Ik heb overal in huis chocola verstopt omdat manlief er helaas net zo van houdt als ik. En als ik dan trek kreeg was al mijn chocola op! Tja, het 'moederdier' moet voor zich zelf opkomen...
@Kikkervisje: is ie nou helemaal! Alle chocola in huis is voor de zwangere vrouw hoor. Hij mag hooguit mee-eten wat jij hem gunt en een minivoorraadje in de auto of de schuur hebben. En natuurlijk is manlief ook verantwoordelijk voor het op voorraad houden van de chocola in huis. Dat leert toch iedereen op je eerste les van je zwangerschapscursus?
Hahaha! Tja, mijn vent deelt graag de lusten van het zwanger zijn maar helaas niet de lasten. Wat die nog niet helemaal begrepen heeft is dat ik mijn buik over een week of zes weer grotendeels 'kwijt' ben. Maar op hem wacht een maandenlange marteling genaamd 'Sonja Bakker'...
Caffeine in chocola? Dat zit toch niet standaard erin? Ik had altijd begrepen dat chocola niet zo heel goed was tijdens zwangerschap (en helaas heb ik er op het moment ook niet echt zin in). Maar nu lees ik dit dan weer, dus wat moet ik nou geloven... Ik denk dat ik ervoor kies om dit laatste onderzoek maar te geloven
ElleNY, vroeg me al af waarom die dikke kont niet meteen na de zwangerschap is verdwenen hihihihi. Maar naast dat het goed voor de vrolijkheid is... het schijnt ook te werken tegen zwangerschapsvergiftiging (overigens wel pure chocolade) Dit alles niet wetende heb ik echt veeeel chocolade gegeten, helemaal toen mijn favoriete smaakje bij de Xenos de helft goedkoper was. Miez, jawel helaas zit er standaard cafeïne in chocolade.
Ik las net in het tijdschrift opzij dat je een maandabonnement op chocola kan krijgen. Volgens mij is het idee dat je dan elke dag een reep in je brievenbus vindt Voor de luie zwangeren onder ons
Bij mij klopt het meiden. Een super vrolijk meisje, ik heb dan ook erg mijn best gedaan met de chocola
Hmm, nou ik heb net even gezocht bij de voedingsstoffen, maar bij Milka staat caffeine er niet bij. En ik heb dit nog gevonden op http://www.droste.nl/data/content/neder ... colade.php De samenstelling van chocolade is in de Warenwet geregeld. Daarin is vastgelegd welke ingrediënten chocolade mag en moet bevatten en in welke hoeveelheden. Chocolade bestaat tenminste uit de volgende ingrediënten: Puur: Cacaomassa Cacaoboter Suiker Emulgator Lecithine Melk: Cacaomassa Cacaoboter Suiker Melkpoeder Melkvet Emulgator Lecithine Dus volgens mij zit het niet in alle chocola hoor Misschien wel in de meeste ofzo.
Volgens mij moet deze informatie dringend opgenomen worden in het Sticky topic. Zodat alle zwangeren dit weten! Mijn man vind in ieder geval dat ik dan maar braaf iedere middag aan de chocola moet.
Volgens mij is het ook hoog tijd dat kleffe Mc cheeseburgers, broodjes frikandel speciaal, ijsjes aan zo'n onderzoek onderworpen worden! Mij maken ze in ieder geval erg blij! Zo, en nu voor de zekerheid nog maar een stuk chocola nemen! Alles voor het kindje natuurlijk!
AAAH GEWELDIG! Ik ga gelijk naar de supermarkt. In het kader van "alles met mate" heb ik me nog ingehouden, maar dat is nu voorbij. Kom maar op met de mega-milka repen met laagje biscuit erin! (of hazelnoten ) Oooh, of die milkarepen met koeienvlekjes. Wat moet ik nou eerst nemen? Nu ik terug denk... Van de week voelde ik de baby voor het eerst trappelen terwijl ik chocola zat te eten... Die was natuurlijk dolblij!
Ooooh, jammer... ben niet zo gek op chocola... hou meer van hartige dingen. Maar ja... alles voor het goede doel he * loopt naar de snoepla en neemt een hand M&M's *