Ben op dit moment nog 35 weken zwanger en weet nu al zeker dat ik de aankomende 3 jaar nog geen 2e wil. Dus denk ik eraan om een spiraal te zetten want de pil werkt niet echt met me mee (ben tussen de pil door zwanger geraakt) Alleen het probleem is dat ik niet weet welke het beste is, heb verschillende verhalen verschillende soorten info gelezen en kom er echt niet uit. De mirena is een hormoonding op zich heb ik daar geen problemen mee alleen ben bang voor dat ik meer aankom en last heb van depressie neerslachtigheid en al die andere nare hormoon gevoelens want mijn man die is ondertussen de zwangerschapshormonen wel zat Koperspiraal spreekt me ook wel aan alleen had een keer gelezen dat het leek op een abortus of iets in die richting Welke adviseren jullie,, Mirena of koper??
Hier gaat de Mirena er volgende week eindelijk uit! heb last van bijwerkingen zoals idd moodswings en depressies. Hier worden het condooms!
Hier juist wel de mirena (hormoonspiraal), maar ik heb hem pas een paar maanden. Tot nu toe bevalt het prima. Heb het plaatsen niet tot nauwelijks gevoelt en een leuke bijkomstigheid is dat mijn menstruatie nu ook al helemaal verdwenen is. Maar ik denk dat het een kwestie van proberen is, want iedereen reageert anders op de verschillende anticonceptie. Je zult hier dus ook zeker geen eenduidig antwoord op je vraag gaan krijgen. Heel veel succes met kiezen en hopenlijk bevalt het je.
Ik wil nu heel graag zwanger worden maar heb 2 jaar de mirena gehad en ik vind het een uitkomst. Ik ben heel erg gevoelig voor hormonen en ook bij de Mirena heb ik daar wel "last" van gehad, maar dat houd ik toch. Wanneer ik het geluk heb mama te worden en weer over anti-conceptie moet nadenken zal ik zeker terugvallen op de Mirena. (Klinkt nu echt onmogelijk ver weg haha)
Ik heb ruim 2,5 jaar een koperspiraal gehad, nadat ik gek werd van alle hormonen in de pil. Wel wat 'opstartprobleempjes' gehad zoals erg onregelmatig en op een gegeven moment 2 maanden continue ongesteld. Maar na een 'reset-pil-kuurtje' is het opgelost en had ik daarna een redelijk regelmatige cyclus van gemiddeld 34 dagen. Minpunten voor mij: - Net voor de menstruatie gemene pijnlijke krampen in baarmoeder (die ik daarvoor nooit had) - Menstruatie werd heftiger en duurde 1,5 week Met een koperspiraal krijg je nog gewoon je ongi, alleen weet je niet wanneer. Ik kreeg als seintje die krampen, dus dat was wel handig. We zijn nu aan het klussen voor een kindje. Daarna zal ik hoogstwaarschijnlijk weer een koperspiraal nemen. Omdat mijn zus PCO heeft zal ik, zolang ik nog kinderen wil, maandelijks een menstruatie willen krijgen. Wanneer ik geen kinderen meer wil, zal het denk ik een mirena spiraal worden zodat ik ook geen menstruatie meer zal krijgen. Lang verhaal maar hopelijk heb je er iets aan!
Ik ga volgende week afspraak maken bij de HA om de mirena te laten verwijderen hier ook last van verschikkelijke stemmingswisselingen, heel vaak krampen, en n vaag gevoel tijdens de sex. ook ben k zeker 5 kg aangekomen sinds het plaatsen, en dat terwijl ik minder snoep en meer beweeg als ervoor. menstruatie is ook raar. dan weer hele tijd niet, dan weer 2 dagen bruin-verlies, dan weer niks, en zo weer 2 weken achter elkaar heel hevig kortom genoeg gedoe voor mij om m te verwijderen en dan maar condoom gebruiken!