Net zwanger en buikpijn

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door lisa27, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal!

Ik ben er afgelopen maandag achtergekomen dat ik voor het eerst zwanger ben! Super blij natuurlijk! Maar sinds maandag heb ik ook menstruatie achtige buikpijn weet iemand of dit kwaad kan? Het overgrote deel van de dag voelt het zeurderig maar soms doet het best even pijn. Het voelt dan alsof mijn baarmoeder zich samentrekt ofzo. Ook heb ik last van mijn onderrug maar ben twee jaar geleden aan een hernia geopereerd dus onderrug is wat zwakker daardoor.

Ik verlies geen bloed oid en sta ook niet op de kop vd pijn maar soms denk ik wel ff pffff wat een naar gevoel. Heb trouwens ook behoorlijk last van obstipatie dus misschien speelt dat ook mee? Hopelijk kan iemand me gerust stellen.

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Dat hoort er allemaal bij! Hier ook hoor en je gaat je toch zorgen maken, maar ik weet dat het erbij hoort. Vermoeiend hè? Die gekke kwaaltjes

3. angel86

angel86 Actief lid

12 apr 2010
    179
    1
    0
    ik ben nu 7 weken zwanger en heb ook heel erge last gehad van pijn in buik hele erge krampen dat hield ongeveer kwartier aan en dan was het weer weg zo hele dag door en ook last van mijn rug..
    ik denk dat je niet zorgen hoeft te maken zo lang je geen bloed verliest.. snap da jij bang bent ben ik ook hoor ben ook de eerste keer in mijn leven zwanger haha..
    heb dat nu bijna nie meer die pijn
    good luck

Momof3d5 vindt dit leuk.
  4. Tijm86

Tijm86 Fanatiek lid

7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Probeer je geen zorgen te maken zolang je geen bloed verliest . Ik heb ook veel pijn in m'n buik en heb de baby al vrolijk zien zwaaien op de echo ! Hoort erbij je baarmoeder is aan het groeien

5. Jaq83

Jaq83 Lid

31 okt 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen dat het erbij hoort!
    Ik weet het ook sinds maandag, heb dezelfde 'klachten' en heb alle doemscenario's al in mijn hoofd voorbij zien komen. Helaas wel wat bruine afscheiding al een week. Maar ik heb een behoorlijk dunne baarmoederwand (na mijn laatste uitstrijkje heb ik weken gebloed), dus ik probeer het vooral daarop of op innestelingsbloed te gooien. Om mezelf gerust te stellen...

6. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties allemaal! Bij mij duurt het idd ook maar maximaal een kwartier. Hebben jullie tips tegen obstipatie? Ik eet veel fruit, drink veel water en gebruik tarwezemelen maar het helpt nog niet echt.

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hier ook gehad van week 5 t/m week 7 a 8. Echt dubbl liggen van de pijn, ontzettende kramp/samentrekken baarmoeder en hardworden van de buik, tot aan mn rug toe. Echt zweten en dubbel gevouwen gezeten. In het ziekenhuis onder controle moeten blijven ivm kans op bbz.
    Pas bij 6,5 week bleek alles goed te zijn. Vanaf toen nam de frequentie van de aanvallen af en vanaf 7,5 week nergens last meer van. Nu een super gezond kindje van 11 weken die springlevend en compleet in mn buik zit :)

8. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Fijn dat je kindje gezond is! Ik lig gelukkig niet krom vd pijn het trekt ook meestal wel weg als ik ga lopen. Mijn rug is gewoon een zwak punt, had er ook altijd last van als ik ongesteld was, ik heb namelijk ook nog een hoge scoliose dus is gewoon een rommeltje haha.

9. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Hebben jullie ook meer kramp na de seks? Ik voelde me gisteren goed en mijn man en ik waren wat aan het knuffelen en ja van het 1 komt het ander...... beetje stom om het hier neer te zetten maar na mijn orgasme kreeg ik weer pittige kramp. Duurde tien minuten. Is dit echt niet erg? Ik verlies nog steeds geen bloed

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ja dat kan hoor. als je bent klaargekomen kan je baarmoeder gaan samentrekken, had ik ook laatst! is compleet onschuldig :D

tip over obstipatie: lijnzaad (bij reformwinkel of zo, helemaal niet duur) kopen en in een glas water doen. paar uur (of de nacht)laten staan, in een zeefje en het water opdrinken. liefst ´s morgens op nuchtere maag. smaakt heel licht noterig maar helemaal niet vies vind ik.
    ik doe het nu zelfs ook ´s middags en ´s avonds want heb nu wel érge last ...:(:(

succes!

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben pril zwanger van de 3e en denk nu alweer, oja dat nare pijnlijke gevoel in het begin pfff :( Is niet leuk! Bij de eerste raakte ik ook in paniek omdat ik zo'n buikpijn had dat ik dacht dat het mis ging. Bij de tweede zelfs bloedverlies gehad maar nu toch twee gezonde jongens rondlopen hier :)

Voor de obstipatie gebruikte ik roosvicee laxo, werkte voor mij goed.

12. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Het gaat gelukkig al wat beter ik heb nog steeds wel die buikpijn maar iets minder heftig. Waar ik me nu alleen zorgen om maak is het feit dat ik vorige week (toen ik net wist dat ik zwanger ben) nog misselijk was maar nu niet meer. .... ik ben nog wel erg moe en heb pijnlijke borsten.

13. moiss

moiss Actief lid

13 mei 2013
    397
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had dat ook. Bij mij legde ze het uit als volgt:
    Je lichaam is gewend om rond deze tijd te menstrueren. Vandaar de krampen. Alleen kan het lichaam niet menstrueren omdat er een klein wurmpje in je buik groeit..... Maar menstruatie achtige krampen horen daar zeker bij...... Alles maakt ruimte en groeit.....

14. sharon85

sharon85 Lid

14 apr 2008
    43
    0
    0
    hier ook last van mijn darmen en af en toe menstruatie krampen! heb vorige week 3 dagen licht bruinverlies gehad waarschjnlijk innestelling! Nu is het helemaal weg! over 3 weken eerste echo ben benieuwd!!!!

15. gemini1983

8 nov 2013
    28
    0
    0
    Ik heb sinds een kleine week steeds meer buikpijn en rugpijn. Af en toe zo'n ongesteldheidsgevoel en ook af en toe het gevoel dat ik buikspieroefeningen heb gedaan. Als ik hierboven sommige verhalen lees staat ons nog wat te wachten aan krampen :)

16. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, zowel de kramp als de obstipatie. De kramp gaat weg, heb er nu met 9 weken geen last meer van (alleen soms als ik mij druk maak of te lang wacht met plassen). Na de seks blijf ik even rustig liggen, meer kun je niet doen en het is inderdaad onschuldig.

De obstipatie: Roosvicee laxo. En via de huisarts heb ik eens om een laxeermiddel gevraagd, kreeg toen Flolax mee (is veilig als je zwanger bent).

17. Curly79

Curly79 Actief lid

2 mrt 2008
    266
    11
    18
    Ik hoor vaak dat dames in de 5de week zw last hebben van 'bandenpijn' en pijn hebben omdat de baarmoeder groeit, wat moet ik mij daarbij voorstellen? ?

heb nl sinds gisterennacht een felle steek gehad en nu een zeurend gevoel in mn buik met af en toe een steekje

liefs

18. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ik heb de eerste weken ook veel krampen gehad, gewoon als ik in bed lag, maar ook bij inspanning op mn werk. Was ook heel bang dat het mis zou gaan dan. Nu voel ik het alleen nog een beetje bij inspanning.
    Die steken die Curly omschrijft ken ik ook, was eerst nog bang voor een bbz, maar kreeg ze toen zowel links als rechts. Bij onverwachte bewegingen vooral. Die heb ik nu nog steeds.

19. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Ook ik heb veel last van ongikrampen! Heb net getest en... Positief! Het voelt alleen nog steeds of ik ongi ga worden! Ben erg bang!

20. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    het komt wel goed!ik heb echt elk krampje en steekje gevoeld,elke dag dat ik minder ziek was paniek,teveel afscheiding?paniek!en toch nog steeds alles goed :)

Deel Deze Pagina