Hallo dames, Ik ben een beetje onzeker want voel helemaal niets. Ben soms wel misselijk en heb elke dag hoofdpijn maar voor de rest niets. Ik vroeg me af wat jullie voelen of hebben gevoeld rond 13 weken zwangerschap of meer?/
Ik ben ook 13 weken en ik ben ook onzeker. Heb momenteel ook geen klachtjes. Was ook zo onzeker dat ik een 12 weken echo heb laten maken bij een pretecho bureau. Ik ben vandaag bij de vk geweest en ik heb het hartje gehoord, dus nu ben ik wel gerustgesteld. Komt vanzelf.
ik heb ook niet veel klachten, alleen menstruatieklachten en af en toe wat snel geirriteerd, maar met 2 kids ook druk dus sta er ook niet zo bij stil dat ik misschien ergens last van heb
Die weken zijn vervelend omdat je kwaaltjes afnemen en je voelt de baby eigenlijk nog niet echt.. Had ik ook in mijn eerste zwangerschap! Maar over een paar weekjes kun je genieten van het trappelen hihi~ X
De meest risicovolle momenten noemen de artsen omkeerpunten... die liggen bij 5 a 6 weken en bij 8 weken... Als je de 12 weken echo hebt gehad en die was goed... kan je voorzichtig adem gaan halen hoor... De kans dat het nu dan nog mis gaat is maar heel klein!
Nou ik het ook.....hebben jullie dat ook wel eens dat even denkt....zit het er nog wel? Ik ben nu al zover en ben heel af en toe misselijk niet veel heb alleen last aan de zij kant van borsten en ben wel moe. Heb vanmiddag zelfs even een tukkie gedaan. Ik heb nu een week geleden eenn echo gehad en het hartje klopte, helemaal blij natuurlijk. Maar nu vind ik dat het zolang duurt dat ik weer mag komen om alles te checken. Ik vind het zo spannend omdat ik al alles meegemaakt met wat er mis kan gaan, dus je snapt de spanning wel. Elke dag check ik mijn symptonen of ze er allemaal nog zijn. Ach ja jullie kennen het denk ik ook wel. 29 mei ben ik uitgerekend! zo spannend
Ik zit nu net in de 15e week en de kwaaltjes nemen bij mij ook af. De ergste vermoeidheid is geweest, minder last van mijn borsten en een veel beter humeur. Ik ben er blij mee! Maar ondertussen ben ik wel blij dat ik vanmiddag naar de verloskundige ga, en de bevestiging krijg dat alles goed is. Dus ik begrijp je ongerustheid heel goed. Toch: gewoon proberen te genieten!
Ik snap de symptomen hoor... Ondanks dat ik door mijn werk weet hoe het allemaal weet en door ervaring heb ik zelf ook veel tegengeslagen gehad op dit gebied... en ik maakte me ook steeds heel veel zorgen en vond het ook steeds lang duren tussen de afspraken. Kan het me heeel goed voorstellen... maar ik heb wel troost gehaald uit de "feiten" zeg maar... Het feit dat ik wist dat de kans op dat het mis zou gaan op een gegeven nog maar heel klein was kon mij toch wel met mijn gedachten op iets anders brengen... Het klinkt misschien raar.. maar wij vrouwen houden de kwaaltjes aan als graadmeter en die zijn helemaal niet betrouwbaar Zegt dus niet zoveel als ze er ineens niet meer zijn... Succes meiden! En als je je echt zorgen maakt... bel even je vk of gyn.. Wie weet mag je wel even langs komen...
Herkenbaar! Bij mij werden de borsten rond de 13e week opeens veel minder gevoelig. De sterke geur die ik steeds had, verdween! En alhoewel ik weet dat dat normaal is, werd ik er toch heel zenuwachtig van. Nu heb ik inmiddels ook weer de controle van 16 weken gehad en het hartje klopte fantastisch! Net wat mei2009mama zegt: dit is zo'n 'lege' periode. Je voelt nog geen beweging van de baby en je voelt je niet meer zwanger. Maar ik zou maar toch gaan genieten en erop proberen te vertrouwen dat het goed zit! Het is normaal wat er nu allemaal gebeurt. Het zit echt wel goed. Je moet alleen even deze 'lege' weken doorworstelen. Probeer te vertrouwen!