Yes, vanavond een leuke aflevering! Ik zag in het voorstukje Green Evelien voorbij komen. Ik volg haar blog al sinds 2013. ze hebben heel weinig spullen nodig en gebruiken weinig energie. Ze is erg inspirerend, al zal ik het zelf nooit zo extreem toepassen als zij doet. http://www.greenevelien.com/blog/
Dat viel mij ook op! En die uitelkaar geplukte duif die ze hadden gevonden...te toevallig hoor. Camera stond al in de juiste hoek opgesteld. Ik vind het sensatietv. Veel lijkt in scene gezet of zo geknipt en geplakt dat de extreme te zien zijn. Kortom, ik kijk niet meer. Ik krijg ook echt medelij met een aantal kinderen....
Waarom kijk ik dit Bij de eerste aflevering heb ik mij scheel geërgerd aan Carmen en nu denk ik er opnieuw aan om weg te zappen. Robot-kleinkinderen? Really? En die moeder met die honden... nou, ik snap er niks van
Dat robot-gezin vind ik raar.. Van de andere twee gezinnen vind ik het wel leuk hun levensstijl te zien.
Dat robot gezin vind ik echt raar. Dat ecologische gezin vind ik aan de ene kant wel leuk, en mooi dat ze zo bewust willen leven. Maar op sommige dingen ook weer overdreven.
Mijn dochter zou dat hondengezin echt geweldig vinden! Ze is erg intuïtief en bezig met spiegels, en wil later hondentrainster worden, dus die zou zich daar helemaal op haar plek voelen. Plus, puppy's! Dat eco-gezin vond ik zelf echt 3 keer niks. Allemaal prima om miliebewust te zijn, maar los van het feit dat ik ze nogal vond doorslaan vond ik ze vooral erg negatief ten opzichte van de rest van de maatschappij en een superieure houding hebben. Niet al het speelgoed is plastic zooi wat na een keer spelen kapot gaat, niet iedereen in de maatschappij heeft last van burn-outs. Er is altijd een middenweg. Daarnaast is het gewoon een gemiste kans dat haar blog niet 'ecolien' heet
Dat ECO gezin daar heb ik respect voor. Ze zijn echt bewust bezig met de kinderen en weten goed wat ze hun kinderen willen meegeven.SUPER
Robotgezin, vreemde mensen.. Schoonzoon/dochter wordt naar verwachting een robot.. En het dan ook nog vergelijken met Hoe men vroeger dacht over relaties tussen blank en donker? Ja vast.. Ecogezin, kan ik wel respect voor opbrengen. Al gaat het hier en daar voor mij wel te ver. Hondengezin, ook niet mijn ding. Maar ik zie honden ook als dieren...
Zojuist de aflevering gekeken en ik moet zeggen dat ook ik eigenlijk wel respect heb voor het Eco gezin. Ik zou totaal niet zo willen leven en denk over sommige uitspraken heel anders dan hun doen maar ze kunnen wel goed onderbouwen waarom zo voor deze levensstijl gaan en ik vind dat de kinderen er heel gezond en vooral ook vrolijk uit zien dus waarom niet? Ik vind het bewust zijn van hoe je leeft eigenlijk helemaal niet zo gek. En dat kabouterbos vind ik echt geweldig Heerlijk als je dat in je achtertuin kan hebben. Dan het robot gezin. Tja, wat zal ik zeggen? Ik zeg maar zo ik zeg maar niets?
Wauw, het wordt steeds gekker... Ouders die voor zich zien dat hun kind wel met een robot thuis zal komen, want vroeger ging blank en zwart ook niet samen en nu wel. Ten eerste wat een bezopen vergelijking en ten tweede vergeten deze mensen op zijn minst hoe menselijke emoties werken, en seks (of maken ze daar een speciale robot voor ) Het eco gezin vind ik ook erg ver doorslaan. En dan zegt die man nog: stilstand is achteruitgang. Nou, ik vind dat ze behoorlijk stilstaan. (Wasbaar maandverband no freaking way, haha.) En verder er ook een dubbele moraal op na houden. Geen apparatuur in huis, maar wel een computer om een blog bij te houden. Dus de hele wereld moet weten hoe fantastisch zij zijn, maar zelf houden ze de 'wereld' ver buiten hun huis. Tja, en die honden daar heb ik gewoon niks mee.
@Adje Jij zegt wat ik denk haha! Alles moet draaien om het ecologische gebeuren, kids mogen geen tv, iPad, etc, maar wel een blog bijhouden inderdaad. Daarbij kunnen mensen ook nog doneren via haar blog Vond deze gezinnen allemaal niks. Zou mijn keus absoluut niet zijn, maar gelukkig leven we in een vrij land
Dat doneren is ook nog maar pas op haar blog. Sinds ze met haar werk als lerares is gestopt. En ergens wel logisch want dat is nu in feite haar betaalde baan. Overigens vind ik geen tv en wel pc niet zo vreemd. Het is maar net welke afwegingen maakt. Voor zover ik weet (dat zag ik bij een ander prograprogramma waar ze kwam) gebruikt ze die pc ook oontzettend weinig, modemstekker zit er amper in. Zo te zien hebben de kinderen nu wel eindelijk een eigen bed. Vind het persoonlijk wel inspirerend hoe ze leven al gaat het mij op veel vlakken nogal ver.