Champignons bakken met wat spekjes en rode uien. Dat op een in de lengte opengesneden ciabatta leggen. Brie of camembert in plakjes eroverheen en even in de oven zodat de kaas smelt. Hmm!
Dit vind ik lekker als ik een gebraden kippenpoot over heb... Twee sneetjes wit brood besmeren met majo, kippenvlees van de poot af plukken en op een broodje leggen, beetje peper erop, andere boterham erbovenop en dan in een tosti ijzer. Niet zo gezond maar wel lekker. Heb het trouwens op vakantie in Zuid Afrika leren eten, daar zag je het overal (chicken mayonaise tosti)
Noten vruchtenbol brie gezond. Alles wat bij een broodje gezond hoort plus brie. Ik hoef er alleen echt geen tomaat op. Zo lekker
Broodje warme kip: Kipfilet in blokjes kruiden met peper, zout, pittige paprikapoeder en kerrie. Bakken met champignons en ui. Rucolasla aanmaken met een klein beetje olijfolie en balsamicoazijn. Italiaanse bol beleggen met de sla, kipmengsel en madrassaus of kerriesaus. Mmmmm, vinden mijn kinderen trouwens ook heerlijk!
Ik heb ooit eens een broodje gehad, maar dat recept kan ik nergens vinden. Het was een broodje met o.a. kip, paprika, uien en koksroom. Gebakken in een pan. En dat heb ik ook wel eens gemaakt, maar toch smaakte het niet zo lekker. Dus heel misschien is hier iemand die zo´n recept voor mij heeft.
Een wit afbakpistolet met een dun laagje roomboter, gemengde bladsla, carpaccio, truffeldressing, pijnboompitten en parmezaanse kaas.
Och, je mag me wakker maken voor een broodje pastrami met honing mosterddressing van Boer Geert in Zaandam.
Blokjes gerookte kipfilet mengen met uitgebakken rookspekjes, mayonaise en mosterd. Dit met een beetje rucola op een zacht wit bolletje. Lekker!
Oeh lekkere dingen komen voorbij. Hier ook weleens een ongezond 'broodje', namelijk een frikandelbroodje. Plakje bladerdeeg laten ontdooien en een halve frikandel erop leggen, curry eroverheen en dichtvouwen. Een poosje in de oven en je hebt een lekker frikandelbroodje.
Tonijn salade maak ik zo: Tonijn uit blik ( water ) uit laten lekken. Rood uitje fijn snijden tomaat in kleine stukjes appel in kleine stukjes en kappertjes klein snijden. Wat vers gehakte peterselie. Mayo beetje ketchup zout peper kerrie poeder even roeren en klaar. Eiersalade: Ei klein maken met zo'n ei snij ding dan met mayo en beetje ketchup smeuïg maken uitje ( of sjalotje ) fijn snijden beetje knoflook veel kerrie poeder zout peper en verse bieslook.
Gerookte zalm salade: Gerookte zalm snippers ( of zelf klein snijden ) sjalotje klein snijden Meng in een kom de sjalot, gerookte zalm, halvanaise en zure room en breng op smaak met sap van een halve citroen, mosterd, zout en peper. Kip pesto salade: Zet de bouillon op het vuur en breng het net tegen de kook aan. Pocheer de kipfilet in ongeveer 8-10 minuten gaar. Hij is gaar als hij helemaal wit is. Laat de kip afkoelen en trek hem met een vork uit elkaar. Doe de kip in een kom en voeg de pesto, de mayonaise en de Griekse yoghurt toe. Breng de kip pesto salade op smaak met wat peper en zout en serveer het op een broodje.
2 dingen! 1: Wrap met roomkaas (boursin), ijsbergsla en gerookte zalmplakken! Heeeerlijk!! 2: Hard pistoletje, tonijnsalade (verse), plakjes ei (gekookt), ijsbergsla en mayonaise! Kan nu al niet wachten tot ik het over een week of 30 weer mag eten!
Club sandwich Verse sesambagel met creamcheese en gerookte zalm Pita met alfalfa, gerookte kip en korianderolie