Hoi, Ben nieuw hier en zit nog beetje vol met vragen. Sinds een paar maanden ben ik eindelijk overstag en wil toch graag kinderen. Ben vanaf mijn 16de aan de pil geweest en half maart 2006 gestopt met de pil ben nu 35 jaar. Wat mij gelijk verbaasde was dat ik gelijk regelmatig was. Ik hield in mijn agenda bij wanneer mijn eerste dag was en ben dus gaan rekenen gisteren. Cyclus ligt tussen de 26 en 29 dagen. Nu weet ik dat voor vrouwen boven de 35 lastig is zwanger te worden omdat de cyclus ook niet regelmatig is??. Kan ik nu mijn cyclus regelmatig is rekening houden dat ik niet zoveel problemen heb?. Tuurlijk kan altijd anders lopen. Is het verstandig ivm mijn leeftijd eerst nog langs het ziekenhuis te gaan voor een onderzoek?. Mijn vriend woont in het buitenland en ik ga hem snel achterna. Beide willen niet al te lang wachten met kinderen dit ook ivm mijn leeftijd en ook de zijne.
helaas kan je dat niet zo stellen.. er zijn hier veel meiden met een super regelmatige cyclus, die al lange tijd aan het proberen zijn... wel is het een voordeel, dat je heel goed je vruchtbare periode kan bepalen. boven de 35, mag je al na een half jaar wanneer het niet gelukt is een verwijzing vragen voor de gyneacoloog. het wordt dus afwachten..... misschien zijn jullie wel super vruchtbaar en is het binnen 1 ronde gepiept!! ik hoop dat jullie snel zwanger zijn! liefs elfje
Hoi, Dank je ik had al een vermoeden hoor. Hij zit in het buitenland en is dus vrij lastig. In juli is hij weer even hier en valt precies in de goede periode. We gaan er gewoon voor en dan zien we wel. Loop alleen erg te twijfelen of ik niet een algemeen onderzoek laat doen. Het is even geleden. Lijkt mij fijner in Nederland dan in het buitenland.
Even en onderzoek, uitstrijkje ed is nooit en overbodige luxe, dat zouden alle vrouwen in Nederland moeten doen. In Engeland doen ze het al vanaf 20 jaar en dan ieder jaar. Gerust stellend gevole geeft dat.
Uitstrijkje heb ik vorig jaar nog gedaan alles was prima. Zit meer te dubben over de baarmoederhals enzo. Toen ik 18 was heb ik het een paar jaar laten doen ivm verhoogd risico via mijn moeder kreeg later te horen dat het niet meer echt noodzakelijk was. Nu ga je er toch meer bij stilstaan.
ik heb vaaf dat ik gestopt ben met de pil een heel regelmatige cyclus tussen de 27 en de 29 dagen , en we zijn al 9 maanden bezig en nog niet zwanger (hopelijk is het nu raak)
Ik hoor zoveel verschillenden verhalen over wanneer de stoffen van de pil totaal uit je lichaam zijn. Kan raak zijn met een maand maar ook erg lang duren. Ben wel gelijk begonnen met foliumzuur pillen. Had hierover gegoogled en vond dit.
Ik geen regelmatige cyclus. Mijn cycclus is ongeveer 48 dagen. Ik heb nu mijn tweede cyclus sinds we bezig zijn om zwanger te worden en het is meteen raak. Dus met een niet regelmatige cyclus kan het snel gaan en met een regelmatige cyclus kan het lang duren. Ik ben van mening dat er geen peil op te trekken is. Succes in ieder geval. groetjes cynthia