Met stip op 1 Phillipe Geubels, vorig weekend naar de Gabbers geweest...geweldig Verder eh de taal, als in accent en uitspraken...
Ik hou van Maastricht ! Het zelfzekere van Nederlanders. De mooie wegen . Het vriendelijke, open, sociale contact. Wij Belgen zijn toch meer gesloten.
Gek trouwens dat ik het andersom ook wel eens hoor. Maar ik vind ze hier in de winkels zo kort en zakelijk. En als ik dan in Maastricht kom <3...
Volgens mij dochter K3 en de hele bende van studio 100. Maak je der erg gelukkig mee. Ikzelf kom heel vaak in Lommel. Erg leuk en gezellig De benzine prijzen en tabakprijzen. Helaas rookt vriend. Leuven en Antwerpen vind ik erg leuk naar toe te gaan met vriendin.
Die marokaanse/turkse sandwichrestaurantjes. Waar ze die stokbroodsandwich zo lekker vullen. En het allerlekkerste is dan die saus andalucie. Zit te watertanden echt zo lekker en in Brussel de welbekende rue de brabant.
Andalouse en Rue de Bouchers ?Alhoewel Rue de Brabant ook wel 'bekend' is maar niet voor lekker eten.
Weer die Rue de Brabant . Sorry proudmommy dan heb je toch gelijk! Maar ik ken die naam in een andere context.
het UZ gent ik vind t fijn dat de mensen zo vriendelijk en beleefd zijn. mss draaien nederlanders niet om de hete brij en is directheid te waarderen maar ik vind ons nederlanders vaak lomp.... waar belgen je áltijd beleefd behandelen. vind ik charmant.. of dat we daarvan kunnen leren.
Geen probleem. Ging vroeger ook wel naar de batwar of zoiets weet even niet meer hoe je schrijft. Was altijd op zondag hele grote markt met van alles en nog wat. Maar daar ga ik nu voor geen geld naar toe je word letterlijk ondersteboven geschopt door die boodschappenwagentjes. Lijken wel botsauto's dan haha. Als mijn man naar brussel of antwerpen gaat krijgt die van mij 1 bestelling en dat is de broodje en die saus andalouce en ik ben een happy wife haha
Lief dat je man die dingen voor je meebrengt! En wou absoluut niet betweterig zijn want daar kan ik zelf absoluut niet tegen .
Nog een belangrijke: het lekkere eten. En het feit dat je tussen de middag warm kan eten. In Nederland moet je qua restaurants algauw weten waar je moet zijn. Er zijn nog echt gebieden waar het culinair niks voorstelt. Ik bedoel geen sterrenrestaurants ofzo, maar waar je gewoon lekker kan eten. In elke Belgische stad heb je keuze te over.
Beter in België? De gezondheidszorg, de restaurants, de vriendelijkheid van de mensen, de open ruimte in Wallonië... ja, ze draaien misschien wat om de hete brei bij discussies, maar dan liever zo dan iemand die me recht in mijn gezicht zijn mening zegt. Beter in Nederland: de wegen. En het feit natuurlijk dat je in Nederland gewoon je eigen taal kan praten in de hoofdstad. Probeer maar eens Nederlands te praten in Brussel... nooit begrepen dat de Vlamingen dat slikken!
Belangrijk pluspunt van België vind ik dat het vaak een paar graden warmer is dan (Midden) Nederland. Veder kom ik er veel te weinig, moet er snel maar eens een dagje heen gaan als ik al die reacties hier lees
Ik heb op dat gebied liever de Belgen. Waarschijnlijk omdat ik best wel introvert ben. Maastricht is wel superleuk.
(Als Hollander over Belgie) Gezellige gastvrije mensen, mooie oude steden. Het bier. De heerlijke frieten en mayo. De taal, prachtig! De wafels, luikse, brusselse heerlijk! En natuurlijk de chocolade.
Neusjes! *kwijlt* Chocolade *kwijlt nog meer* En de frieten en de mayonaise en het bier en de koffiekoeken ... Maar ben verder geen snoeperd hoor *kuch kuch* Ook vind ik in België de mensen vriendelijker! Gezondheidszorg is beter.. qua toeslagen, kinderbijslag enz. is het ook wel wat beter geregeld! Geubels en Agnew! En dit allemaal van een nederlander misschien toch overwegen om te verhuizen haha
Als nederlander in België: De gezondheidszorg (juist weer slechte ervaringen met uz gent terwijl iedereen hier zo positief over is ) Scholen en opvang Natuur Huizenprijzen En waarvoor ik naar nederland rij: Boodschappen En op het moment weer voor diesel