Het bevallingswachtbankje

Discussie in 'De bevalling' gestart door marykay, 11 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Vlindermama, gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Sterkte met je herstel en fijn dat hij het nu zo goed doet.

Wijffie75, gefeliciteerd met je dochter en je turbobevalling!! Geniet met je met meiden!

Moon81, nog helemaal geen ontsluiting? Heeft ze je ook niet gestript, nu ze er toch was. Ik hoop echt voor je dat niet lang meer duurt.

@strippen, bij mijn vorige vk-praktijk werd pas over strippen gesproken na 41w. En bij deze praktijk had ik het met 40w al kunnen laten doen, maar bij de uitleg gaf ze wel aan dat het meest effectief is vanaf 41w, dus ik heb nog gewacht andere kids kwamen rond deze periode spontaan dus ik heb nog hoop. Bilou ik zou er zeker naar vragen als ik jou was.

@Hiphophooray elke week echo dat is wel leuk. Ik vond de extra groei echo's heel fijn, toch weer even kindje spieken, maar nu wil ik haar heel graag in het echt zin.

Jelle dat doe ik ook hoor afleiding zoeken leuke diegenen doen, gister nog naar een kook festival geweest, bij mij in de buurt. En vandaag nog even goed druk stofgezogen wie weet zet het wat in gang.

Zo ga nu weer een middagtukje proberen, zodat ik goed uitgerust ben voor een nachtbevalling hahaha, ik wil hetzelfde als Wijffie. 😜

2. HipHopHooray

22 dec 2013
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Wijffie!! Wat goed zeg.

En balen Moon81, dat is echt vals alarm...

En Bilou, ik woon in Abu Dhabi, in de Verenigde Arabische Emiraten! Daar zijn ze heel erg medisch ingesteld en niet echt verloskunde-gericht zoals bv. in Nederland en in Engeland. Dus je zit altijd bij een gyn. En ze laten je niet over 41 weken gaan uit medisch oogpunt. Tenzij je heel moeilijk doet en iets ondertekent dat je tegen medisch advies in weer naar huis gaat haha. En dat je bv. afspreekt dat je elke dag langskomt voor een check tot 42 weken en dan is het echt gedaan. Zelf heb ik geen zin in gedoe dus ik word uiterlijk op 41 weken ingeleid.

Mijn gyn is een Amerikaanse, ik kon gewoon kiezen "Wil je een Arabische of een Amerikaanse?", dus toen wist ik het wel :). Dus dat is echt helemaal prima allemaal! Het is hier overigens ook niet gesluierd of zo hoor, maar heel Westers allemaal. Het is alleen wel 45 graden elke dag dus dat is wat minder. Ik ben dan ook alleen maar binnen, thuis of in een winkelcentrum of zoiets, zolang er maar airco is!!

3. moon81

moon81 Actief lid

22 apr 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Wat leuk Hiphophooray ik ben toevallig in oktober naar Dubai geweest, bijzondere wereld! Lijkt me niets mis mee om daar te wonen/bevallen :)

Ik was nog niet eens stripwaardig Marykay. Ik had het idee dat ze die 1cm ontsluiting die ik afgelopen dinsdag had ook niet helemaal kon vinden ;)

Wat knap dat je nog val alles probeert te doen, ik doe helemaal niets.. Misschien is dat wel het probleem hahaha

4. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Gefeliciteerd wijffie! Wat super zo'n snelle bevalling!

En wat vreselijk balen moon! Dan liever helemaal niks dan zulke valse hoop. Hoop voor je dat het toch nog snel door gaat zetten!

5. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Balen moon en gefeliciteerd wijfie.

Ik heb morgen weer een controle staan, eens kijken wat ze gaan zeggen. Ben blij dat de controle om 10 uur staat, als ik met die hitte (ze voorspellen 33 graden hier) smiddags de deur uit zou moeten zou ik er ook niet blij van worden.

Ga nu wel met een gerust gevoel slapen dat ie vannacht toch nietkomen zal.

6. moon81

moon81 Actief lid

22 apr 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Succes Knor1981 vandaag.

Ik mag morgen weer.

Iedereen sterkte vandaag met de warmte. Hier een goede nacht gehad #countyourblessings... Op naar een productieve week ;)

7. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Goedemorgen dames!

Succes straks knor!

Fijn dat je in ieder geval wel een goede nacht gehad hebt moon! Hier ook lekker geslapen.

Nu alleen een erg onrustig beetje zenuwachtig gevoel. Kan het niet goed verklaren maar is niet zo fijn. Misschien komt het omdat mijn man vandaag 1 uur verderop aan het werk is en dus mocht er iets beginnen hij niet direct thuis is. Gelukkig komt mijn moeder vanmiddag deze kant op. Lekker beetje afleiding. En verder maken we er maar een lekker rustig dagje van een probeer ik toch nog van het mooie weer te genieten.

8. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Hier ook nog de baby in buik wel onrustige nacht met vaak wakker. Zometeen naar de vlos en dan laat me ik voor het eerst strippen. Zie er wel een beetje tegenop.

9. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Succes zo marykay..... Hoop dat het wat voor je gaat doen!

10. moon81

moon81 Actief lid

22 apr 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Sterkte Marykay!

Nou Jelle je hoort wel eens dat vrouwen een soort onrustig gevoel hebben net voor de bevalling...

Ik ga even in bad en daarna op bed met ventilator, wat een luxe dat de kids net opgehaald zijn!

11. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Zou fijn zijn moon! Haha maar ik reken nergens meer op voorlopig.

Wel nu veel op elkaar volgende harde buiken en een kleine meid die naar mijn idee net iets te rustig is. Nu maar even rustig op de bank en proberen haar een beetje actief te krijgen zodat ik weer gerust gesteld ben. Vind dat minder leven voelen nooit fijn.

12. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Nou het is me heel erg meegevallen. Bmmond was al zacht, maar vk heeft 1cm kunnen maken/voelen. Nu afwachten en woensdag weer afspraak, maar hoop echt dat die niet hoeft. Hoorde ook van VK dat geen van hen op mij gerekend had afgelopen weekend, dat ze er echt vanuit gingen dat ik 41w vol zou maken gezien de andere 2.

Jelle rustige baby is ook spannend, maar vlak voor mijn bevallingen waren mijn kindjes ook rustig, dus kan weer teken zijn. Wanneer was je met je zoon bevallen?

Lekker Moon, de rust in huis ontspan maar goed.

Knor, ben jij nu ook gestript?

13. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Ja het rommelt wel in mijn buik maar ben er gewoon niet zo gerust op dat ze zo rustig is. Ook met rustig liggen en in mijn buik porren krijg ik geen reactie alleen maar steeds harde buiken en een hele bijna verwaarloosbare kramp onderin.

Mijn moeder komt zo een als ik haar dan nog zo weinig tot niet voel ga ik toch maar even het zkh bellen. Want word hier erg onrustig van een wil wel graag weten of alles goed gaat met mijn meisje.

Bij de 1e ben ik met precies 40 weken bevallen. Mijn vliezen braken s nachts en hij had in het vruchtwater gepoept dus daarna gelijk aan het infuus omdat ik nog geen weeën had.

14. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Ik zou zeker bellen Jelle beter zeker voor onzekere met een ctg. Spannend Jelle.

15. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Strippen hebben ze niet meer geprobeerd omdat het gisteren niet mogelijk was.
    Moet nu donderdag naar zkh, dan ben ik 41 weken. Daar krijg ik ctg en echo. Als alles goed is kan ik gewoon naar huis, moet dan wel iedere 2 dagen terug komen. Kan dan ook nog eens de verloskundige bellen om te kijken of ik dan wel gestript kan worden.

Kon dan ook een afspraak maken om in te leiden als ik dat zou willen maar daar ben ik nog niet over uit. Ik hoop maar dat ie zich voor die tijd aandient.

16. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Is dat nieuw beleid of zo voor 41w, mijn vk vroeg ook al aan mij of ik een afspraak in zh had staan? Had ik nog niet en wil ik ook niet mijn gevoel bij ziekenhuis is dat ze te gauw willen ingrijpen. Mocht ik echt richting 42w gaan zou ik het wel doen maar nu nog niet.

17. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Net gelukkig wel wat bewegingen gevoelt. Minder dan anders maar denk dat dat komt door die vele harde buiken die ik nog steeds heb. Zal wel voorwerk zijn want ze doen geen pijn maar heb het nog niet eerder zoveel en zolang achter elkaar gehad.

18. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Vroeger lag de grens bij 42 weken maar je ziet nu al vaker bij 41 dat er eerder wat mis kan gaan. Daarom moet je vanaf 41 weken iedere twee dagen naar het ziekenhuis en kun je ervoor kiezen om ingeleid te worden.

@jelle ik heb nu ook sinds een week ofzo ontzettend veel lange en harde buiken, gelukkig beweegt de kleine wel goed. Vooral eind van de middag en savonds dan is ie echt extreem druk en lang actief. Wel vervelend met al die harde buiken tussendoor, voelt niet meer prettig aan.

19. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    De harde buiken blijven hier maar aanhouden met een zekere regelmaat. Heb de hele zwangerschap weinig harde buiken gehad dus hoop stiekem toch wel dat dit een voorteken is......

Verder iedereen de warmte overleeft? Hier was het goed te doen buiten het behoorlijk opzwellen van handen en voeten en af en toe een flinke opvlieger.

Morgen keldert de temperatuur weer bijna 10 graden naar beneden dus voor 1 dag was het voor mij in ieder geval goed te doen.

20. moon81

moon81 Actief lid

22 apr 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Spannend Jelle! Als het zo mag zijn, zet hem op!

Warmte goed overleeft, zelfs lekker middagdutje gedaan

Ben benieuwd Marykay of het strippen wat gaat doen

Knorretje fijn dat ze je wel goed in de gaten (gaan) houden. De kans is groot dat je voor die tijd nog bevalt, maar mag dat niet zo zijn, is extra opletten fijn!

Toi toi toi ladies!

Deel Deze Pagina