Het is hier nog lang niet zo ver en plannen kan ik de bevalling natuurlijk helemaal niet maar als ik naar het ideaal beeld kijk zou ik graag in de nacht bevalling en ZL dan lekker in zijn eigen bedje laten liggen. Nu vroeg ik me af, wie is er (s nachts) bevallen terwijl oudere broer(s)/zus(jes) lagen te slapen? Of wie heeft dit geprobeert maar liep niet helemaal goed. (bijv, kind werd midden in de nacht wakker of je moest toch nog naar het zkh?)
ik zou dan wel oppas regelen die erbij komt zitten. mijn man heeft een vriend in italie en toen zijn vrouw moest bevallen had hij zijn 3 andere kindere thuis gelaten. de jongste heeft met vuur gespeeld en zo is het huis in brand geraakt. de kindjes zijn gelukkig veilig naar buiten gekomen. maar het huis was helemaal afgebrand Edit; zijn vrouw moest ook tussen de bevalling door naar het ziekenhuis en de kinderen waren wakker geworden. dus misschien handig dat je iemand achter de hand houd die vlak bij woont zodat als je naar het ziekenhuis moet, iemand snel naar je andere kinderen kan komen.
Bij ons is het goed gegaan. 's avonds zoontje gewoon naar bed gebracht terwijl ondertussen de krampjes steeds serieuzer werden. En iets na 3'en is dochter geboren. Zoon heeft overal doorheen geslapen (ik heb bij het persen een paar keer geschreeuwd en we hebben best een gehorig huis). Je kunt 't gewoon proberen, en dan wel een Plan B achter de hand houden. Dat als hij wakker wordt je hem eventueel nog bij (s)ouders kunt afleveren, of dat er iemand bij jullie kan komen.
Ik heb t bewust niet gedaan, mijn vader is hier midden in de nacht D. komen ophalen. Nu zal het weer zo gaan alleen neemt hij er dan twee mee Maar ik hoop heel erg dat ik het voel aankomen en de kindjes lekker 's avonds al aan mn paps kan meegeven, dan is het voor hen niet zo onrustig. Ik wilde perse dat ze ergens anders waren om de volgende redenen: * Eerst zelf even bijkomen en wennen aan elkaar, zo'n bevalling is best even heftig en voor je beebje ook. * Er is veel onrust in huis, kraamhulp, vk, manlief die allemaal rondlopen, daarnaast ben ik dan aan het bevallen en zal ik ook niet mijn adem in kunnen houden om de boel niet wakker te maken. Dus grote kans dat er iemand uit bed komt om te kijken/vragen wat er is. * Mochten ze wakker worden is er een grote kans dat ik bezig ben en heel veel pijn heb óf dat de kleine er net is en alles onder t bloed zit, ik heel moe en onder de indruk ben, alles anders en druk is. Ik denk dat bepaalde beelden niet geschikt zijn voor mijn kinderen, waaronder een hoofd ik eruit aan t persen ben en overal bloed en vruchtwater, ik wil ze dit besparen. * Bovenstaande over de kindjes die wakker worden geven mij een onrustig gevoel, dikke kans dat ik me niet kan ontspannen en het dan dus niet wil. * Als ik naar het ZKH moet is het een heel gedoe, oppas regelen en bellen ofzo? Buren wakkermaken? Lijkt me allemaal niks.. Kan me je beredenering wel voorstellen hoor, lekker laten slapen. Maar ik lees ook dat je nog een beetje twijfelt vandaar mijn reactie.
Hier zal dat sowieso niet gebeuren, want moet in het ziekenhuis bevallen. Dochter zal dus naar opa en oma gaan, ongeacht het tijdstip dat het begint.
Nou ja op zich twijfel ik niet. Een plan B wil ik dan sowieso achter de hand hebben. We gaan natuurlijk niet ons kind alleen thuis laten als we naar het zkh moeten wat in de eerste reactie geschreven werd over een kennis. (sorry dat vind ik ronduit onverantwoordelijk en stom van die mensen) Onze zoon zal net 2 zijn als dit kindje geboren wordt. Hij slaapt dan nog in een ledikant en kan daar dan dus niet uit. Hij kan dus geen bloedbad aantreffen wanneer hij wakker wordt terwijl ik "nog bezig ben." Daarnaast wil ik perse dat onze zoon zijn broertje of zusje als eerste te zien krijgt. Wanneer hij bij iemand is moet diegene hem komen brengen. Ik wil zeker het eerste half uur met zijn vieren zijn voordat er meer visite bij ons en de baby komt. Zodat we zoonlief alle aandacht kunnen geven en hem kunnen laten wennen aan zijn broertje/zusje. Ik vrees dat het mij/ons niet in dank afgenomen wordt wanneer opa/oma of oom/tante daar op moeten wachten. Ik lees graag nog meer ervaringen!
Bij mijn vorige bevalling was onze oudste ook gewoon aan het slapen (in een ledikant). Ze werd ik schat een half uurtje na de geboorte wakker, en heeft de rest van de nacht het hele huis door gestuiterd. Manlief was bekaf, en zij wou niet meer naar bed. Dus bij deze bevalling gaan de 2 oudste lekker naar familie, dan kan manlief ook nog heel even bijkomen.
Wij hadden ook het plan om de oudste gewoon thuis te houden als de bevalling zou beginnen. Hij was pas 16 maanden toen de 2de geboren werd, dus lag ook nog in een ledikant waar hij niet zelf uit zou kunnen mocht ik ' s nachts bevallen. Afgesproken dat mijn schoonvader+vrouw bij ons in huis zouden komen zodra de bevalling begon. Indien ik 's nachts zou bevallen, konden zij de oudste eventueel opvangen als die wakker zou worden en als de bevalling overdag zou beginnen, konden zij met hem op pad ofzo. Nou ben ik uiteindelijk in nog geen uur tijd aan het begin van de middag bevallen op een dag dat de oudste toevallig bij de gastouder was, dus dat kwam ook wel heel mooi uit zo. Schoonvader is toen de oudste op gaan halen bij de gastouder nadat wij zelf wat waren bijgekomen van de bevalling. Vond het een heel prettige ervaring zo.
Lekker doen als dat goed voelt. ik ben zelf oudste van 3 en ben.door mijn broertjes geboorte heen.geslapen. Weet er ook niets meer van (was toen bijna 4) . Bij mijn zusje was ik logeren, want ziekenhuisgeboorte. Ik zou trouwens niet zo bang zijn dat je kind eventuele traumas zou.oplopen hoor. Zeker niet als ze.jong zijn, en als het goed is luisteren ze als ze op hun kamer moeten blijven.
Ik ben vorige keer bevallen na een inleiding en dat was dus overdag, mijn moeder is gewoon bij mijn zoon gebleven toen. Deze keer zal ik ook wel weer ingeleid worden, moeten nog even kijken waar mijn zoon dan verblijft tijdens de inleiding. Misschien zit mijn moeder hier dan weer
Toen onze dochter geboren werd lag zoonlief lekker te slapen. De weeen begonnen om 2.00u een paar minuten voor 5 is ze geboren, dus het duurde ook niet zo heel lang. Het scheelt ook wel denk ik dat hij op zolder slaapt en wij een verdieping lager. Hij heeft heerlijk door alles heen geslapen en hij werd een uurtje nadat ze geboren is wakker. Gelukkig is het goed gegaan zo!
Hey Sukke! Hier ben ik beide keren in de nacht bevallen..... Toen de tweede zich aankondigde hebben we oma gebeld en die is hier in huis blijven slapen. s`Morgens is mijn vriend haar gaan halen met oma....even in het zk gebeleven want ik en mijn meisje moesten een nachtje blijven. Toen heeft mijn vriend hun naar huis gebracht en zij is bij oma gebeleven tot mijn vriend haar weer is gaan halen s`avonds om thuis te slapen. Volgende morgen zijn wij naar huis gekomen en is oma met haar naar osn gekomen en toen waren we weer compleet!
Ik moet in het zhuis bevallen. mocht het zo zijn dat mijn bevalling 's nachts begint bellen we mijn schoonoduers op die Tycho opvangen als hij 's ochtends wakker wordt. Of als het overdag zou beginnen gaat hij daar naar toe. Overigens zal een trauma wel meevallen als ze nog zo jong zijn. Mijn vriend was 2 jaar en 7 maanden toen zijn broertje geboren werd met een hele snelle bevalling! Zo zaten ze nog te eten en zo is ze bevallen in de gang... Schoonvader moest het kindje aanpakken, vk was te laat en mn vriend stond in zn romper ernaar te kijken van wat gebeurt er nu?? Ze hadden dus geeneens tijd om hem naar de buren te brengen of iemand te bellen die hem op zou komen halen. Het enige wat hij nog tot 3 maanden na de geboorte riep was: mevrouw glasbergen ging in Tomas voetjes knippen (lees navelstreng) en verder wist hij niks meer en als je het hem een half jaar later vroeg wist hij helemaal niks meer. En tot op de dag van vandaag kan hij zich dus helemaal niks herinneren Overigens hoop ik ook op zo'n snelle bevalling hahaha
Ons zoontje lag lekker te slapen in z'n bedje tijdens de bevalling, heeft er niets van meegekregen en werd 's ochtends gewoon om 08.00 wakker. Achteraf had ons zoontje toch niet op tijd opgehaald kunnen worden omdat de bevalling zo snel ging. Om 23.00 had ik door dat de bevalling toch wel serieus was begonnen, om 23.45 was de vk er en om 00.10 was ze al geboren... We hadden wel onze buren gevraagd of we hun de babyfoon mochten brengen als we onverwacht naar het ziekenhuis zouden moeten.
Hmsz ja precies, als ze nog zo jong zijn zullen ze het idd anders beleven! Mijn oudste is natuurlijk 9 dus dat is dan wel weer heel anders..