Mag ik even huilen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mienemuisje, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    #1 Mienemuisje, 20 sep 2013
    Laatst bewerkt: 20 sep 2013
    Allereerst ben ik ontzettend blij met mijn zwangerschap! Maar die striemen hé :(

Ze begonnen op mijn heupen, toen mijn borsten, billen en dijen.. En nu moeten de zijkanten van mijn knieen er aan geloven!
    Het enige wat tot nu toe bespaard is gebleven is mijn buik.

Voel me zó lelijk en heb zo'n spijt dat ik niet beter op mijn eten heb gelet :x
    Ben van 50 kilo naar 68+ gegaan pfffff

Geen wereld drama maar ik vertoon mezelf absoluut niet meer in bikini/badpak of korte broekjes en jurkjes etc.

Ik ben verdrietig. En boos. Opzelf :(

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Voel je niet schuldig! Je kan er niks aan doen. Op je eten letten helpt niks, heb met je huid te maken. Ik ben van 50 naar 70+ gegaan en geen striemen en m'n zusje van 60 naar 70 en volop. Is gewoon iets in je genen waardoor je meer kans heb

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hè jeetje meid, das niet leuk:(

Misschien een troost dat het niet alleen maar te maken heeft met wat je eet en hoeveel je aankomt, maar een groot gedeelte ook met erfelijkheid en de elasticiteit van je huid.

Je kan ook (beginnen of doorgaan) smeren met de bepanthen zalf, deze zegt ook striemen minder zichtbaar te maken, is niet goedkoop, maar je kan het altijd proberen :)

4. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik snap je helemaal. Ik ben nu van 54 kg naar 71 kg gegaan en heb striemen op mijn heupen en onderkant buik. De rest van mijn buik is me gelukkig (nog) bespaard gebleven.
    Maar ook op mijn bovenbenen en ook aan de binnenkant, daar is het echt heeeeeel erg en op mijn kuiten omdat ik echt super veel vocht vast houd. Echt overal scheuren. Ik kan ook nooit meer in bikini, of een leuk kort broekje. Bedoel ik ga straks wel sporten, wordt heus wel weer slank, daar maak ik me niet druk om. Maar die striemen, mijn huid is echt naar de *piep* en dat gaat nooit meer weg :(

5. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    'Gelukkig' ben ik niet de enige :) Al vind ik het natuurlijk ook kl*te voor jullie!

@MamaenMini Je kan er idd geloof ik niks van zeggen.. Vind het wel oneerlijk haha

@Siertje2981 Mijn moeder had 0,0 striemen :$
    Ik smeer me al maanden een geluk met Bepanthen, Bio Oil en Palmers cacao creme.
    Maar het is inderdaad een troost dat het niet alleen aan mijn eetgedrag ligt..

@Steenbokje Vreselijk he meis? Ben blij dat je me begrijpt! De meeste in mijn omgeving vinden dat ik me niet moet aanstellen omdat het erbij hoort... ;) Maar als je altijd slank ben geweest zonder striemen en kon aantrekken wat je wilde, is dit toch wel een hele overgang!
    Precies! Slank worden we wel weer, maar die striemen zitten er levenslang :(
    Ben nu al aan het bedenken wat ik in de zomer moet gaan aantrekken en hoe ik dat met zwemmen ga doen pffff...

6. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
  7. Dropje1986

5 aug 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat wel scheelt is omdat je huid na de bevalling niet meer strak staat de striemen heel snel van paars naar wit gaan...
    Ik had na mijn vorige bevalling ook echt overal striemen en ben begonnen met smeren van anti striemen creme van vichy. Het is nu heel mooi wit geworden en natuurlijk zie je nog wel wat, maar ik durf echt wel weer in bikini..

8. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    Het word na verloop van tijd wel minder.
    Ik heb in de pubertijd striemen gekregen op m'n benen en daar zie je niks meer van. Nu zit m'n buik er helemaal onder en ze waren lichtkleurig geworden en vielen dus niet meer heel erg op.
    Maar dat heeft tijd nodig.

Bij beide me rot gesmeerd en bij de 1e kwamen ze met 20 weken bij de 2 e begon het met 28 weken uit te breiden en nu met de 3e heb ik nog fel over dus hoop dat er geen nieuwe komen

9. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    @Siertje2981 Dankjewel voor het opzoeken! Dat laseren lijkt me wel wat!

@Dropje1986 Dat geeft me weer een beetje hoop! Ga ook maar de anti striemen creme van Vichy aanschaffen van de week. Baad het niet dan schaad het niet!

@Tines mam van 2 Ik heb nooit zoveel geduld :) Wil alles nu, nu, nu. 1 voordeel is dat ik in oktober beval en het nog wel even duurt voordat het weer zomer is.
    Hoop met je mee dat er geen nieuwe bijkomen!

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Graag gedaan :)

Hoop dat de crème van Vichy helpt en er idd geen nieuwe meer bij komen :)

11. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Vervelend is dat he !! Ik weet maar al te goed hoe je je voelt.
    En geloof me, dat ligt echt niet aan je eetgedrag.

Bij onze dochter zei ik met 28 weken; JEEEUJ IK HEB NOG GEEN STRIAE.
    Ik helemaal blij, weekje later m'n 1e streep.

En nu ?! Ik zit helemaal onder! :) (daar ging m'n jeugdige huidje)
    Ja idd jeugdig, ik was 17 toen ik beviel van onze dochter, en toen het weer zomer was.. heb ik toch echt lekker m'n bikini aangetrokken. Kon me echt even niks schelen wat anderen er van zouden vinden. :D Haha ik vond t wel even stoer van mezelf.

En het scheelt dat je het alleen op je heupen en borsten hebt.. zeg niet dat je er blij mee moet zijn. Maar als ik je mijn lichaam zou laten zien, dan zou je denk ik al iets 'blijer' zijn als nu! ;)

Maargoed, misschien straks na de tijd goed smeren met de cremes van wat de dames hier boven hebben gezegd, en 't trekt allemaal wel weer bij :).. straks zie je het zowat niet meer. Komt echt wel goed!! ;)

12. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Meis, straks ben je bevallen en trekt het allemaal zoveel bij dat het haast niet meer te zien is!! En nee dat is niet direct na 3 weken maar echt het wordt veeeeel minder!

13. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Ik snap je verdriet.. Maar geef jezelf de schuld niet.

Bij mijn eerste zwangerschap was ik 26 kilo aangekomen (daarvoor heel erg slank).. Ik had striae op mijn billen en heupen. Alleen die op mijn heupen zie je nog heeeeeel licht..

Nu ben ik zwanger van de 2e en 15 kilo aangekomen..
    Nog geen streepje!!
    Zoals wel meer zeggen.... Het ligt voor een groot deel ook aan je huid.

Maar desondanks snap ik je tranen maar al te goed, hier ff je hart luchten helpt misschien..
    Smeren meid en straks gewoon weer gaan sporten, je zal zien dat het nog best mee kan vallen en weg trekken, al heb je daar nu weinig aan.

Ff een knuffel van hier! ;)

14. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Ik snap je echt helemaal, verschrikkelijk he die striemen. Je kunt er inderdaad niks aan doen... Ik was bij mijn zoontje tijdens de zwangerschap maar 10 kilo aangekomen en mijn hele onderbuik zit onder. Ik heb me in die zwangerschap ook rot gesmeerd met bio oil maar heeft niks geholpen dus. Ik vind het ook zo lelijk. Nu met een bolle buik valt het nog mee, maar als die straks weer terug gaat is mn buik net een landkaart!

Ik heb ooit gekeken of er iets aan gedaan kan worden. Je kunt het laten laseren, kost rond de 2500 euro maar weg gaat het er niet van, ze worden dan alleen lichter nou ja... dat wordt het ook vanzelf. Ze zijn bij mij nu pas lichter geworden en mijn zoontje is inmiddels 2,5 jaar... Dus duurt wel heel lang.

15. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Dat is hier echt niet het geval hoor. Je ziet het juist nog erger, dan tijdens de zwangerschap!

16. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    @MamavanM1 Vind het ook onwijs stoer van je :D Hoop dat ik het ook ooit durf!
    Weetje wat zo gek is? Ik was altijd onzeker over mijn lichaam voor de zwangerschap.. En als ik nu foto's terug kijk denk ik: meid, waar maakte je je zo druk om?

@Wuppie100 Ik hoop het echt! Duimen maar!

@Saffira29 Dat geeft mij weer moed! Ik dacht striemen op mijn billen? :$:( Wist niet dat het mogelijk was haha
    Ben blij voor je dat je nog geen striemen erbij hebt gekregen!
    Hier mijn hart luchten bij jullie helpt inderdaad. Tis fijn dat jullie mij begrijpen en geen zeur vinden.
    Knuffel terug!

@JoyofLiving Echt vreselijk ja! 2500 euro is wel erg duur zeg!

17. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Ja, vond ik ook wel even toen :D. Straks als je weer op je oude gewicht bent dan lekker doen!! Haha klopt, soms had ik het ook wel is, sjonge mag wel wat af. Maar 9 van de 10 keer had ik er echt schijt aan (sorry:p). dacht echt, staat t je niet aan?! dan kijk je maar lekker de andere kant op.
    Ik ben straks al blij dat ik alleen weer normale kleren aankan.. ooooh wat heb ik daar zin aan. Weer een leuk setje uitzoeken, paar mooie hakken eronder, heeeeerlijk!! De rest van de kilo's dat komt wel. En de striae, tja daar moeten we maar doorheen kijken :).

18. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik zat in de puberteit helemaal onder de striemen, borsten, billen, benen, heupen... Vond het toen heel erg maar je ziet ze nog amper. Gaat helaas wel wat tijd overheen, maar 'nooit meer in bikini' hoeft dus echt niet! Eigenlijk ben ik wel blij met die ervaring, aangezien ik daardoor helemaal geen angst voor striemen heb nu tijdens mijn zwangerschap. Zat laatst in de spiegel te kijken naar mijn borsten met het gevoel dat ik het eigenlijk misschien wel erg zou moeten vinden dat ik daar alweer een heleboel striemen bij heb, maar het deed me op de een of andere manier niks :D

Ik snap je frustratie, maar het is nu veel erger dan het uiteindelijk gaat zijn! Probeer je niet al te veel daarop te focussen!

19. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik heb een paar striemen maar ik ben ook zoveel bijgekomen...... Ik ga er innerlijk aan kapot...... Ik ben ook slank en is voor mij ook een hele "boterham" om nu door te slikken. Andere zwangere in mijn omgeving komen amper bij en ik krijg daar dan leuke smsjes van...."Joepi niet bijgekomen".....pffff....
    Ik smeer heel veel en voorlopig "beperkte schade" maar ja we moeten nog een zestal weekjes. (zelfde dag uitgerekend zie ik)

20. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Vind dat echt heel knap van je :D
    Hoop dat ik in de zomer er ook zo over denk!

Jaaa, daar kijk ik ook naar uit haha
    Weer lekker een spijkerbroek aan en hakken idd!
    Ik kan nu niks meer verdragen en loop in slobberbroeken en lange t-shirts van de Vero Moda. Thuis doe ik gelijk m'n BH uit haha :)
    Jij bent er ook bijna hé?

Deel Deze Pagina