het basisonderwijs en betaald oudersschapsverlof

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by debozoe, Apr 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debozoe

debozoe Bekend lid

Oct 12, 2008
    788
    0
    0
    Juf
    hallo dames,

Ik heb even een vraagje ik werk op dit moment op ma, di en wo in het basisonderwijs, na mijn zwangerschapsverlof wil ik krijg betaald ouderschapsverlof opnemen op de woensdag.
    Nu weet ik dat er een regel is dat je na het aflopen van je ouderschapsverlof een bepaalde periode verplicht bent je oude werktijdfactor weer te gaan werken, anders moet je een deel terug betalen.
    Weet iemand hoelang deze periode is?

x

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Als het goed is staat dat in de cao. Anders kun je het eens navragen bij personeelszaken.
    Bij mijn werkgever is dat 6 maanden. Ik werk wel niet in onderwijs.

3. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    Hoi,

Ik werk ook in het basisonderwijs en heb ook betaald ouderschapsverlof gehad. Na dit verlof moet je miniaal 6 maanden je oude wektijdfactor terug komen. Daarna mag je minder werken zonder dat je het betaalde ouderschapsverlof terug moet betalen.
    Voor mij pakte het heel gunstig uit. Ik werkte fulltime en heb een jaar lang op woensdag ouderschapsverlof gehad. Dat liep af in februari. Maar toen had ik nog recht op ADV en dat kon weer op woensdag. Eind mei moet ik weer fulltime. Maar ik wil graag minder gaan werken. Dat moet 6 maanden, dus van februari tot augustus. Kortom, ik werk maar 7 woensdagen. Heerlijk!

Manytroubles

Share This Page