het beste uit België en Nederland;)

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met stip op 1 Phillipe Geubels, vorig weekend naar de Gabbers geweest...geweldig :D

Verder eh de taal, als in accent en uitspraken...

2. Silver lining

Silver lining Niet meer actief

Ik hou van Maastricht :)! Het zelfzekere van Nederlanders. De mooie wegen :D. Het vriendelijke, open, sociale contact. Wij Belgen zijn toch meer gesloten.

3. Silver lining

Gek trouwens dat ik het andersom ook wel eens hoor. Maar ik vind ze hier in de winkels zo kort en zakelijk. En als ik dan in Maastricht kom <3...

4. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Volgens mij dochter K3 en de hele bende van studio 100. Maak je der erg gelukkig mee. :)

Ikzelf kom heel vaak in Lommel. Erg leuk en gezellig
    De benzine prijzen en tabakprijzen. Helaas rookt vriend.
    Leuven en Antwerpen vind ik erg leuk naar toe te gaan met vriendin.

5. Evelien80

Evelien80 Niet meer actief

Die marokaanse/turkse sandwichrestaurantjes.
    Waar ze die stokbroodsandwich zo lekker vullen.
    En het allerlekkerste is dan die saus andalucie.
    Zit te watertanden echt zo lekker en in Brussel de welbekende rue de brabant.

SDonya vindt dit leuk.
  6. Silver lining

Andalouse en Rue de Bouchers :oops:?Alhoewel Rue de Brabant ook wel 'bekend' is maar niet voor lekker eten.

7. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Rue de Brabant! Zo leuk winkelen en eten als we daar komen.

8. Silver lining

Weer die Rue de Brabant :). Sorry proudmommy dan heb je toch gelijk! Maar ik ken die naam in een andere context.

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.876
    113
    Noord-Holland
    het UZ gent :)

ik vind t fijn dat de mensen zo vriendelijk en beleefd zijn. mss draaien nederlanders niet om de hete brij en is directheid te waarderen maar ik vind ons nederlanders vaak lomp.... waar belgen je áltijd beleefd behandelen. vind ik charmant.. of dat we daarvan kunnen leren.

10. Evelien80

Evelien80 Niet meer actief

Geen probleem.
    Ging vroeger ook wel naar de batwar of zoiets weet even niet meer hoe je schrijft.
    Was altijd op zondag hele grote markt met van alles en nog wat.
    Maar daar ga ik nu voor geen geld naar toe je word letterlijk ondersteboven geschopt door die boodschappenwagentjes.
    Lijken wel botsauto's dan haha.
    Als mijn man naar brussel of antwerpen gaat krijgt die van mij 1 bestelling en dat is de broodje en die saus andalouce en ik ben een happy wife haha

Silver lining vindt dit leuk.
  11. Silver lining

Lief dat je man die dingen voor je meebrengt! En wou absoluut niet betweterig zijn want daar kan ik zelf absoluut niet tegen :roflmao::cool::p.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nog een belangrijke: het lekkere eten. En het feit dat je tussen de middag warm kan eten.

In Nederland moet je qua restaurants algauw weten waar je moet zijn. Er zijn nog echt gebieden waar het culinair niks voorstelt.

Ik bedoel geen sterrenrestaurants ofzo, maar waar je gewoon lekker kan eten. In elke Belgische stad heb je keuze te over.

13. nickyhartje

14 feb 2017
    88
    53
    18
    Beter in België? De gezondheidszorg, de restaurants, de vriendelijkheid van de mensen, de open ruimte in Wallonië... ja, ze draaien misschien wat om de hete brei bij discussies, maar dan liever zo dan iemand die me recht in mijn gezicht zijn mening zegt. Beter in Nederland: de wegen. En het feit natuurlijk dat je in Nederland gewoon je eigen taal kan praten in de hoofdstad. Probeer maar eens Nederlands te praten in Brussel... nooit begrepen dat de Vlamingen dat slikken!

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Euh. Slikken? Dan ken je niet echt iets van de Belgische politiek als je dat zegt.

15. Nimue

Nimue Niet meer actief

Belangrijk pluspunt van België vind ik dat het vaak een paar graden warmer is dan (Midden) Nederland. Veder kom ik er veel te weinig, moet er snel maar eens een dagje heen gaan als ik al die reacties hier lees

16. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Heb daar gewoon Nederlands gepraat hoor.. hoezo slikken?

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb op dat gebied liever de Belgen. Waarschijnlijk omdat ik best wel introvert ben. :)
    Maastricht is wel superleuk.

Silver lining vindt dit leuk.
  18. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    (Als Hollander over Belgie)
    Gezellige gastvrije mensen, mooie oude steden.
    Het bier.
    De heerlijke frieten en mayo.
    De taal, prachtig!
    De wafels, luikse, brusselse heerlijk!
    En natuurlijk de chocolade.

19. Lieve93

Lieve93 Lid

7 apr 2015
    83
    4
    8
    NULL
    NULL
    Neusjes! *kwijlt*
    Chocolade *kwijlt nog meer*

En de frieten en de mayonaise en het bier en de koffiekoeken ...

Maar ben verder geen snoeperd hoor :p *kuch kuch*

Ook vind ik in België de mensen vriendelijker! Gezondheidszorg is beter.. qua toeslagen, kinderbijslag enz. is het ook wel wat beter geregeld!

Geubels en Agnew! ;)

En dit allemaal van een nederlander :p misschien toch overwegen om te verhuizen haha

20. irongirly

irongirly Actief lid

4 apr 2015
    117
    42
    28
    Als nederlander in België:

De gezondheidszorg (juist weer slechte ervaringen met uz gent terwijl iedereen hier zo positief over is :p)
    Scholen en opvang
    Natuur
    Huizenprijzen

En waarvoor ik naar nederland rij:
    Boodschappen
    En op het moment weer voor diesel

Deel Deze Pagina