Het begin?..

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kim11, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Jela: Goed zo, gewoon ervoor gaan. :)
    Ik ben super moe. :( Maarja... was vannacht om 3 uur wakker en heb verder amper meer geslapen. Heel vervelend.
    Straks aan m'n schoonouders vertellen over de zwangerschap. :D Wel spannend!
    Af en toe voel ik wat gerommel in mijn buik, maar verder niet.

2. Nientje85

Nientje85 Lid

6 mrt 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    @essiee85
    leuk! vertel je het ze gewoon of doe je nog iets speciaals?
    Dat je niet kan slapen komt vast van de spanning! Lijkt me zo apart om 'opeens' zwanger te zijn!
    Geniet ervan.
    Ben benieuwd hoe je schoonouders reageren! :cool:

3. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Nientje85: Mijn schoonouders reageerden erg leuk! Ze hadden het al verwacht. Gelijk wat rompertjes gehad! :)
    We hadden een fotolijst met hartjesvorm gegeven met daarin een tekst: je kan me nog niet zien. Je kan me nog niet horen. Maar als ik geboren wordt mag ik dan in dit lijstje misschien? Vonden ze erg leuk!!!
    Kan inderdaad niet slapen ook van alle spanningen. Durf zelfs niet meer op m'n buik te slapen. Hihi!

4. Nientje85

Nientje85 Lid

6 mrt 2011
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk! Wisten ze al dat jullie bezig waren dan?
    Die met dat lijstje heb ik hier laatst ook gelezen, vind ik ook erg leuk! Ik had van een collegaatje al gehood dat op je buik slapen op een gegeven moment niet meer kan en dat je dan op je zij moet liggen. Sinds ik dat weet probeer ik al wat op mijn zij in slaap te vallen maar ik ben een echte buikslaper, dat zal nog wat worden! :p

5. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Leuk hoor Essie!!! En je ouders?

Ik slaap nog lekker op m'n buik hoor! Anders kom ik niet in slaap, haha. Gaat nog wat worden.

Vandaag weer lekker lage bloeddruk, dus alleen wat boodschapjes gedaan en verder niet.
    Morgen een bakkie doen bij m'n schoonouders.

6. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Nientje85: Nee, mijn schoonouders wisten het niet dat we bezig waren. Maar m'n schoonmoeder had gewoon een voorgevoel. Zal wel moeder instinct zijn. ;)

@ Bo0tjeee: Ik durf niet op m'n buik te liggen. Bang dat het dan fout gaat. Maar dat kan dus gewoon!?
    Mijn ouders hebben we het donderdagavond verteld. Helemaal happy. Worden ze 2 keer opa en oma volgend jaar als alles goed mag blijven gaan.

7. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Essie, tuurlijk kan je gewoon op je buik slapen. Er kan daardoor echt niets misgaan hoor. Ik ben bijna 16 weken en slaap echt nog steeds op m'n buik, vanaf het begin al. Anders kan ik echt niet slapen.
    Over een tijdje kan het niet meer, maar dat komt gewoon omdat je dan te dik wordt en het niet meer lekker ligt.

8. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Bo0tjeee: Bedankt voor de info. :) Dan ga ik dat dus ook gewoon doen. ;) Echt raar, maar ik ben ineens zo voorzichtig met alles. Bang om het kwijt te raken.

Bij hoeveel weken zag je bij jou dat je een buikje kreeg?

9. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Rond de 12 weken zag ik het zelf als ik op bed lag op m'n rug dat m'n buik niet meer helemaal plat was. Verder begin je het nu pas echt te zien en merken. Broeken worden wat strakker enzo ;)

Maar ik ben dan ook erg veel afgevallen hoor. Ik woog van mezelf 71 kg. Ging toen naar de 66 kg en ben afgelopen 2 weken 2 kilo aangekomen en nu weer een kilo afgevallen.
    Dus ben nu 67.

10. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Op je buik slapen kan prima hoor, ik heb het ook gedaan, als het niet meer kan dan merk je dat vanzelf.. Je gaat dan automatisch op je zij liggen. Geloof niet dat je dat echt bewust doet.

Je bent al bijna 16 weken zwanger Bo, wat vliegt de tijd toch!

Hier was het even heel kort in de koelkast beland, maar deze ronde ga ik er weer voor. Gisteren ongesteld geworden, 1 dag eerder dan in mijn agenda stond, dus waarschijnlijk heeft die nuva ring toch niet veel gedaan (2 weken in gehad..)

11. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Bo0tjeee: Wel leuk dat je nu iets gaat zien. Hihi... Ik weeg zelf 52 kg en heb ook een smal/ tenger figuur. Ben bang dat je het bij mij super snel gaat zien. M'n borsten zijn al wel iets gegroeid, want daar zag ik dus aan dat er iets aan de hand was. ;) Maar wel lekker dat je nog niet zoveel bent aangekomen. :p

@ Kim11: Leuk dat je er weer bent! :) Gezellig.
    Balen dat je weer ongi bent geworden. :( Altijd een domper.
    Ik ga voor je duimen dat het snel raak mag zijn. Ik strooi wat hcg naar je toe. ;)

12. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Kim, weer lekker bezig, positief blijven!
    Essie, ik was ook al vrij slank van mezelf hoor :) Maar ben 1.80m...
    Ik zag wel al snel dat ik grotere borsten heb hoor. Wordt er lijp van! Hahaa.

Gister was ik zielig joh. Ik had een onwijs lage bloeddruk en viel bijna om. Douche werd ik ziek van, heb zittend gedouched. Moest echt m'n haar wassen. En verder niets gedaan, alleen een bakkie bij m'n schoonouders.

13. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ben ik ook weer...
    Wat vervelend dat je jezelf zo slap voelt BoOtjee! Je hebt er flink last van zeg!
    Essie85 nog steeds in de wolken, haha leuk om te lezen!

Heb van het weekend 2 positieve ovulatietesten gehad en ook een gespannen buik dus het was mij ei.
    Nu vraag ik me af, we hebben vrijdag geklust, zaterdag positieve test en niet geklust, zondag positieve test en wel geklust.
    Is nu mijn eisprong op zaterdag geweest (toen had ik buikpijn) of op zondag geweest (toen had ik geen buikpijn).
    Helpt het dan nog wel om op zondag te klussen ookal is je ovulatietest positief?

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    @Essie85, nee het is juist super dat ik ongesteld ben geworden, dat betekend dat de nuva-ring amper effect heeft gehad. (Hoop ik..)

Bo, ik ben positief hoor, dat is het niet :)

@Jela, je kan niet genoeg klussen. Als je ovutest posi is, dan heb je juist binnen 24-36 uur je eisprong. Dus ruim op tijd dus!

15. Lila1978

Lila1978 Niet meer actief

Mag ik wat vragen aan alle dames die alle zwangerschapskwaaltjes al van dichtbij kennen?

Ik ben een paar dagen overtijd, vanmorgen witte test. Gisteravond pijn rechtsonder in buik, leek mij eierstok te zijn. Nu doet het niet echt meer pijn, maar is het een drukkend gevoel. En ineens (sinds een half uurtje ofzo) heb ik een heel warm gevoel in mijn onderbuik. Niet onaangenaam moet ik zeggen.

(o ja, en ik verbeeld me dat ik al een paar dagen last heb van mijn borsten en steekjes in mijn liezen, maar ben er ook wel erg mee bezig ;))

Herkent iemand dit? En toevallig ook nog laat positief getest ;)?

16. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Lila, ik testte pas een week na m'n NOD positief. En had ook gevoelige borsten. En steekjes in m'n buik ook wel.

Ik ben vannacht elk uur wakker geweest. Ben kapot dus nu!

17. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lila1978
    Mijn kwaaltjes waren twee weken lang, zelfs direct na bevruchting:
    gespannen buik (soort spierpijngevoel)
    Warme buik, af en toe kriebeltjes
    Zere tepels
    Heel humeurig, emotioneel meteen vol schieten
    Oversterk het gevoel dat je zwanger bent

Hopelijk heb je er wat aan, helaas is het echt bij iedereen anders. Mijne is in VMK uitgelopen.

@BoOtjee hoop dat je jezelf snel wat fitter gaat voelen, nu moet je er hard aan trekken lees ik! Poeh poeh

Ik heb sinds zaterdag (ei) een gek gevoel in mijn buik. Zo'n gevoel van: prent ik het mezelf in of niet..
    Heb ook wat last van stress dus dat kan het ook zijn. Vandaag is het alweer dinsdag, hoop elke dag op meer kwalen. Je gaat het vergelijken met je eerste 'zwangerschap' terwijl ik weet dat dit niet zo hoeft te zijn. Maar toch....

18. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Collega zei al dat ik naar de dokter moet. Mja, die kan toch ook niets eraan doen? Lage bloeddruk kunnen ze niets mee.

19. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Bo0tjeee: Ik zag het dus ook aan m'n borsten. Hahaha.... ik dacht echt: 'HUH?! Hoe kan dat nou weer?!'
    En toen een testje gedaan 's avonds en jahoor... licht positief!
    Zo ongelofelijk gewoon.
    Jij hebt een mooie lengte zeg. Ik ben 1,62 m.
    Echt balen dat je zo'n lage bloeddruk hebt. :( Voel je je nu wel beter?

@ Jela: Ik denk dat je vaak genoeg geklust hebt hoor om je ei niet te missen. ;) Je kan hem eigenlijk niet missen als je zo goed geklust hebt! Nu maar aftellen naar je NOD. ;)

@ Kim11: Ik dacht dat de nuva-ring er al een tijdje uit was bij je. Dan is het inderdaad fijn dat je ongi bent geworden.

@ Lila1978: Ik heb 4 dagen voor mijn NOD positief getest, maar heb nog heel weinig kwaaltjes. Alleen last van enorme moeheid en af en toe een zeurend gevoel in m'n buik.

20. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

24 mrt 2011
    797
    30
    28
    Vrouw
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Nee voel me alleen maar verschrikkelijker. Telkens steken van hoofdpijn, omdat ik gewoon zo slecht geslapen heb. Zit nu aan de kippensoep om maar wat zoutigs binnen te krijgen voor m'n bloeddruk enzo.

Deel Deze Pagina