Ik stel deze vraag voor een vriendin die niet weet wanneer had nod is omdat ze pas met de anticonceptie is gestopt. Vorige week dacht ze een streepje te zien op haar kruidvat test. (Die zag ik overigens niet, en jullie ook niet) Ze blijft gevoelige borsten houden en menstruatie krampjes..al 2weken. Heb haar al uitgelegd dat dit kan horen bij het ontpillen. Ze is overtuigd dat ze zwanger is rn heeft vanmiddag zonder ochtend urine een Clearblue met weken indictator gedaan. Deze gaf na lang denken "niet zwanger" En natuurlijk zo als haast ALLE vrouwen hier op het forum heeft ze dat ding gesloopt!! Op haar test staat 1 dikke streep en 1 lichte streep. Op de andere teststrip (wat ik denk dat dat de weken indicator is) staat ook een licht blauw streepje. Ze heeft haar test gelegd naast de strips van een "zwanger 1-2" en die komen overeen... . Wie is bekend met het slopen van de Clearblue test en de streepjes van "zwanger" en " niet zwanger"? Ik dacht dat er een topic van geweest is maar kan hem niet meer vinden. Ik zal de foto even erbij doen waar zij hem mee vergeleken heeft. Bovenste= zwanger 1-2 Onderste= niet zwanger
Helaas en dit staat ook in de bijsluiter mag je NIET naar de streepjes kijken bij een digitale Clearblue. Die zeggen namelijk niks. Ik had ook altijd twee streepjes bij gebruik van de digitale Clearblue! Maar was echt niet zwanger. Ook eens twee streepjes die donkerder waren dan die van je vriendin. Als ze echt denkt zwanger te zijn ondanks dat ze net gestopt is met de pil en negatieve testen heeft, zou ik haar adviseren naar de huisarts te gaan. Laat die dan maar een bloedtest bij haar afnemen. En ontpillen kan helaas gepaard gaan met zwangerschapssymptomen. Dat wil niet zeggen dat je dan ook zwanger bent. Komt puur door het stoppen met de hormonen van de pil.
Ja dat vertelde ik haar ook al, zelf had ik ook de eerste maand veel last van valse symptomen. Ze geloofde er ook al in, totdat ze dus die bovenste test tegen kwam via Google. Deze mevrouw had "zwanger 1-2" staan en de test ziet het zelfde uit! *zucht,vrouwen* hihi Ps: ze weet dat ik dot schrijf en leest ook de reacties mee. Ze vraagt alleen of er nog dames zijn die een foto hebben gemaakt van hun strepen toen ze wel/niet zwanger waren.
Inderdaad, NOOIT kijken naar de streepjes van de Clearblue digital, hetzelfde voor de ovulatietesten want die geven ALTIJD streepjes weer. Ik zal vanavond even mijn digitale openbreken en morgen de foto uploaden.
Idd niet naar de strepen kijken maar...... Ik had op dinsdag een digitale gedaan en na lang nadenken "niet zwanger" donderdags opnieuw gedaan en toen "zwanger 1-2". Blijkbaar als het een twijfel is moet de Clearblue erg lang "nadenken" heb het hier ook vaker gehoord. Ben benieuwd, hou je ons op de hoogte?
Het is idd zo dat ie soms super snel zegt zwanger niet zwanger en soms duurt het tergend lang! Hier trouwens ook vaak een niet zwanger gehad en 2 dikke strepen..
Ja Jane, ik laat weten als ze weer getest heeft. Ze heeft ervan geleerd en doet pas weer een Clearblue digital als ze het haast zeker weet... Zonde geld dit!
Dat vind ik dus ook niet via Google. Vandaar dat ik vraag of andere ook hun testen gesloopt hebben bij "niet zwanger" of "zwanger 1-2" Dan weet je het verschil een beetje. Bij 3+ bv weet ik dat dat streepje eruit knalt plus nog een lichte ernaast. Dan heb je dus in totaal 4 streepjes
Uw onderste stripje waarbij 1 lijntje komt geeft aan of je zwanger bent of niet (het aantal LH of HCG) wat dat stripje opmeet Hoe donkerder hoe sneller dat er zwanger opkomt of op een bepaalde intensiteit zwanger /niet zwanger Het andere stripje (met de 2 lijntjes) geeft het aantal weken aan. Dus uw 1e lijntje 1-2 weken en dan dat erachter is de controle striplijn.
Dus jij denkt dat de strip met de 2 streepjes de weken berekend en de stript met 1 streep of je zwanger bent? Sorry,snap hem niet. Hha
Mar zoals je op de foto ziet zijn de strepen van de testen precies het zelfde. Die van m'n vriendin zijn zelfs (vind ik) nog iets donkerder hoe zou dat dan kunnen? Als je googled lees je ook alleen maar reacties over de 2 "beruchte" streepjes. Maar je leest niks over die andere teststrip.
Oh en Nimme, had wel een foto gezien van iemand met "zwanger 3+" en die had op beide strips 2dikke strepen...dus 4 in totaal.
Zal morgen foto maken van de mijne zitten in een boekje maar ligt op een van de kinderen hun kamer Heb ze van alle 3
Zover ik weet, meet de ene strip het zwanger/niet zwanger. De andere meet de hoeveelheid hcg waardoor je de 1-2, 2-3, 3+ krijgt. Dat streepje wordt dan wel duidelijker, maar of je nu zwanger bent of niet, er staan altijd 3 streepjes. Dus nooit naar de streepjes kijken inderdaad
Ja dat je de streepjes niet mag bekijken weet iedereen. Maar je mag de test ook niet ma afleestijd aflezen en hoeveel vrouwen doen dat?? Wat ons zo frappant lijkt is dat de foto doe ik poste gelijk aan de "zwanger 1-2" strepen. Dus wie heeft haar eigen testen ook gesloopt en wil er een foto van posten. Ben nu zelf ook heel benieuwd aangezien er op internet niets over te vinden is.