Hallo, We zijn al een tijdje aan het twijfelen of we de late fles nog wel moeten geven. We moeten haar altijd wakker maken, maar dan drinkt ze meestal toch nog 140 a 150 cc. Soms heeft ze genoeg aan 80cc. Ze is erg moe als we haar wakker maken en drinkt de fles dan ook half slapend. Onze andere dochter gaf zelf na een tijdje heel duidelijk aan dat ze er genoeg van heeft. Maar onze jongste dochter geeft dit nu nog niet aan. Toch heb ik het idee dat ze er wel bijna vanaf zou kunnen. Ben wel een beetje huiverig om het te doen, omdat ze dan wellicht 's nachts gaat komen. Maar ja ze is bijna een half jaar. Wat denken jullie. Ik zou wat rijstenbloem in de fles van half 8 kunnen doen en dan de fles van rond 10 uur laten vervallen. Ik hoor graag jullie ervaring en gedachtes. Alvast bedankt. gr Suzanne
Ik lees ook mee! Mijn zoontje is nu 2 maand en slaapt soms al 8 a 9 uur door. En is ook vaak moe bij zijn laatste flesje.
Mijn zoontje kreeg vanaf 15 weken al geen late (23:00) fles meer en kreeg zijn laatste fles om 19:30 voor het slapen gaan. Pas een maand later ging er wat rijstebloem in. Mijn dochter zit al sinds dat zij 18 weken is (4 maanden) op 4 flessen waarvan de laatste om 19:30. Met iets meer dan 5 maanden is daar een beetje rijstebloem in gekomen om te wennen aan vaste voeding. Zij krijgt 8:00 180/6 12:00 180/6 16:00 210/7 19:30 180/6 + 3 schepjes rijstebloem Mijn zoontje zat - toen we overgingen ook op 3 x 180/6 en 1 x 210/7. Hij ging wel vrij snel naar 3 x 210/7 en 1 x 180/6 Ik zou persoonlijk nog heel even wachten tot je start met bijvoeding. Dan weet je in ieder geval zeker dat ze voldoende binnenkrijgt.