Het allervieste wat je ooit hebt moeten doen.

Discussie in 'De lounge' gestart door TempusFugit, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Het was niet vies wat ik moest doen maar moest wel assisteren. Nl een been vasthouden, waarbij necrotisch weefsel werd weggesneden van de hiel van een patiënt. Die lucht is echt onbeschrijflijk, en ik moest dat been stilhouden, dus ik kon niet even weglopen.

2. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ohhh heeeerlijke verhalen hier!!!

Ik kan nuet tippen aan sommige verhalen hier, maar wat mij bij staat als heeeeel vies is...

Mijn vent laat de vriezer open staan...vriezer lag vol met BBQ-vlees. Vlees in de kliko gegooid, alleen was het zo'n 30 graden buiten een week lang. Toen ik een paar dagen later wat weg wilde gooien, deed ik de deksel van de kliko open en kropen er denk ik tienduizende maden omhoog de kliko uit. :$ oke, uit schrik reactie gooide ik die deksel weer dicht, maar omdat dat besef even duurde kropen er al een heleboel over de rand naar buiten. Gevolg: de maden vlogen in het rond toen de deksel dichtklapte. Ieuwwwwww ik ben gillend weggerend hahaha

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Das ook een goed idee. :D

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik werk in de zorg, need i say more..

5. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    absoluut.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik werkte als uitzendkracht op een instelling voor verstandelijk gehandicapten en op een avond kotste een van de bewoners letterlijk de hele badkamer, (ter grootte van een huiskamer) onder. Kon ik opruimen dus, want was de enige kracht.

Datzelfde klusje heeft m'n stiefzoon me vorig jaar toebedeeld toen ie zo slim was om op de drempel van de keuken stokstijf stil te gaan staan, te zeggen: oh-oh, ik moet overgeven en vervolgens niks te doen, maar wel de hele keuken in een perfecte draai onder wist te kotsen. En bedankt....
    Onze oudste heeft een keer haar poepluier uitgetrokken in bed en zichzelf, bed en muur helemaal ondergesmeerd. Maar dat maak ik liever schoon dan braaksel...

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Haha, zo leuk dit :D
    Ik heb er zelf ook nog wel eentje.

We hadden onze oudste hond nog maar pas, ik woonde nog bij mijn moeder. Die had ook twee katten en dus een kattenbak. Ik weet echt niet wat honden nou zo onweerstaanbaar vinden aan kattenstront, maar blijkbaar is het heel yummy.

Kwam er te laat achter dat hij zich tegoed deed aan de inhoud van de bak, ik dacht dat het wel opgelost was door hem tijdelijk uit m'n buurt te houden! Maar een kwartier later ging hij over z'n nek. Wát een geur kwam daar vanaf! Drie keer raden wie dat mocht schoonmaken ;)

8. Islah

Islah Niet meer actief

Misschien heel erg maar ik houd er absoluut niet van om 'vreemde' kinderen te verschonen.

9. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Nou hou je vast daar komt het hoor.

Ik werk dus als psychiatrisch verpleegkundige in een gesloten verzorgingstehuis.

1 : vrouw met hard snot, lenzen en korrelpoep
    Er was een heel oud schizofreen dametje met de ziekte van chron, en elke avond moest ze een buisje met gele korretjes slikken om dr ontlasting een beetje normaal eruit te laten komen. Nou je raad t al. Dat hielp voor geen meter, en ik weet niet wat die korreltjes wel deden, maar elke ochtend had dat arme vrouwtje zich helemaal ondergepoept ( van dr nek tot dr tenen) . Dunne poep met gele korreltjes, wat je haast niet weg kreeg.. en stinken! Echt naar rotte ingewanden. En alle gangen waren vergeven van de lucht..

Daarnaast was ze bijna blind maar moest en zou ze lenzen dragen, die we dus opeens kwijt waren.. wij dachten dat ze uit dr oog waren gevallen of gewreven, tot we ze na 5 dagen helemaal verkleefd achter op dr oog onder dr ooglid vonden.

Arme mensje was ook nog chronisch neusverkouden, dus moest regelmatig dr neus snuiten.. dis was dus vergeten door collega s, waardoor ze geen lucht meer kreeg door de grote harde brokken in dr neus. mag jij raden wie de brokken met een wattenstaafje eruit mocht vissen..

2. Maaiebenen.

Een client die zich niet laat behandelen aan zijn open benen.
    Zijn tenen zijn verkleefd met grote gele plakken en hij heeft grote pussende wonden met necrotisch weefsel op zijn benen, waar de maaien uit kruipen .. en de lucht.. ongelooflijk. .

3. Hup holland hup

Oke dit vind ik eigenlijk alleen grappig, want veel clienten smeren met poep, dat hoort er nou eenmaal bij.
    Maar:
    Een van onze fanatieke oranje supporters bedacht zich dat ze haar kamer wel in de voetbal sfeer wilde brengen. Had net een flinke drol gedraaid, en daarmee "hup holland hup" willen schrijven op t raam..
    Helaas was haar drol schijnbaar niet groot genoeg en stond er enkel:" hup holla.."

4. Zwart lijk
    Heel triest, een vrouwtje van 32 stierf aan de gevolgen van kanker, helemaal volgepompt met medicatie, dus het rottingsproces gaat dan eenmaal sneller.
    Ze lag.bij ons opgebaard en een dag later zou haar vader komen kijken. Dr.mond en 1 oog waren open gegaan dus de lijkschouwer kwam om alles weer dicht te maken.
    Hij plakte het oog dicht en koos ervoor om haar mond dicht te naaien. Op het moment dat hij het draad aantrok knapte dr huid op dr rechter wang open, en rolde het dus gewoon eraf. Daaronder was het echt pikzwart ..
    Hij had het dik dicht geplamuurd met een soort foundation, maar het zag er niet uit, en die vader zou komen. Dus ik ben met een pincet alle losse stukken vel eraf gaan halen en heb daarna opnieuw haar makeup gedaan.. was haast niet weg te werken en de lucht... pfff
    Vader gewaarschuwd maar die wilde perse kijken, hij vond dat ze er mooi bijlag 😐

5. Vrouw in het bloed
    Ik trof een keer een client in een hele grote plas bloed aan. Nou vind ik dat niet vies, maar moest dus gelijk in actie komen, haar verplegen etc. Dus best lang in die typische lucht gezeten en snachts rook ik het nog.. bah

6. Schimmelgebit ( meest smerige )
    Ik stond een keer op een andere unit en bracht een vrouw naar haar bed. Verzocht haar om dr gebit uit te doen maar dit wilde ze in de eerste instantie niet.. uiteindelijk gaf ze toe, dus probeerde ik t dr uit te halen maar t leekt wel vastgeplakt met kukident.. toen ik t eindelijk los kreeg.. wat een lucht.. dikke plakken met etens resten en : schimmel(!!!). daarvan ging ik echt kokken...

En dan de standaard ondergepieste kamers, mensen die met poep smeren , braaksel, pussende decubitus wonden etc

10. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    O ik heb er nog een! Onze hond (Duitse herder) had al een paar jaar een bult in z'n nek, (zo groot als een groot dik ei) dierenarts zei al vanaf t begin dat t een vetbult was. Dus onschuldig en hoefde niet weggehaald te worden, zolang hondlief er geen last van had. Op een dag zeg ik dat er op de bult een klein bultje zat, was een talgkliertje schijnbaar. De dag erna vond ik t er raar uit zien dus wilde t een beetje schoonmaken, en toen sprong t open... Echt zo zo veeeeeeel pus prut vet kwam er uit! Viel met brokjes op de grond! Ik was hoogzwanger dus werd best een beetje misselijk. Leek net een mega gemuteerde puist die ontplofte yuk.

11. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Kim, jeetje! Respect hoor dat je dat kan!

12. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Kim90, wat zielig ook voor die mensen..

13. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Anaalklieren uitknijpen bij een hond bleehhhh! Sorry ik kan echt heel veel hebben, maar dat vind ik zo ontzettend goor. Moest het doen met mijn stage voor dierenartsassistente. Die dierenarts zei kijk zo moet het, steekt ze vingers in de hond zijn kont, knijpt, en er kwam allemaal zwarte derrie uit. *ril*

Wonden, bloed, kots, snot etc heb ik dan liever.

14. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    -Bij een zorgvrager naar binnen lopen en uitglijden over de kots, blegh!

-Zwarte wonden verzorgen en als de huid is afgevallen zit er echt zo'n stinkende wond onder.

-Grote wond op stuit verzorgen met pus en geel beslag. En dan moet je 1x in de 2 dagen die vacuümpomp verwisselen. Dit ruik je echt van 20m afstand. Die lucht krijg je ook echt niet uit je neus!!

-Norovirus op de afdeling.. Laat ik de poep verhalen jullie maar besparen.

Zo en nu ga ik een emmertje pakken. Just in case.....

15. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Oh jeetje, nu ik dit allemaal lees heb ik nog meer respect voor mensen die in de zorg werken!

16. Jo85

Jo85 Niet meer actief

De hond bleek een voedselallergie te hebben wat we toen nog niet wisten maar heeft heeft voor elkaar gekregen om een halve taart op te vreten.
    Waardoor haar darmen dichtslippen van de ontstekingen.
    Na 4 dagen was ze dus erg dik...
    Ik zei dit tegen mijn man en echt 2 minuten later begint ze over te geven. En de ontlasting kwam er bij haar bek uit. Dat stinkt me toch enorm...

17. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Mijn respect is alleen maar groter geworden voor mensen die in de zorg werken. *maakt een zeer diepe buiging*

Dit topic is zonder twijfel het meest smerige topic ooit! Wat een gore verhalen :$

- Een hond met giardia virus kan ik hier afstrepen. Wat een hel zeg. Stak ook de andere hond aan. Dus ben alleen maar bezig geweest met poep en kots opruimen van 2 honden.

- maden! In het huis van mijn ouders had in de garage een steenmarter zich genesteld. Inclusief half aangevreten prooien. Toen dat beest eindelijk vertrokken was mocht het pas opgeruimd worden. Resultaat de garagevloer was werkelijk waar onzichtbaar geworden door de krioelende maden. Het waren er zoveel dat ze zelfs binnen in de aanbouw zaten. Vielen gewoon naar beneden. Dat geluid van die neerploffende maden en het aanzicht van duizenden, krioelend over elkaar vergeet ik NOOIT meer!

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Onze hond at heel veel hondenpoep en werd dus ook geregeld ziek, meestal om 3:00 uur s'nachts kwam het eruit in de bench waar ze in sliep, nou die lucht die lucht is echt niet normaal pffff

19. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

#79 chibiRoron, 8 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 aug 2014
    oef vooral dat laatste vind ik echt eng en vies..respect voor jou dat je dit kunt. Ook voor mensen die in de zorg werken, ik zou het nooit kunnen.

Kim90 wow...knap dat je dit kunt..

20. Islah

Islah Niet meer actief

Niet iedereen die in de zorg werkt heeft toch met van die smerige dingen te maken? Ligt er maar net aan wat voor beroep je uitoefent.

Deel Deze Pagina