natuurlijk word er overal op gehamerd dat je alle hapjes vers maakt, maar mijn mannetje vind dat niet lekker! potjes gaan er in no time in, maar niks vers.. ik heb al verschillende smaken, grofheid van de stukjes en mengsels geprobeerd maar het werkt echt niet.. en nu? ik vind het geen probleem om gewoon met potjes verder te gaan, maar ja...
tja, ik zou zeggen de aanhouder wint. Maar je kindje is nog klein, nu kan hij misschien nog makkelijker wennen dan wanneer je dat met een jaar moet doen. Ik denk dat het dan nog lastiger is. Ik zou een potje nemen en dan een verse aardappel er doorheen doen. Eerst een beetje, dat kan hij nooit merken. En zo steeds ietsjes meer. En dan later met groenten. Hij moet het echt leren eten. Waarschijnlijk ook de structuur want die potjes zijn zo glad, die glijden zo naar binnen. Dus misschien de verse hap wat smeuiger maken met wat opvolgmelk ofzo.
mijn zoontje wou tot hij ruim 1 jaar was geen vers eten eten, wij hebben hier nooit een probleem van gemaakt,(tussendoor wel steeds aangeboden,) vanaf dat hij 1 was wou hij opeens geen potjes meer en wel vers eten, dit moest nog door de mixer..... en nu sinds een aantal weken wil hij zelf aanprikken en word dus niets meer in de mixer gedaan... op een gegeven moment vind een kind het interessant wat jij doet, en wil jou na doen, en dus ook eten wat jij eet.... dus het komt vanzelf,
hier precies hetzelfde verhaal ons meisje wilt ook liefst potje, dat gaat er met gemak in zn geheel in, vers maar met moeite een paar hapjes! ik heb het een beetje gemengd, en daar trapt ze tot nu toe nog wel in hahaha ik blijf het wel met vers proberen, omdat ze daar toch meer de echte smaken mee leren kennen.
Als jij er geen probleem mee hebt op potjes te geven zou ik niet weten waarom je iets anders gaat doen. Omdat men het vind? Tja dat zou mij niks kunnen schelen. Ikzelf zou hem gewoon niets anders dan vers geven, zeker nu omdat de bijvoeding nog lang niet belangrijk is, dus is er nu tijd genoeg om rustig te wennen, een of twee hapjes per maaltijd is mi helemaal prima, die hoeveelheden die ik lees dat er in potjes zit zou ik echt veel te veel vinden.
de aanhouder wint, en t kan wel 10 keer duren voor hij iets lust Uiteindelijk zal hij het vast wel gaan eten! Succes
Joh, als jij er geen problemen mee hebt zou ik er ook geen probleem van maken. Hij eet goed, lekker toch? Af en toe wat vers aanbieden, en als hij op zijn 18e nog potjes eet zou ik er eens werk van gaan maken
Maaarrr zijn jullie dan eerst begonnen met potjes ofzo? Wanneer je je kind van het begin af aan vers geeft is er toch geen alternatief?? Ik ga mijn dochter namelijk geen potjes geven hoor, dan eet ze maar niet. Ik heb de uitzending gezien van de keuringsdienst van waren en sinsdien ga ik helemaal geen potjes meer geven. Ik was al geen fan van de potjes. Ben er verder niet op tegen ofzo en ik weet dat ze zeggen dat het net zo gezond is. Bedoel het ook niet als verwijt, ook niet lullig ofzo maar ik vroeg het me gewoon af. Vraag het me wel vaker af. Ik vind rijst dus echt niet lekker, in Thailand leven ze op rijst, zullen daar ook mensen zijn die rijst niet lusten???
je hebt zeker een punt sunnycloud! en we zijn inderdaad met potjes begonnen, gewoon voor de makkelijkheid. vind het mixen wel een goed idee, gaan we proberen.
Wij zijn bij Aaron ook met potjes begonnen en hij weigerde alle vers. Hoe ik het ook maakte. Met 7 maanden begon hij af en toe dingen die ik maakte wel te eten (ik bleef gewoon af en toe proberen). Nu met 9 maanden eet hij alles gewoon mee wat wij eten. Van de een op de andere dag wilde hij wel. Zolang het maar stukjes zijn op een vork geprikt. Komt echt wel goed! Ze kunnen moeilijk tot hun 18e gepureerde potjes eten moet je maar denken
hier ook begonnen met een potje hoor, voor die mini hoeveelkheid die ze soms nog maar in het begin eten, vond ik het beetje zonde om b.v. een hele verse bloemkool te kopen en te maken aangezien we die zelf niet lusten, en ik haar wel aan zo veel mogelijk smaken wil laten wennen. maar verder geef ik nu eigenlijk bijna alles vers, soms dus gemixd, dan eet ze dr meer van en aangezien ons meisje totaal geen fan is van fles/melk is dat toch wel fijn
Als hij iets absoluut niet lust (van de week bijvoorbeeld een hartig omelet) dan trek ik alsnog een potje open trouwens. Ga er niet moeilijk om doen op deze leeftijd.