Het begin?..

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kim11, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ik (wij) ben/zijn nieuw hier op het forum. De afgelopen weken veel gelezen, en nu eindelijk ook maar een account aangemaakt.

Het lijkt mij leuk om gezellig mee te kletsen. Als jullie dat ook leuk vinden tenminste.

2. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Natuurlijk meis, welkom!

3. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Tuurlijk Esmee, gezellig :)

Hoe lang ben je het al aan het proberen?

4. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Dankjulliewel! Leuk! :D

5 april heb ik mijn laatste pil geslikt. Toen op zaterdag 9 april een onttrekkingsbloeding gehad en officieel ben ik dus 13 april gestopt met de pil. 17 mei heb ik mijn eerste normale menstruatie weer gehad met heel veel bloedverlies. :$ Zo erg had ik het nog nooit gehad. En nu wachten we af hoelang mijn cyclus nu is.

5. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Oke dan, spannend hoor. Ik was na 1 maand al zwanger, haha. Heel bijzonder :)

6. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    WAUW! Wat bijzonder bo0tjeee. Dat hoor je toch niet heel veel. En hoe voel je je? Veel last van kwaaltjes?

Wij wachten eerst even af hoe mijn cyclus nu zal zijn. Daar ben ik eerst heel nieuwsgierig naar. Maar vindt het nu al super spannend... haha.

7. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    #367 bo0tjeee, 24 mei 2011
    Laatst bewerkt: 24 mei 2011
    Jaja de kwaaltjes beginnen.

Hoofdpijn, onwijs moe, koud hebben, pijnlijke borsten en een schimmelinfectie door de hormoon verandering. En heel soms ben ik, sinds een paar dagen, misselijk.

Had ook eigenlijk verwacht pas over een half jaartje zwanger te zijn ofzo, zou ook een stuk handiger zijn, maarja. Ga het nu absoluut niet weg laten halen!

8. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Bo0tjeee: Dat zijn echt veel kwaaltjes. :$ Hoop dat die kwaaltjes snel over zijn zodat je er lekker van kan gaan genieten.
    Ben je na het stoppen van de pil ook gelijk begonnen met foliumzuur of niet? Ik ben 6 april gelijk begonnen met foliumzuur 500 mg.
    Maar hoezo zou het een stuk handiger zijn voor je om pas over een halfjaartje zwanger te zijn? Besef je het ook al helemaal dat je gewoon een wondertje in je buik hebt zitten?

9. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Omdat ik nog mijn rijbewijs wil halen en wat meer had willen sparen. En omdat mijn collega ook zwanger is, precies als zij terug komt van verlof, een week erna, zou ik gaan.

Ik besef wel dat er wat in me groeit, absoluut. Maar "het" is pas 1 cm ongeveer op z'n grootst, dus echt mini nog.

Ik ben gelijk begonnen met foliumzuur en slik nu vsm zwanger of mama ofzo. Met extra vitamine en foliumzuur.

10. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Maar je boft wel hoor met zo'n snelle zwangerschap. Super! :D Goed ook dat je foliumzuur slikt. Had daar echt nog nooit van gehoord totdat wij besloten hadden te stoppen met de pil.
    Dat vind ik ook zo moeilijk. Moet je nou echt gespaard hebben om voor een kindje te kunnen zorgen of niet?
    Zie je al dat je zwanger bent?

11. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Nee, je ziet niets nog hoor. Het is nog maar 1 cm groot, dus neemt niet zoveel in.

Het is wel zo handig om te sparen, maar het is mij ook niet altijd even goed gelukt. Maar het komt wel goed ;)

12. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Sparen is moeilijk in deze tijd. :( Alles is zo duur en wordt alleen maar duurder. Het salaris blijft hetzelfde. Wij proberen elke maand wat opzij te zetten, maar lukt helaas niet altijd. Maar je maakt het zelf zo duur als je wilt. ;)

13. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Ja precies. Je kan een kinderwagen kopen van 900 euro, maar je hebt ook hele mooie en nette wagens voor nog geen 200 euro.
    En met de kinderkamer, luiers, kleding enzovoort net zo. Het hoeft echt niet super duur te zijn.

14. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    En hoe gaat het allemaal verder in z'n werk. Dan kom je erachter dat je zwanger bent en dan? Hoe gaat dat verder allemaal en wat doe je? :p Daar ben ik echt nieuwsgierig naar. Dat heb ik nooit meegemaakt. ;)

15. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Ik kon volgens de calculator 5 mei testen. Heb 9 mei getest, deze was negatief. Ik was vorige week 2 weken overtijd en vriend wilde toch nog een testje doen. Hieruit kwam dat ik zwanger was.
    Je rekent dan terug. De eerste dag van je laatste menstruatie. Ik ben nu dus 7 weken zwanger.

Je moet een afspraak met de verloskundige maken. Even aan de dokter doorgeven dat je zwanger bent ivm eventuele medicatie die ze ooit nog voorschrijven deze 9 maanden.

Wat er verder allemaal gaat gebeuren weet ik nog niet hoor! Genoeg te regelen. Ook moest ik binnenkort al kijken voor kraamzorg en kinderdagopvang enzovoort. Maar dat kan de verloskundige me vast allemaal wel uitleggen.

16. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Dus eigenlijk ben je alleen maar bezig met van alles regelen. Het is gewoon een drukke periode. :p
    Wel spannend hoor met alles wat er nu zal gaan gebeuren.
    En wat voor werk doe je en hoeveel uur ga je werken als de kleine er is?
    Ik ben momenteel bezig met solliciteren. Ik werk momenteel als Algemeen Medewerkster Verkoopbinnendienst voor 40 uur per week. Maar door personeelsbezuinigingen moet ik hier helaas weg. Ben nummer 7 die weg moet.
    Nu zoek ik een baan van 32 uur. Lijkt me echt lekker. Nu hopen dat ik voor einde contract wat leuks ga vinden.

17. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Ik werk 40 uur als administratief medewerkster. Maar ik wil als ik ben bevallen ben 32 uur werken, 4 daagjes ofzo.

18. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Lekker hoor. Ook fijn dat dat kan bij je werkgever.
    Ik ben ook reuze benieuwd hoe het bij ons allemaal gaat lopen. Zo spannend allemaal.

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Laten we hopen dat we over een paar weken met 4 zwangere dames hier aan het kwebbelen zijn :)

20. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Kim11: Dat zou wel super leuk zijn! Laten we het hopen.
    Met z'n allen moeten we positief blijven.

Ik ga nu lekker richting bedje. Slaap lekker allemaal!

Deel Deze Pagina