het bereiden van Halal vlees

Discussie in 'De lounge' gestart door MollyM, 9 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    6 keer MAG 5 keer is verplicht ... Dit is wat ze mij verteld hebben tijdens mijn shahada

    Je mag van mij vragen wat je wil Maar daar ging het topic niet over.
     
  2. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    volgens mij had ze al aangegeven dat ze moslima is.

    en ik weet dat een moslim een andere moslim hoort te wijzen op bepaalde levenswijze,maar nu ff niet aub. (anders krijg je weer zo'n discussie om niks)
     
  3. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    trouwens,

    ben benieuwd hoe et etentje bevallen is?

    vind het in ieder geval super dat je rekening houd met het geloof van een ander :thumup:
     
  4. Niet meer actief

    En zo is dat!
    Maar uit respect kap ik ermee....
     
  5. Niet meer actief

    @ swissa

    waarom aan alle dames die gereageerd hebben stel je uitgerekend aan mij (een geboren moslim) de vraag of ik moslim ben?

    anyway antwoord is ja!

    trouwens waarom had je niet verwacht dat ik een glaasje drink op oud en nieuw, je kent me toch niet, dus vanwaar die verbazing?

    :(
     
  6. Niet meer actief

    Ben je bekeert tot de Islam als ik vragen mag? Bid je ook 5/6 keer per dag?
     
  7. Niet meer actief

    Mijn excuses ik heb je verward met een ander lid (ook een turkse)!
     
  8. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Nee ik neem de shahada voor me lol af ......

    Daar gaat dit topic niet over mensen.

    Laten we het hier ONtopic houden.
     
  9. Niet meer actief

    aha oke ;)
     
  10. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    pffffffffffffffffffffff gaan we weer.

    laat een ander nou gewoon zijn/haar leven invullen zoals die dat wil.

    wat maakt het trouwens uit of je bekeerd bent?moet je dan meer verantwoording afleggen ofzo?

    als ze later gestraft worden voor hetgeen wat ze doen,zijn ze daar zelf verantwoordelijk voor.
     
  11. Niet meer actief


    Ik wist niet dat je kwaad werd hoor.. #-o Stel de vraag enkel uit belangstelling, jammer dat je zo moet reageren.

    No hard feelings... :)
     
  12. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    phoe wat zijn jullie streng op elkaar! Leven en laten leven hoor...

    Ik leg het halal vlees op school wel altijd in dezelfde koelkast. De pannen moeten de leerlingen zelf afwassen en ze zijn hierdoor erg grondig daarin. (ook de niet-moslim leerlingen) Heb nog nooit klagende leerlingen of ouders gehad...
     
  13. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Alle respect zeg dat er mensen zijn die ook ECHT rekening houden met hun (gelovige) gasten. In 1 woord SUPER!
     
  14. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    ik ben hier expres niet op in gegaan omdat het blijkbaar op mensen te confronterend overkomt als ze ernaar worden gevraagd waarom ze dingen doen die een moslim niet hoort te doen.. ik kan me het wel een beetje voorstellen dat swissa die dingen vraagt. ik vind het een beetje jammer dat er hier op het forum altijd wordt gezegd ja ik ben moslim maar ondertussen doe ik ook dit en dat... het wordt een beetje op zon manier beschreven dat het niet erg is en niet uitmaakt.. zo verpesten jullie het wel voor de moslims die zich wel degelijk aan de regels houden.. ik zit er persoonlijk niet op te wachten om me te verantwoorden in het dagelijks leven waarom ik zo ''streng'' ben en me aan alle regeltjes moet houden want er zijn genoeg moslims die ook een ''glaasje'' drinken zeggen ze dan. Als moslims zouden we onze oemma (gemeenschap) sterk moeten houden maja...
     
  15. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    off topic. Iman ik zie dat je weer zwanger bent! :confused: dat is snel
     
  16. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Alhamdulilah klopt ietsje eerder dan mijn eigen bedoeling maar het gaat erg goed geniet ervan en kan niet wachten ben erg nieuwsgierig naar dit nieuwe mensje!
     
  17. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Weet je Iman , vaak zie je de moslims die dingen doen die eigenlijk niet horen toch later vaak hele goede moslims worden ;)
    Het is alleen jammer dat op het moment dat een moslim iets doet wat niet bij het geloof pas , meteen alle moslims daar op aan gekeken worden ....
    Maar goed ,dat is dan weer mijn mening .

    Mensen , even misschien heel erg of topic hoor .
    Maar als je vragen hebt he over de Islaam of over moslims .
    Waarom pb je dan niet gewoon een moslima met de vragen die hebt over het geloof ?
    Ik weet zeker dat de moslima`s onder ons hier graag bereidt zijn om antwoord te geven ( voor de echte belangstellende tenminste ).
    Als het via pb gaat , krijg je toch je antwoord maar voorkom je wel een discussie die vaak toch weer uit de hand loopt ;)
    En anders gewoon even Googlen en dan word je zeker ook heel wat wijzer !

    Zo , en ik ben benieuwd wat je vrienden vonden van je eten :D

    Groetjes Joyce
     
  18. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    iman ff offtopic.

    ik las dat je borstvoeding geeft,kan dat gewoon als je weer zwanger bent?
    en hoe doe je dat dan als de kleine geboren is,om de beurt voeden? (of ben ik nou echt zo dom?)
     
  19. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    haha nee je bent zeker niet dom hoor.. je hoort het idd niet veel.. er zijn mensen die zeggen dat het niet kan en gevaarlijk zou zijn maar er zijn onderzoeken geweest dat dat niet het geval is. Firdaous eet al erg goed de bv is dus sochtend en smiddags na de boterham als drinken zeg maar aanvullend met een sapje en savonds voor het slapen gaan wel een hele voeding.. mijn lichaam heeft dus voldoende tijd om melk aan te maken en gelukkig heb ik die nog.. kan ook opeens ophouden. Ook lust ze de melk nog steeds die zou met de loop van de zwangerschap afgestemd worden op de nieuwe baby dus dan kan het zo zijn dat ze het niet meer lekker vind. Het is de bedoeling dat ik gewoon de nieuwe baby complete bv wil gaan geven en als firdaous dan nog drinkt mag ze nog drinken dat heet geloof ik tandemvoeden.. hoe het helemaal precies in zn werk gaat moet ik nog even uitzoeken mijn verloskundige zou me informatiefolders geven.. maar je moet het ook niet zien als complete voeding hoor immers eet ze gewoon brood en warm eten en tussendoor een koekje.
     
  20. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    het is soenna om het 2 jaar te geven maar of dat lukt weet ik niet helemaal omdat ik er dan twee heb natuurlijk.
     

Deel Deze Pagina