Het beste voor je kind

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door einad, 11 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik kon ook niks ontdekken waarvan ik dacht goh wat een druk jochie..
    En daarbij, hoeveel kinderen van 6 zitten de hele dag rustig in een hoekje met een boek oid..

2. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Die jongen heeft misschien ooit gezegd dat hij voetballer wilt worden, maar volgens mij doet die moeder dit vooral zodat zij de moeder is van een profvoetballer. Ze zei op een gegeven moment ook: Ik ben geslaagd als ik een zelfverzekerde voetballer op de wereld heb gezet die goed weet dat ik dit allemaal gedaan heb voor hem.
    Oftewel.. hij moet voetballer worden en dan haar op zn blote knieën bedanken dat zij hem gepusht heeft om voetballer te worden.
    Dat mens is echt niet goed.
    Daarnaast vind ik het heel eng dat je denkt dat je een loser bent als je dik bent, en geen loser bent als je dun en populair bent. Volgens mij is ze zo uit een amerikaanse cheerleaderfilm gerold. En als er iemand een loser is dan is zij het wel (ook al is ze niet dik:D) met dr financieel goed voor elkaar.. maar wel door dr ouders mogelijk gemaakt. Bah wat een naar mens! Ze heeft hoog nodig een gesprekje nodig met de psycholoog over zelfverzekerd zijn en wat nu echt succesvol is en wat niet.

3. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Echt, ik heb me een partij zitten opvreten over die voetbalmoeder.
    Bahbah, wat een mens zeg.
    Arm kind kan geen kind zijn, moet alleen doen wat moeder wil want stel je eens voor dat hij een loser zou worden.
    Volgens mij is ze zelf bang dat zíj als een loser gezien wordt en dat projecteert ze op haar kind.
    Ik mag hopen dat hij balletdanser wil worden ofzoiets, dat hij lekker zichzelf kan zijn maar als ik dat zo zie dan is die kans wel heel klein.
    Arm ding.
    Mijn man is maar naar bed gegaan, hij werd er gewoon boos van.

Die spirituele mensen vond zelfs ik overdreven en ik ben vrij spiritueel ingesteld.
    Maar ik kreeg er de kriebels van, kon er niks aan doen, vond het zo, hoe zeg je dat, té rustig en braaf en een beetje belerend, je maakt mij niet wijs dat die mensen bijvoorbeeld nooit boos worden ofzo.

Hoe dan ook, knap dat ze zulke mensen weten te vinden, of zouden die mensen zich zélf aanmelden omdat ze zo graag willen laten zien hoe ze leven?
    Ik zou er niet aan moeten denken, laat mij maar lekker in alle rust opvoeden, zonder camera's op me gericht.
    Je moet het maar leuk vinden.

4. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Die "voetbalmoeder" is gewoon totaal van de pot gerukt. Meer woorden wil ik er ook niet aan vuil maken.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Inderdaad. Die griet is is gestoord. Get a Job.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Nou vind ik niet hoor. Lekker je kinderen het hele huis laten soppen en ook de bso aan je kinderen uitbesteden.
    Abnormaal hoor

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #87 Strandbal, 22 feb 2017
    Laatst bewerkt: 22 feb 2017
    Bij het gezin met thuisscholing heb ik ook mijn vraagtekens. Ze moeten met alles helpen zelfs op de bso, en van wat ik heb gezien hebben ze buiten het gezin om ook niet veel activieiten zoals sport want zwemles vond ze ook niet nodig.
    Ik vind het voor een kind niet gezond als je 24/7 als gezin samen bent. Een kind hoort ook als individu dingen te doen en daarom vind ik dat school heel belangrijk is. Want ze leven nu in een soort bubbel heb ik het idee, en ik kan gewoon niet geloven dat thuisscholing net zo goed (of beter) is dan een school. Een ouder zonder docentopleiding lijkt mij niet geschikt om les te geven.

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Vreselijk! Die kinderen worden gewoon verpest. Wij hebben echt geen perfecte opvoedstijl, maar deze mensen slaan gewoon door. Arme kinderen. Die denken dat dit normaal is

9. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    #89 Sjaanbanaan, 22 feb 2017
    Stuk voor stuk echt ontzettend sneu voor deze kinderen.
    Die ouders hebben echt een blok voor hun hoofd.
    Beseffen ze niet dat ze zelf de toekomst van hun kind verpesten.

Die voetbalmoeder vind ik echt maf, die legt nu al zoveel druk op haar zoon.
    Dat ventje zal een enorme druk voelen en zal nooit zijn ware ik op een fatsoenlijke manier kunnen ontdekken, zielig.

Dat spirituele gezin maakt keuzes voor hun kinderen die zij eigenlijk niet zo zouden moeten maken.
    Ze plaatsen hun kinderen bewust buiten een maatschappij, dat worden echt buitenbeentjes.
    Maar goed, zo is moeders ook opgevoed.
    Welk kind wil nu dagelijks zichzelf tientallen keren reinigen met lavendelolie.
    Toen ik ook die andere kinderen op die spirituele school zag kon ik alleen maar medelijden voelen.

Wat een pittige dame is die moeder die thuisscholing geeft.
    Ik kon verder weinig uit de opvoeding halen of de precieze redenen waarom zij geen bijpassende school konden vinden voor hun kinderen.
    Het lijkt me een vrouw die overal haar kont tegen de krib aan wilt gooien, niets is goed genoeg alleen haar manier.
    Verder vind ik het wel knap van haar hoe ze het aanpakt en dat ze het überhaupt dag in dag uit met zoveel kinderen thuis vol kan houden.
    Ik zou gillend gek worden.

Al met al draait het er dus om dat deze ouders eigenlijk zichzelf en hun overtuigingen op nummer 1 zetten en niet kijken naar wat nu echt het beste is voor hun kind, en hun kind daar in volgen.

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.298
    25.761
    113
    Ik zit het net te kijken...
    Wat een mafketels heb je op de wereld.

Ik heb niks met spiritualiteit en om nou je kinderen te leren dat er aardmannentjes en boselfen zijn en constant lavendelolie te stooien :(

Thuisonderwijs, tja, moeder roept al 'het schoolse leren ze vanzelf'. Nou dat zal dan vast voor haar kinderen. Maar hoe gaan ze dat leren als ze niet eens lesstof herhaalt. En daarnaast ook volledig in hun eigen coconnetje opgroeien, soort commune in het klein. En dan gaan ze het voortgezet onderwijs ook nog zelf doen. Ik ben benieuwd hoe die kinderen zich later staande houden mochten ze een specifieke vervolgopleiding gaan doen en wel losgelaten worden in de grote boze wereld...

Maar moeder met de profvoetballer spant toch wel de kroon. Wat een verwachtingen al bij een kind van 4. Ik heb medelijden met dat knulletje, dat materieel gezien volledig wordt verwend, maar met het hebben van een eigen wil en een eigen persoonlijkheid ontwikkelen compleet door moeder al in een vaste rol is neergezet. Arm kind!

Ik ben benieuwd naar de volgende aflevering. Ik zag al een baby in de bumbo die een pedicure kreeg :D

11. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    644
    289
    63
    Of emigreren....er zijn genoeg landen met kroonprinsjes volgens mij.....

12. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Helemaal mee eens.
    En serieus om 17.00 uur je tanden gaan poetsen voor de nacht...ik zat echt zo :$
    Ik zat vol verbazing te kijken dat deze mensen echt bestaan.
    Zou graag willen zien wat er van al die kinderen terechtkomt later.

13. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    644
    289
    63
    #93 frums, 22 feb 2017
    "Hij eet alles, omdat we hem van jongs af aan altijd hebben meegenomen naar allerlei soorten restaurants......"

Als ik dát nou eens eerder geweten had.....:$

En dan nog de opmerking 'Hij vindt het zelf ook gezellig!"
    Ja, dat is ook echt aan hem te zien....

Ik ben trouwens benieuwd hoe het hem over een jaar of 3-4 zal vergaan als hij wél gaat voetballen...dan wil je als 7-8 jarig jongetje niets liever dan buiten op straat ballen, maar hoe reageert mams als je dagelijks de knieën van je Prada/Gucci/DG-broeken stuk speelt?

En als hij het dan toch schopt tot prof....dat hij dan voor Feyenoord kan spelen (gnagna)

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Het spirituele gezin is natuurlijk niks anders dan een gelovig gezin. Precies hetzelfde. Ik zie er niks anders aan. Een overtuiging dus.

Thuisonderwijs...tja...niet mijn keuze...maar ik zie niet echt veel verkeerd aan hun manier.

De voetbalmoeder vind ik wel erg naar...en niet alleen omdat ze bont draagt. Ze verwacht zo veel van dat kindje. Ongelofelijk zielig. En niet vervelend bedoelt...maar als ik hem zo zag sporten zie ik niet echt een sportief typje. Ben bang dat ze een beetje wed op het verkeerde paard.
    Haar leven is mislukt dus wil ze het nu via haar kind goedmaken?

15. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    644
    289
    63
    Misschien hoopt ze, door zich via haar kind het "wereldje" in te proppen, zelf een voetballer aan de haak te slaan....kan ze zijn creditcard leegtrekken in plaats van die van haar ouders.....

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ja dat zou ook nog kunnen

17. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ja daar dacht ik dus ook aan.

18. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    En bovendien, kan je van iedereen een profvoetballer maken? Zou iedere gestoorde ouder die hun kind zo pusht ook werkelijk een profvoetballer opleveren? Natuurlijk niet. Volgens mij heb je ook nog te maken met zoiets als uhm....talent?

19. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Eigenlijk vind ik alle gezinnen even erg.
    Ja, misschien is die met die voetbalmoeder net ietsje meer, omdat ze haar kind verteld dat als hij dit en dat niet zo doet hij een loser wordt.
    Maar met het spirituele vind ik ook wel heel erg. Overal maar met lavendel bezig zijn, lucht schoonvegen en zelf heel geraffeld doen omdat de kleine ook gedaan moet worden. Dat ging ook ineens hup hup ik sla alles van mezelf over. En ook met de boom bedanken voor erop kruipen, alsof je het de boom gevraagd heb of de boom kan zeggen nee vandaag niet hoor.
    Net als die thuisgevende moeder, ik vond dat ze heel weinig met school-achtige dingen bezig waren en min of meer gebruikt werden om maar het huis schoon te maken en de boodschappen te pakken. Zo'n idee van als je een groot gezin heb, hoef je geen huishouden te doen, je geeft ze thuis les en ze maken je huis wel schoon voor je.

Maar dat is wat ik er een beetje van vond.. Verder heb ik zoiets van dat moeten ze zelf maar weten.. Ik snap alleen niet dat je jezelf en je gezin zo op tv laat zien als je weet dat je enorm afwijkt van hoe het in een 'gemiddeld' gezin gaat. Dan wéét je toch gewoon dat je veelal negatief wordt neer gezet. Dat doet je gezin niet veel goeds.

20. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    wow heftig om te zien eigenlijk :)
    Die Carmen deed me meerdere malen met mijn ogen rollen..zucht! ik sta totaal niet achter haar manier van opvoeden.
    die ouders met de spirituele opvoeding vond ik nogal vaag..en zinloos al die dwanghandelingen
    De ouders die thuisonderwijs gaven, daar heb ik diepe bewondering voor. Wat een positieve energieke ouders. en leuke kinderen! Ik ben wel benieuwd hoe dat inderdaad gaat op voortgezet onderwijs.

Deel Deze Pagina