Het bevallingswachtbankje

Discussie in 'De bevalling' gestart door marykay, 11 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon81

moon81 Actief lid

22 apr 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb er 1 die het toevallig altijd doet. Bij m'n dochter om inleiden te voorkomen (werkte niet met 38.4...) en nu was ik nog niet helemaal verweekt, en maar 1 cm ontsluiting... Dus wilde ik 1 zelf niet en zij vond het nu ook nog geen optie.
    Nu heb ik dinsdag een vervangster ivm vakanties... Ben benieuwd of ze überhaupt wil checken en als het zou kunnen of ze het ook zou willen doen... Ik zie alles zwart wit, maar die vervangster wil ik eigenlijk niet bij m'n bevalling. Van m'n 3 vaste is er nog maar 1'op vakantie.
    Ik denk dat ik inmiddels wel verweekt ben, gezien alles wat eruit gekomen is

2. HipHopHooray

22 dec 2013
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Moon81, het klinkt wel een beetje alsof het bij jou niet lang meer zal duren! Het eruit gooien van eten 'aan beide kanten' is inderdaad soms wel een begin van iets. Jammer dat het al een dagje geleden is helaas. Rustig aan vandaag en wie weet....

Ik ga dinsdag weer naar de gyn en ben dan 39w3d dus ik weet niet of ze zou aanbieden om te strippen. Ik woon in het buitenland dus hier is alles altijd net een beetje anders dan in NL :). Ik heb het gevoel dat ik nog wel minimaal een weekje rondloop...

3. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Hier stelde ze het met de laatste controle zelf voor ja. Was toen 39.3 en ze vroeg iof ik bij de volgende afspraak gestript wilde worden. Als ik echt eerder wilde bevallen mocht ik dit weekend ook bellen. Gisteren gebeld maar er waren er al een paar aan het bevallen, net gebeld en nu komt ze zo strippen. Ben zo benieuwd.
    Heb vanmiddag verjaardag van schoonzus, 20 minuten rijden van hier. Zou het verstandig zijn om daar heen te gaan?

4. moon81

moon81 Actief lid

22 apr 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Je merkt het snel genoeg of het strippen iets doet Knor1981.. Denk ik haha, spannend! Succes!

Bij m'n dochter kreeg ik krampen (niet lekker op mee op een verjaardag te zitten), maar dat zette toen niet door.

@hiphiphooray Loop je met een reden bij de gynaecoloog? Of is dat standaard idaar waar je woont?

Bij m'n vorige 2 bevallingen heb ik me ook behoorlijk leeggemaakt tijdens de bevalling. Niet ervoor. Komt het toch weer neer op afwachten :)

5. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Helaas, kon nog net niet gestript worden. Dus nu maar weer afwachten, morgen weer controle.

6. moon81

moon81 Actief lid

22 apr 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Oh bummer zeg!

7. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ja best wel balen maarja, niks aan te doen. De ventilators maar weer klaar gaan zetten en zorgen dat we het zo koel mogelijk houden hier. Verder maar weer afwachten.

8. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wel fijn dat de vk de opties bespreekt.

Ben nu 40 weken precies en heb een afspraak voor woensdag staan. Ben benieuwd wat ze zegt.

Vorige keer werd ik met 41 weken door verwezen, en uiteindelijk ben ik op de dag dat ik een afspraak had staan binnen 2,5 uu bevallen.

Ik ga anders zelf vragen of ze iets kunnen doen. Of is dat raar?

9. moon81

moon81 Actief lid

22 apr 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Ik zit vandaag trouwens niet rustig op het wachtbankje... Heb weer krampen... Al 3 keer naar het toilet geweest. Man wil dat ik de verloskundige bel om te vragen dat als in de buurt is even langs wil komen. Omdat ik elke keer het idee heb dat het loos alarm is, wil ik niet bellen... Ik ben er gewoon wat emo van kramp in m'n bil die al dagen niet overgaat.. Even een ik ben er zo klaar mee berichtje

10. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Even een snel berichtje.

Voor iedereen die is bevallen, gefeliciteerd!!!!!

Ik ben donderdag ingeleid.
    Eerst vliezen gebroken om 09.00, toen weeenopwekkers, weeen storm, epiduraal, koorts hiervan en om 22.30 6 cm, om 03.30 nog maar 6 en toen spoed sectio om 04.30 op ok en 04.49 is onze prins GEZOND en wel geboren. Joas!!
    Gezondheid was spannend aangezien hij een slokdarmafwijking zou kunnen hebben gehad. Helemaal blij dus en gerust!
    Heel heftig, nu 6 weken herstel maar genieten meiden, echt genieten!!! Ik hoop dat de laatste meiden ook snel mogen!
    Zijn we nog in ziekenhuis tot morgen.
    Baby had ook koorts, maar gelukkig geen infectie kregen we vandaag te horen. Dus mag van monitor en geen infuus en antibiotica meer.
    Och erg, due heeft al wat moeten doorstaan de eerste uren van zijn leven.. Infuus 4 x misgeprikt.
    Ik kom hier wel niet tot mijn rust, alleen maar meldingen op monitor, hele nacht door gepiep, het gaat ook op onze kamer af van andere kinderen.
    3 nachten, 4 uur slaap.
    Onze baby meld zich netjes om de 2/3 uur.

Dikke kus !

11. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ps hoop dat de meiden die aan het wachten zijn heeeel snel aan de beurt zijn.

12. moon81

moon81 Actief lid

22 apr 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Joehoe van harte Vlindermama en sterkte met herstel en weinig slaap. Heel veel geluk met de kleine man!

Ik heb de verloskundige gebeld. Ze komt straks checken...

13. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Gefeliciteerd vlindermama!

En wat vervelend moom81 dat je je zo beroerd voelt. Wel fijn dat de vk zo even langs komt, hopelijk is er toch al iets aan de gang bij je.

Hier alles rustig. Probeer van het mooie weer te genieten en wat afleiding te zoeken zodat ik me wat minder gefrustreerd voel.

Wat betreft strippen heb ik geen idee hoe ze daar bij de gyn me omgaan. Ik loop bij de gyn onder controle maar weet niet of zij daar moeilijker of makkelijker in zijn. Donderdag weer controle, dan maar eens navragen.

Jammer knor dat het strippen bij jou nog niet ging lukken. Hopelijk snel en nieuwe kans!

14. moon81

moon81 Actief lid

22 apr 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Hier vind ik de gynaecoloog altijd makkelijker qua strippen en inleiden... Maar dat verschilt vast per ziekenhuis.

Ik ben inmiddels aan het timen weeën duren een minuut en komen rond de 6/7 minuten... Spannend zat!

15. HipHopHooray

22 dec 2013
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Vlindermama! Spannend allemaal hoe het is gegaan, maar geniet ervan!

En Moon81, wat spannend voor jou zeg! Hopelijk is het zover vandaag! En ik loop bij de gyn omdat dat standaard is hier. Moet in het ziekenhuis bevallen, mag niet thuis. Is dus heel anders dan in NL! Heb wel heel veel controles gehad, om de 4 weken, daarna om de 2 en toen om de 1 week incl. echo elke keer, dus dat is dan wel weer voordeel en leuk! Dat is ook standaard overigens. Als ik gewoon in NL was geweest, dan had ik zeker niet bij de gyn gelopen, want alles is gewoon goed gegaan de afgelopen maanden.

Heb me net vergrepen aan de ananas :) Fabeltje misschien maar je weet het nooit!

16. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jullie zoon! Hopelijk kan je nu goed rusten.

17. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hiphophooray: waar woon je?

Moon81: spannend! Misschien ben jij vandaag wel aan de beurt.

Ik heb net de auto maar gepoetst. Dat stilzitten word ik helemaal gek van.

18. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Oh moon wat spannend! Hopen dat het doorzet en de bevalling nu echt is begonnen!

19. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Het strippen was niet meer nodig, ik ben vanmorgen bevallen van een prachtige dochter. Om 2:30 de vk gebeld, toen had ik 4cm.

Om 5:30 kwam ze terug en waren intussen kraamzorg en m'n moeder gearriveerd. Om 5:35 op bed gaan liggen en om 5:57 bevallen! Turbo :)

Voor alle nog wachtenden, zet 'm op! Het kan zomaar ineens veranderen :)

20. moon81

moon81 Actief lid

22 apr 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Wauw Wijffie wat een fantastisch verhaal gefeliciteerd met je dochter!

Hier loos alarm, verloskundige gecheckt maar helaas...en spontaan zijn de weeën ook weer weg, niet te geloven...

Deel Deze Pagina