Makkelijk! Hup - wég ermee, het is maar een stuk vlees die borst, maar ook zó simpel is het niet. Het is óók een erogene zone die je kwijtraakt en vul dat aan met bovenstaande... Overigens wil een reconstructie niet zeggen dat er lichaamsvreemde dingen in je lijf komen. Reconstructie gebeurd heel veel met lichaamseigen vet. Dus gewoon van jezelf - niets vreemds, geen siliconen of zoutoplossing ofzo. Gewoon eigen vet.
Ik snap die reden ook wel hoor. Mijn schoonmoeder verloor binnen enkele jaren haar baarmoeder en beide borsten aan kanker. Ze had gewoon het gevoel dat heel haar vrouwelijkheid was afgenomen. Helaas heeft ze nu ook 'de neppers' moeten afstaan doordat er problemen waren met de siliconen. Nu durft ze geen nieuwe operatie meer aan. Er zijn overigens wel heel goede protheses verkrijgbaar, waardoor je er met kleding erover niets van ziet wanneer je 1 borst mist. Dus enerzijds snap ik de keus voor een operatie. Maar mijzelf kennende zou ik schoon genoeg hebben van alles wat met ziekenhuis te maken heeft. Misschien een aantal jaar erna. Maar dat is ook moeilijk te bedenken wanneer je gewoon kerngezond en met een mooie B cup op de bank zit.
Fijn dat het ook kan met eigen weefsel! Maar ik denk toch dat ik die keuze niet zou maken. Ook vind ik de gedachte: als je er niet tevreden mee bent dan laat je er toch “gewoon” iets aan doen ook wel erg gedacht vanuit de gedachte dat het leven maakbaar is. Ten eerste kun je dit alleen doen als je er de financiële middelen voor hebt. Dus mensen die dat niet hebben blijven er dan maar ongelukkig mee. Dan kun je denken dat die mensen maar wat harder moeten werken voor die financiële middelen maar niet iedereen kan dat. Ook al werken ze nog zo hard. Was laatst nog in het nieuws dat een groot deel van de depressies bij jongeren hier uit voortkomt. Er is gezegd: als je maar hard genoeg werkt, hard genoeg studeerde etc dan kun je alles wat je maar wil. En dan blijkt dat dat toch niet altijd zo werkt, ze toch niet aan dat ideale beeld kunnen voldoen (niet zo zeer uiterlijk bedoel ik dan he) en worden daar depressief van. Want op social media lijkt het alsof al die andere mensen dat wel bereiken, waarom zij dan niet?
Wat iemand aan zichzelf laat doen moet diegene lekker zelf weten. Het zal me letterlijk aan de kont roesten. En nee ik vind het echt niet altijd mooi, maar dat hoeft ook niet toch? Als iemand anders er maar gelukkig van word. ik heb zelf een beugel gehad, flinke overbeet en een spleet tussen mijn voortanden waar mijn tong tussen paste, wat ik dus ook altijd deed Mijn tanden zijn recht gaan staan, maar ik bleek niet tegen het materiaal te kunnen en mijn tandvlees is destijds vreselijk gaan ontsteken. Na 4 jaar kwamen ze er achter dat ik dus niet tegen mijn beugel kon en is die eruit gehaald maar nu ruim 14 jaar later is mijn tandvlees nog steeds niet wat het geweest is. Enige wat ik zou laten doen is een operatie om een kin te krijgen, geen idee hoe dat heet. Ik heb wel een kin hoor, maar die loopt vrijwel bijna gelijk over in mijn nek. Van me vader geërfd Maar grote kans dat ik er nooit iets aan laat doen.
Ik wil alleen gezond zijn. Ik ga niet vrijwillig allerlei medische behandelingen doen die misschien wel fout kunnen aflopen. Ok,ik heb mijn ogen laten laseren vorig jaar. Dat is alles. Ja en IVF en een kijkoperatie van baarmoeder. Maar dat vind ik meer noodzaak.
Ik ben toch ook nieuwsgierig geworden... Nep of echt? En bij nep. Met klein beetje filler of de volle 2 ml?
Ik denk nep met een beetje filler. Ik vind het overigens wel mooi! Ik zou zelf ook best traangootfillers willen(ik heb altijd wallen) , maar ik ben er te schijterig voor Verder heb ik eigenlijk nog geen rimpels, ja als ik lach maar dat vind ik juist wel wat hebben. Edit: Ik laat ook om de 6/8 weken mijn wenkbrauwen verven, wimpers verven en wimpers krullen. Is natuurlijk niet moedwillig iets in je lijf spuiten of iets eraan veranderen maar het is wel nep
Ik wacht nog even op meerdere reacties voor ik het verklap Ik vind zelf mijn lachrimpels bij mijn ogen ook mooi. Of tenminste, het laat zien dat ik vrolijk en blij ben dat zou ik niet willen verdoezelen. Mijn man overweegt volgende keer mee te gaan voor de traangoot behandeling.
@GossipGirlxoxo Oewhh mooi! Ik ga lekker eigenwijs voor de volle 2 ml. Waarom? Omdat niemand dat denk ik durf te zeggen haha...
Ik hou 2 opties open Of je houd uw lippen bewust beetje tuitig (beetje zitten tuiten met men mond en ik krijg ze ook zo ) of ze staan zo wat doordat ze nep zijn.
Niet getuit en niet nep. Heb dus best veel volume van mezelf en daarom valt die 2 ml dus niet extreem op maar maakt mijn lippen alleen net wat voller en ronder. Had de hoop dat iemand hier zou zeggen, duidelijk nep dat zie ik altijd meteen Heb helaas geen foto met filler op deze telefoon.
Haha shit had ik het toch fout. Mooie lippen hoor! Ben nu wel nieuwsgierig naar je lippen met filler.
Ik zelf eigenlijk ook maar heb nooit echt voor en na foto's gemaakt en heb geen fotos van alleen mijn gezicht na de fillers op deze telefoon voor het resultaat.