Vorig jaar januari hebben we een nieuw bed gekocht, met 2 losse matrassen, stevige uitvoering en daar over een topper. De matrassen zijn gestoffeerd en het matras van mijn man begon te pillen. Ze zijn wezen kijken en besloten het matras om te ruilen. Gister heeft mn man dus een ander matras gekregen, dezelfde stevige varriant. Maar zijn nieuwe matras ligt nu een stuk steviger als de mijne. Mijne is zacht vergeleken met die van hem. Zal die van mijn man ook weer zo worden of is het niet normaal dat mijn matras wat zachter is geworden?
Ja, ze worden idd zachter (of soepeler, is maar hoe je ernaar kijkt). En sowieso worden toppers wat sneller zacht. Daarom ook om de zoveel jaar een nieuwe kopen
Nou, eerlijk gezegd vind ik het niet normaal dat een matras binnen een jaar al significant zachter is geworden dan een nieuwe. Ik weet niet wat voor kwaliteit/merk het is en hoe duur hij was, maar als dit bij onze aupings zou zijn dan zou ik daar niet akkoord mee gaan.
Hij is bijna 2 jaar.. Maar ik vind het ook vroeg. Ik heb contact gehad met de winkel, zei zeiden dat het logisch is, een nieuw matras is nog helemaal stijf en dat andere matras word al bijna 2 jaar elke dag op gelegen. Mijn man weegt bijna 100 kilo.
Voor een matras staat tien jaar. Daarna istie af. Tussen nieuw en twee jaar gebruik merk je echt wel verschil.