😂😂😂zoontje roept wel eens dat tie wil opblijven...weet helemaal niet wat dat betekend, heeft dat weer ergens gehoord denk, maar dan zeg ik om 18 uur: kijk normaal ga je nu naar bed, dus nu ben je aan het opblijven En dan ligt tie dus alsnog voor 19 uur
Ik moet het ze wel nageven; de gezinnen waar tussen 17 en 18 uur serene rust heerst, zijn waarschijnlijk zeer schaars Hier niet in elk geval haha En wat ik ook mooi / goed vond aan die moeder; haar instelling van 'Wij zijn goed zoals we zijn, en hoe anderen daar over denken maakt niks uit' Dat is wel een gedachte waar veel mensen beter van zouden worden. Verder heb ik overigens helemaal niks met dat spirituele gebeuren Ik ergerde me kapot aan die andere gezinnen! Pff arme kinderen, vooral dat 4-jarige jochie
Ik heb de aflevering teruggekeken. Dat stel dat thuisonderwijs geeft gaat er wel heel luchtig mee om zeg.. Herhaling is niet nodig en ze leren alles vanzelf wel? Met een beetje mee laten helpen is niks mis.. maar je kunt het ook overdrijven. Die voetbalmoeder die zegt dat het de droom van haar zoon is om profvoetballer te worden.. Nou volgens mij is dat gewoon haar droom. Man man man. Arm kindje, mag niet eens lekker bij de mac gaan eten.
Als veilig thuis zou kijken.. genoeg reden om in te grijpen mijn inziens.. ik vond het pure kindermishandeling!!!
Ik vind het raar dat ze het gesprek niet aangaan. Als ze zo in hun recht staan...waarom daarvoor dan ook niet vechten? Ik houd mijn hart ook vast voor deze kinderen......
Het artikel is al een jaar oud. Blijkbaar zijn de opnames ook een tijd terug geweest. Maar vind het wel raar dat ze vluchten. Als ze zo overtuigd zijn dat het allemaal goed is wat ze doen waarom gaan ze dan niet in gesprek?
Ik vind het vooral raar dat beide ouders thuis kunnen zijn met zes kinderen. Hoeven ze niet te werken ofzo? Daarnaast vraag ik me ook af hoeveel sociale contacten die kinderen hebben buiten hun gezin....
Ik las dat die man meteen de kinderbescherming in wilde schakelen en vanuit hun project hadden ze daar slechte ervaringen mee.
Klopt hoor, strandbal. Had niet naar de datum gekeken, alleen even snel opgezocht n.a.v. het bericht wat iemand hier plaatste.
zijn ontwikkeling komt ernstig in het gedrang mijns inziens als je kijkt naar de emotionele basisbehoeften vh kind (heb ik ooit ergens gelezen in een psychologie artikel en opgeschreven voor mezelf) : 1) veilige hechting (waar ook acceptatie onder valt) 2) autonomie, waardering, gevoel van identiteit 3) vrijheid om behoeften en emoties te uiten 4) spontaniteit en plezier 5) realistische grenzen en controle 1, 2, 3, 4 komen in het gedrang mijns inziens..