Korte versie. vorig jaar begonnen bij baas en contract van 3 maanden toen verlengd naar zes. Na verlof kon ik weer beginnen en zou een jaar contract tekenen. Ze zei telkens dat het al klaar lag en dat ik nog moest tekenen. Maar door omstandigheden op het werk, stelden ze dat uit... Pffttt.. MAAR het was me mondeling toegezegd, en ik maak daar dan geen problemen van. Nu kreeg ik vorige week te horen dat ze slecht nieuws hadden, ze werken me eruit in verband met de crisis! Ze hebben geen werk meer en willen me WEL terug als er weer werk is. Wat zou jij doen? * Wachten? Menig mensen zegt dat ik gek ben dat ik wil wachten, dat het een streek is.... Er zijn zelfs mensen die het VREEMD vinden dat ik ondanks dit gedoe nog ga werken. (ik moest er nog een week zitten, dinsdag voor het laatst) maar ik ben ZO gek op mijn werk op kantoor dat ik niet wil stoppen... Ik ben gewoon wel weer gaan werken, dinsdag is alweer mijn laatste dag.. ik voel me zo vreselijk kl*te, puur alleen al omdat het vertrouwen weg is. Als ik ze spreek zijn het toffe mensen.. ik had echt mijn plek gevonden. De uitkering heb ik aangevraagd, maar goed... ik ben niet zo dat ik daar van wil trekken. Het liefst ga ik gewoon terug naar kantoor...... Wat zouden jullie doen? of is er nog advies? kus, Joelle.
Mondelingen overeenkomst is ook een overeenkomst. Heb je geen mailtjes of zo waarin staat dat het contract klaar ligt voor ondertekening?
Hoe lang werk je er nu zonder dat er iets op papier staat? DIt is belangrijk want als ze je al meerdere malen betaald hebben dan is het volgens mij nu zelfs een vaste aanstelling als ze niets op papier hebben. Advies: a. heb je rechtsbijstand verzekering: deze direct bellen dinsdag b. dinsdag direct wetswinkel/rechtswinkel of een advocaat bellen. Als je niet al te veel verdient kun je een advocaat krijgen op basis van een verklaring van onvermogen en hoef je niet al te veel zelf te betalen. Meestal is het 1e consult gratis. Zij kunnen je ook een advies geven want ik denk dat je even schriftelijk (aangetekend) zult moeten reageren naar je werkgever en zelfs gewoon woensdag verschijnen. Ik begrijp namelijk dat zelfs het "ontslag" niet schriftelijk is gegaan.
zit je nog in de periode van je "oude" contract of is dat bijvoorbeeld al per 1 april ingegaan maar moest het nog getekend worden? Tja, in de eerste situatie kan je er volgens mij weinig aan doen, maar in de 2e situatie is je contract in principe al verlengd en dan maakt het helemaal niets uit dat het nog getekend moet worden. Maar dit is natuurlijk nog voor heel veel dingen ter interpretatie e.d. mogelijk en je baas kan daar heel moeilijk over gaan doen.
Dames, ik ben in februari weer begonnen en zou dan ook tekenen. Maar ze hebben me vorige week een contract laten willen tekenen wie voor een maand geldig was!!! Ja, sla me maar voor de kop, maar de bazin begon te huilen en op mijn emoties in te spelen. Waarop ik zei dat ik het niet wou tekeken maar wou lezen. Ze heeft me verteld dat ik terug mocht komen. ER zijn meerdere collega's wie hebben gehoord dat mijn contract al 'klaar' lag. GEEN mailtjes van helaas! alleen mondeling toegezegd. Ik heb dus moeten tekenen en en week later kon ik al gaan. DAAROM verklaard iedereen me voor gek. Helaas kan ik er niet s meer aan doen.. ik weet het. er zijn tig mensen wie me voor gek verklaren, en genoeg collega's wie het hebben meegekregen. De office manager zei nog: ,, ga het maar niet tegen je collega's vertellen dat je nu voor een maand moet tekenen'' maar door mijn emoties. (tuurlijk geschrokken) was ik gewoon in tranen niet voorbereid op mijn snelle ontslag. Ze zijn content geweest in de zwangerschap dus daarom wil ik ook niet al teveel ophef maken.. alleen ben ik te goed geweest... Toch zijn er genoeg wegen.. alleen had ik dit dus NOOIT verwacht! Echt bedankt voor alle antwoorden tot dusver. x Joelle.
Tja, dat is inderdaad niet zo slim geweest om dat contract te ondertekenen. Ik zou toch voor de zekerheid dat contract even mee nemen en naar de rechtswinkel gaan en daar het verhaal uitleggen! Heel veel succes!
ja, dat weet ik.. alleen wil ik hun geen oor aannaaien... ze zijn ook erg content voor mij geweest! Dommmm ik weet het!
zij zijn jou nu ook een oor aan het aannaaien he! Dus ik zou toch wel alles uit de kast halen om te kijken wat jouw rechten zijn. succes!
Als je niks op papier hebt en jou alleen mondeling iets is toegezegd, maak je geen kans dat je gelijk krijgt. Het is jouw ja tegen hun nee. Heb hier van dichtbij ervaring mee (niet zelf), ook al zaten er 4 mensen van het personeel bij, daar hebben ze geen belang bij omdat er niks op papier staat. Tenzij het in notulen staat vermeld, maar die moeten dan door een derde zijn opgesteld.