het bereiden van Halal vlees

Discussie in 'De lounge' gestart door MollyM, 9 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    iman gefeliciteerd! en knap van de bv!

    interessante discussie weer. ik verbaas me over dat ik lees over goede moslims... vraag me nog steeds af wanneer je dat bent? je bent een goed mens niet door wat je eet, maar door veel meer zaken. en ik zeg bewust mens, en niet moslim. want een goed moslim is een goed mens. goed zijn zit in zoveel dingen, in goed en respectvol zijn voor je mede mens.
    behulpzaam zijn, zorgen voor je ouders, respect voor ouderen. ga maar door.

    ik vind het heel gastvrij dat je rekening houd met je gasten! ik weet wel dat vlees niet bereid mag zijn in een pan waar ook varkensvlees in gebakken word.
    maar waarom vraag je het niet gewoon aan je gasten? ik weet zeker dat ze dat ook zeer waarderen. grote kans dat je vrouwelijke gast het ook leuk vind om je te helpen in de keuken

    ik hoop dat het een succes word!
     
  2. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Iman, ik denk dat als je beide kinderen na de bevalling wilt borstvoeden, dat prima moet kunnen. moeders van tweelingen lukt het tenslotte ook en over het algemeen stelt je lichaam zich in op de vraag. 'u roept, wij serveren'. wel goed voor jezelf zorgen hoor! ;) voor jouw lijf een enorme opgave, fijn dat het zo goed gaat zo!
     
  3. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dames laten we even on-topic blijven :)
     
  4. MollyM

    MollyM Bekend lid

    Bedankt voor alle antwoorden, ik had niet gedacht dat het dit op zou roepen. Ik had het willen vragen maar ik zie haar niet zo vaak en vandaar dat ik dacht ik vraag het hier is net zo makkelijk ;) Ze had wel gezegd van het halal vlees maar tegen mijn man anders had ik het gelijk gevraagd. En omdat ik meer wilde weten over halal vlees zag ik op internet heel veel informatie en een beetje te veel zodat ik niet meer goed wist wat ik er mee aanmoest vandaar.

    Het etentje is volgende week dus ik laat het jullie wel weten. En ik kook het thuis want we gaan erna vergaderen dus ze is er niet bij vandaar. Ze vonden het zeker heel fijn dat ik er rekening mee wilde houden. Maar zoals ik al zei ik vind dat vanzelfsprekend. Nou nogmaals allemaal bedankt en volgende week horen jullie wat ze van mijn kookkunst vonden :)
     
  5. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Wat jammer dat als iemand hier oprecht een vraag stelt dat ze zo'n bot antwoord krijgt..volgens mij was swissa gewoon nieuwsgierig petrak?

    Mollym: MasaAllah wat leuk dat je rekening wilt houden met je moslim gasten. Heb ik oprecht respect voor!

    Verder is het niet mijn bedoeling om een discussie aan te gaan..
    maar ik vind het altijd verbazingwekkend..hoe in zo'n topic er altijd een paar moslims komen die heel trots vertellen dat zij wel een glaasje alcohol drinken en niet letten op halal vlees.

    Estaghfirullah..

    Dat een moslim trots kan zijn op het feit dat hij willens en wetens de wetten van Allah negeert..

    Waar is jullie Godsvrees?
     
  6. Ally

    Ally Fanatiek lid

    22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Ik had precies dezelfde gedachte,maar wie zijn wij!
    Er is alleen 1 iemand die daar over oordeelt,En dat AllAH.

    Ally
     
  7. Ilja

    Ilja Bekend lid

    24 sep 2005
    516
    0
    0
    Helemaal mee eens !
    Amen.
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Goh, t blijft hier weer lekker ONtopic... :rolleyes:

    Molly, heel veel plezier bij het etentje volgende week! :)
     
  9. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Er is hier niemand die oordeelt Ally.
    Natuurlijk is het uiteindelijke Oordeel aan Allah de Almachtige..

    Maar het blijft een feit dat het nuttigen van alcohol haram is..en dat het zeker niet gepast is in volle glorie en met veel trots te verkondigen dat men als moslim zijnde toch graag wel een glaasje champagne drinkt.

    het getuigd van een klein imaan om zo te spreken.
    en ik adviseer zulke mensen eens na te denken over de reden waarop onze Schepper ons op deze wereld heeft gezet..
     
  10. Niet meer actief

    tja als jij daar weer over gaat zeveren mevrouw Gulay, mag ik je er even aan herinneren dat foto's ook niet geoorloofd zijn omdat dat wordt gezien als "shirk", als we het toch moeten hebben hoe perfect jij het wel niet doet met je wijzende vingertje steeds!

    maar ja niemand valt jou toch ook lastig over die megafoto van je kind onder je berichten of in je album!


    tjonge jonge kan jij je nick niet veranderen in BEMOEIAL of zo? of BETWETER?

    ya salam
     
  11. Niet meer actief

    laat me niet lachen, ik heb een moeder en een vader hoor die mij zullen wijzen op dingen daar heb ik een bekeerde freak niet voor nodig!
     
  12. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Wat is het toch prachtig om te lezen dat je, je zo goed aan de regels wilt houden voor je vrienden...

    Gulay: het getuigd van een klein imaan om zo te spreken.

    Hier ben ik het erg mee eens

    Waar blijft onze Godsvrees

    Maar zoals Ally ook al zei is ALLAH (c.c) de enige die oordeelt..

    Ik vind persoonlijk dat ik niet het recht heb om over iemand te beslissen dat het geen goede moslim is. helaas bid ik niet 5 keer per dag dus dat is ook iets waar ik op aangesproken kan worden.... DUs dan zou ik me schamen als ik iemand anders verteld dat hij of zij geen goede moslim is....

    Maar wat dus wel een taak van een moslim is: Je mede mensen wel vertellen dat het fout is....
     
  13. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik geef bewust geen antwoord op deze vraag. Omdat hier dat topic niet over gaat!
    Wil je weten of ik bekeerd ben ja of nee dan is er altijd nog een PB optie.

    Laten we het ON topic houden.

    Molly ik wil jou in elkgeval een fijn avondje toe wensen, en veel succes met het bereiden van je maaltijd.
    Maar dat gaat vast goed komen!
     
  14. Niet meer actief

    waar blijft het feit dat het niet aan jullie is om te zeggen wie een kleine en wie een grote IMAN bezit...

    niet jullie iig!


    :rolleyes:
     
  15. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36

    Ik ben het eens met het feit dat we een kleine iman hebben daarmee bedoel ik zelf persoonlijk: als we een grotere iman zouden hebben zou ik nu 5 dagen per dag bidden en anderen zouden letten op het vlees of het dus helal is en anderen zouden bijvoorbeeld niet drinken...
    Dus ik neem me zelf ook tot die groep en voor de rest wijs ik niemand aan.... Want zoals ik het al zei ik bid niet en dat is dus ook iets wat dus wel MOET volgens het islaam insallah kan ik me daar binnenkort wel aan houden
     
  16. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Laatste waarschuwing meiden!

    Vanaf nu ON-TOPIC, anders knal ik er direct een hangslot op. Het onderwerp gaat nog steeds over het bereiden van Halal-vlees, Niets meer en niets minder.

    Zogauw er weer discussies ontstaan over de islam / moslim / allah etc etc gaat deze dicht.

    Kwebbel Moderator
     
  17. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Typisch een reactie van iemand die zich aangevallen voelt..en ook weet dat de ander gelijk heeft..
    zo iemand reageert altijd met een wijzende vinger terug.
    Ik heb niemand persoonlijk aangevallen op haar zondes.
    afbeeldingen zijn inderdaad verboden in de Islam. Bedankt dat je me daar op hebt gewezen. 'zuster'.

    daarbij..wijst bij deze opmerking de vinger niet alleen naar mij..maar natuurlijk ook naar jezelf. Want ook jij maakt nog steeds afbeeldingen van jezelf en je kinderen :)

    Ik zie mijzelf niet als bemoeial. Het onbreekt bij jou duidelijk aan het gevoel van zusterschap in de Islam. Je zou je niet aangevallen horen te voelen omdat een zuster je ergens op wijst. Daarentegen zou je dankbaar moeten zijn en er wellicht eens over nadenken.

    Jammer ook dat je de aanval zeer persoonlijk maakt door mij een bekeerde freak te noemen. Moge Allah (c.c.) jou vergeven.
    Ik dacht je je juist een 'plezier' te hebben gedaan om die softie gulay eventjes in de kast te laten en gewoon eens lekker 'gewaagd' te reageren. ;)
    Je eigen woorden meis :)

    Elhamdullilah ben ik een bekeerde (**freak**)
    Moge Allah (c.c.) nog vele mensen meer op Zijn Pad leiden.

    Ik oordeel niet over iemand zijn imaan.
    maar het is wel degelijk een feit dat iemand die alcohol nuttigd en zijn gebeden niet verricht zijn imaan wel op een erg laag pitje heeft staan.
    Ik denk dat die persoon dat zelf ook heel erg goed weet.
    Immers, godsvrees is een belangrijk onderdeel van de imaan. En het ingaan tegen de regels van Allah getuigd zeker niet van godsvrees.

    Kwebbeltje: gooi het slot er maar op.
    Zodra er een topic is waar de Islam wordt besproken doen jullie dat altijd..dus ik zat al te wachten op je berichtje.
    Misschien zouden jullie het een keer moeten laten gaan. Niemand is hier respectloos..dus wat deert het.
     
  18. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Toch jammer dat het zo moet gaan. Een discussie is zeker niet verkeerd, maar er is dire keer gevraagd om on-topic te blijven.

    Dus dames jammer dat het weer zo moet eindigen.

    Kwebbel
     

Deel Deze Pagina