Heftige zwangerschappen dames! Kunnen jullie er wel nog een beetje van genieten? Krijgen jullie begrip vanuit jullie omgeving? Ik ben zelf mijn hele zwangerschap thuis met bank/ bedrust ivm bloedingen en krampen en merk al veel onbegrip. En dat stelt ivm. Jullie niets voor! Hier na het strippen gister wel krampen gehad. Maat sinds vanmiddag bijna niet meer. Net wel iets verloren wat slijmprop kan zijn. Maar misschien is het ook wel gewoon nog van strippen. Hoewel dat gestopt was vanmiddag
Inderdaad heel heftig allemaal! Hoop dat jullie een beetje de goede moed erin houden. Vogelhuisje, weet je zeker dat antidepressiva geen optie is? Ik slik zelf sertraline. Dit is een ad die ook in combinatie mag met borstvoeding. Ik heb de bijsluiter erbij gepakt en kon niks terugvinden over bloedverdunners. Daarnaast is het eventueel handig om contact te nemen met het maatschappelijk werk in het ziekenhuis waar je gaat bevallen. En je kraamzorg kraamzorg. Hoewel er bij mij een veel kleinere kans is op een eventuele kraampsychose of depressie, vonden we het toch fijn om een soort actie preventie plan op te stellen. Zodat, mocht ik toch weer in een depressie raken na de bevalling, iedereen weet waar hij op moet letten en wat er dan moet gebeuren. Hier gaat alles traag. De laatste dagen erg veel last gehad van maagzuur. Daarnaast lijkt mijn hele lichaam pijn te doen. Bewegen is gewoon niet prettig meer. Simpele dingen als opstaan of gapen kunnen aardige steken veroorzaken in mijn buik, rug en middenrif. Verder merk ik dat na een aantal weken niks doen mijn eigenwaarde soort van omlaag gaat. Ik zie mijzelf echt niet als een huisvrouwtje, en vind het daarom best rot dat ik nu al weken niks meer omhanden heb. Mijn dag bestaat een beetje uit thuis opruimen en koken en af en toe een boodschapje of een afspraak. Vandaag zelfs in tranen ervan uitgebarsten. Ik had om 6 uur een afspraak bij de huisarts, alvast een recept voor de pil klaar laten zetten voor na de bevalling. Half 7 kwam ik thuis en ging aan het eten beginnen. Had ik al eerder willen doen, maar voelde me in de middag niet zo lekker omdat ik best last van mijn buik had en maagzuur. Vervolgens komt vriendlief om kwart voor 7 binnen en werd hartstikke boos dat het eten nog niet klaarstond. Aangezien ik de hele dag thuis niks doe en hij fulltime werkt. Nou ik hield het niet meer. Al mijn frustratie moest er even uit. Later bood hij wel zijn excuses aan. Hij had blijkbaar ook een slechte dag op werk gehad. Maarja het wachten eist hier dus best zijn tol op. Je word er ook zo radeloos van, dat eindeloze wachten op de baby.
Jeetje wat een heftige verhalen. Heel veel sterkte allemaal en hoop dat het voorspoedig zal gaan. Ik voel me echt een sufferd met mijn kinderen gaan half augustus weer naar school laat r maar snel komen. Ik hoop nu oprecht dat jullie eerder bevallen dan ik.
Ja helaas heeft mijn stollingsarts alles uitgezocht en de enige die ik zou mogen, mag niet tijdens de zwangerschap... Verder is iedereen op de hoogte, mijn man en ouders weten wie ze moeten bellen mocht het misgaan. De kraamzorg is ingelicht, de vk komt elke dag langs, de huisarts weet ervan en ook mijn psycholoog komt langs in de kraamweek. Ik heb mezelf een brief geschreven die ik aan mijn man heb gegeven zodat als ik rare dingen wil gaan doen ik die kan lezen ... Dus we hebben wel echt alles afgedekt gelukkig. Helaas willen ze mij niet strippen omdat ik onder behandeling ben bij de gynaecoloog...
Pittige verhalen lees ik meiden. Ik hoop dat straks na de bevallingen alles soepel verloopt voor jullie. Hier een lichte pnd gehad na de eerste en deze zwangerschap kreeg ik al vroeg opnieuw psychisch wat klachten (veel angst,onzekerheid en schuldgevoel). Hiervoor onder begeleiding gekomen bij de HA en praktijkondersteuner. Nu gaat t een stuk beter, maar loop nog steeds risico op herhaling en de klachten zijn ook nog niet allemaal weg. Erg lastig naast alle lichamelijke ongemakken en pijnklachten van de zwangerschap. Hier hebben ze trouwens gisteren gestript . Heeft helaas niks doorgezet.. Dus we wachten weer af. Succes meiden! Hopelijk hebben we allemaal snel onze kleintjes in de armen 😃
Hey allemaal, wat een heftige verhalen van de anderen op het wachtbankje. Hoop dat alles naar omstandigheden toch goed gaat bij jullie en dat het inleiden lukt. Hier ook nog steeds aan het wachten. Nog steeds geen spontane (voor)weeen. Ik hoop natuurlijk heel erg dat de weeen voor zondagavond nog spontaan beginnen. Succes nog allemaal.
Mary Kay dankje. Ik ben sinds vanmorgen 3 uur al in het ziekenhuis. Vliezen zijn vannacht gebroken. Helaas zeer weinig spontane weeen en ontsluiting. Dus alsnog met gel ingeleid. Alleen zo'n 10 uurtjes vroeger. Dus nu wachten. Volgens gyn wordt de baby eerder vannacht of morgenochtend verwacht. Gelukkig doet de baby het super. Succes voor jou, hoop dat ook jij snel je babytje mag vasthouden☺.
Hoe gaat het dames? Hier zijn om 23.30 mijn vliezen gebroken! Nu ook weeën maar nog prima te doen. Maar verwacht dat het echte werk vannacht wel gaat beginnen! Spannend!
Spannend zara! Ben benieuwd! Ik ben gisteren bevallen van een dochter. Het rommelde de heledag al wel. Om 21:00uur naar zk gereden, 3cm ontsluiting. Rond 22:00uur vliezen gebroken, om 23:58 is ze geboren. En om 3 uur waren we weer thuis.
Leutjj gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! Zara1983, hoe is het nu? Hopelijk goed en lig je heerlijk met je kindje in je armen. A2cmieux, hoe is het bij jou nu al nieuws? Ik hoop het voor je. Miranti, wordt je binnenkort nog een keer gestript? Vogelhuisje, vandaag weer naar het ziekenhuis ik hoop dat ze een plan voor je hebben. Nicky1989, komen de ananassen al je neus uit? Hoe is t nu? Friemelien, hopelijk heeft bij jou poging 2 vandaag effect. MamaSophia, hoe gaat het met jou al meer gerommel? it's uptome, is het antwoord van je raadsel vandaag wel, het begint? Bij mijn nog helemaal niks qua gerommel. Ga zo weer naar vlos verwacht er niet zo veel van. 20 juli was de verjaardag van mijn oma het zou leuk zijn. Bij de andere 2 had ik ook niet veel voorwerk, dus wie weet. Succes met al het wachten dan wel en hopelijk bevallen!!!
Gefeliciteerd! leutjj. En de andere meiden succes! Helaas geen verandering aar de gyn adviseerde wel weer primen want de baby mag er wel een X uit... Dus hun houding is wel wat veranderd. Ik zit nu tussen een ballon en inleiden in... ballon wil niet meer inleiden ook nog niet. Dus weer hormoonveter. Harde buiken beginnen nu weer een beetje.. morgenochtend weer een check...
Hè meiden! Kom mee bij jullie voegen! Vandaag precies 37 weken, heb alles op orde dus ben er helemaal klaar voor! Laat de kleine meid maar komen! Weet dat het zo nog maar een paar weken kan duren maar begin het nu toch wel spannend te vinden! Voor de meiden die al bevallen zijn van harte gefeliciteerd! En voor de rest veel succes!
Ik do ook mee. Vandaag 38 weken en 4 dagen en hij/zij mag komen hoor. Ivm bloedingen (vanaf 28 weken) een paar keer opgenomen geweest in het ziekenhuis en ervan overtuigd dat ik de 37 nooit zou halen. Nu aan het wachten. Vorige week paar uur weeën gehad die helaas weer afzwakte. Merk nu wel dat er iedere dag meer 'rommeld' gevoel is maar ik hoop echt dat het nu snel doorzet. In ieder geval nog maximaal 3.5 week nu.