Wat vervelend van al dat gerommel bij iedereen. Dat valt hier gelukkig mee.. Heb ook al genoeg klachten dus ben wel blij dat dat meevalt, alhoewel ik dan toch nu denk misschien had ik t wel wat moeten rommelen dan ging ik niet zo overtijd 😜 maar dat schijnt weer niks te zeggen ze altijd. En Wijffie75, merk je wat van het strippen? Vlindermama, jij ook al overtijd.. Niks aan hè? Blegh
@Miranti+ Vlindermama Hoe gaat dat eigenlijk als je behoorlijk overtijd loopt? Je mag de 42 weken niet voorbij toch of wel? Houden ze je extra in de gaten? Bespreken ze een eventuele inleiding? Je leeft toch een soort naar je uitgerekende datum toe...
Nee helaas, geen effect gehad. Veel buikpijn maar geen echte weeën. Baal er wel van, had gehoopt dat het door zou zetten, zoals bij vorige bevalling, maar helaas.
Dinsdag afspraak controle, iedere week is dit gewoon, niet vaker en dan gaan we het ook over inleiden hebben. Dus ben benieuwd. Idd niks aan overtijd zijn.. Zit al 7 weken thuis en de muren komen ook op me af. Slecht slapen, veel pijn maar er gebeurd niks. Gister en vannacht wel stukken van slijmprop verloren. Had sowieso niet gedacht zolang te lopen. Heb veel vruchtwater. En al vroeg flinke voorweeen. Bij ons kan het zo zijn dat de uk een slokdarmafwijking heeft en merk dat ik me de laatste weken weer heel druk maak of hij wel gezond is. We hebben ook geen nekplooimeting laten doen. Hebben jullie dat ook, je zorgen maken of de uk wel gezond is?
Miranti, wat is bij jou de plan van aanpak met 9 dagen overtijd, ga je ingeleid worden? @strippen, ik zou vandaag voor het eerst gestript mogen worden, maar ik zit er eigenlijk tegen aan te hikken. Bij de uitleg vorige week zeiden ze ook dat het vanaf 41w idd effectiever is gebleken. Verder ben ik beetje preuts. Twee keer in mijn nakie bevallen, maar om nu bij de vk met de billen bloot te gaan en te laten wroeten geen zin in. Suf hè. Vanavond de voetmassage zij gaf wel aan dat strippen ervoor nog effectiever zou zijn, maar ik wil eigenlijk weten of de massage alleen juist helpt. Ik twijfel nog even verder. @voorwerk, lijkt me vervelend om daar zo'n last van te hebben en het helemaal niet doorzet. Maar ik denk dat er wel wat gebeurt qua weekmaker cq ontsluiting. Ik heb nog helemaal niks qua voorwerk of telt af en toe een harde buik en een ongesteldsheidkrampje ook? @nekplooi, die hebben wij ook niet laten doen. Ik ben 38 maar toch voor gekozen om m niet de doen. Vorige week vloog het me wel even aan, maar na googlen iets gerustgesteld doordat downkindjes vaker te vroeg geboren worden. Maar vlindermama hebben ze dat slokdarmprobleem bij de 20w echo geconstateerd?
Moon81, je wordt na 41 weken ergens doorverwezen voor een consult bij de gyn. Dan krijg je ctg en echo en eventueel inwendig onderzoek. Dan wordt ook een eventuele inleiding besproken. Of je door 'mag' lopen tot na 42 weken weet ik niet zo goed eigenlijk. Een paar dagen wel volgens mij. Maarja er zitten wel risico's aan.. Marykay, ik ben vandaag inderdaad 9 dagen overtijd en ivm pittige zwangerschap en veel pijnklachten (en verhuizen over 5 weken ) heb ik vanmiddag een consult bij de gyn en gelijk controle van na 41 weken. Dan bespreken we ook hoe of wat verder wat betreft inleiden. Vlindermama, ik kan me voorstellen dat je je toch zorgen maakt hoor. Hopelijk is er niks aan de hand! Hebben ze bij de 20 weken echo iets gezien wat duidt op een slokdarm afwijking? Ik heb deze zwangerschap best veel stress en maak me dan ook zorgen of het kindje er niet onder geleden heeft. Ook is ons zoontje geboren met een vorm van hypospadie. Dit is erfelijk, dus ik hoop dat deze baby het niet heeft en anders hoop ik ook op een milde vorm. Bij me zoontje was het gelukkig alleen cosmetisch, een klein schoonheidsfoutje zeg maar..
Marykay, ben benieuwd of het effect heeft vanavond! Nee niet suf hoor trouwens van dat strippen, voelde me er nou ook niet bepaald op me gemak bij. Bij de bevalling zit je toch ff heel anders in je vel toch!
@moon81, aangezien ik ook al even overtijd loop, antwoord op je vraag. (dit is in elk geval hoe mijn verloskundige het uitlegde vorige week) Tot 41 weken wacht de verloskundige het gewoon af. Als je met 41 weken nog niet bevallen bent gaat ze kijken of ze je kan strippen. Dat is in een paar minuten gedaan. Je moet hier echter al wel een beetje ontsluiting voor hebben. Ik heb donderdag een afspraak met 41+1. Als ik nog niet bevallen ben gaat ze me ook doorverwijzing naar de gynaecoloog ergens in die week. Die plant dan een inleiding rond de 42 weken. Maar het kan ook zijn dat ze vinden dat je eerder ingeleid moet worden omdat de baby het minder goed doet in de baarmoeder. Meestal gaat de placenta vanaf 41 weken wat minder werken. Volgensmij word je altijd uiterlijk met 42 weken ingeleid. Dit zou eventueel misschien een dag of twee eerder of later kunnen zijn als ze geen tijd hebben in het ziekenhuis. En het is inderdaad heel naar om overtijd te lopen. Ik was behoorlijk verdrietig toen mijn uitgerekende datum voorbij ging zonder dat er wat gebeurde. Maar daar doe je niks tegen. Uiteindelijk moet je je maar vasthouden aan de gedachte dat de baby er hoe dan ook wel uitkomt, al duurt dat dan twee weken langer dan geplant.
@Vlindermama: Snap dat het nog wat spannender is als 'normaal' zo. Ik heb de nekplooimeting wel laten doen (bij alle 3). gelukkig altijd een goede kansberekening gehad en dat stelt me dan wat gerust waardoor ik me minder druk maak tijdens de zwangerschap. Vanwege mijn werk heb ik geen reeel beeld bij wat er allemaal mis kan zijn/gaan dus het is fijn om dan wat gerustgesteld te worden. @Miranti en @ mamasophia Bedankt voor de info over wat er gebeurt als je +41 weken overtijd gaat. Sterkte dames! Hoop dat het snel inzet de bevalling! @Miranti bij mn 2e rommelde het ook niet en had ik voor mn inleiding al bijna 2 cm ontsluiting dus het zegt denk ik idd niet altijd iets. @Wijffie wat jammer dat het strippen niet gewerkt heeft.. Nou Vlindermama bedankt voor de tip van je gyneacoloog. Als mn verloskundige morgen voorstelt om te strippen, bedank ik nog even. Alhoewel ik het wel fijn zou vinden als ze even checkt of er al wat gebeurt (is). @Marykay kan me voorstellen dat je er niet naar uitkijkt dat strippen. Ik heb vannacht redelijk goed geslapen en vandaag rommelt het met krampen. Even in bad gezeten toen mn zusje even langskwam. Dat vind ik nog het meest lastige je rust pakken of even een break met een 2 en 4 jarige om je heen. Mn dochter van 2 is extreem knuffelig de laatste dagen, zal ze wat aanvoelen. Hahahah ik wil veel te graag
Oh jaa, bevallen die eerder? Feiten? Uhm nee later, maar het zou kunnen dus het isniet zeker. Ik probeer positief te blijven en er een beetje vanuitgaande dat het niet zo is. Maar zeker weten doen we dut na de geboorte.
Even gegoogled: Hypospadie is een aangeboren afwijking bij jongens waarbij de plasbuis te kort is en niet uitmondt aan de top van de penis.
Elke keer als er een nieuw bericht is op dit topic denk ik even kijken of er al een baby geboren is. Helaas, het duurt maar...
Sinds vandaag nog minder mobiel dan ik al was. De baby was al ingedaald, maar is volgens mij nog verder gezakt (kan dat?) En dit voel ik in mijn bekkenopening bij elke beweging die ik maak. Ik voel ook flink meer druk van onderen. Zodra ik ga staan of lopen heb ik nonstop harde buiken. Dus eigenlijk zou ik het liefst alleen zitten of liggen, maar dat gaat weer zeer doen aan mijn bekken/onderrug. Ik ben pas 37+3 dus ik vraag mij af hoe jullie dit volhouden? Zeker de dames die alvoorbij de 40 weken lopen, respect.
Ja dat kan tot het hoofdje volledig in je bekken zit. Die druk kan je morgen alweer anders ervaren. Het gaat op en af. Hier had ik met week 35 tm 39 een vreselijke dip. Kon slecht lopen ivm zwangerschap ischsias las van bekken. Allemaal een drama. Nu 40+4 en het gaat beter dan toen.
Bah, maagzuur en restless leggs... Elke keer als ik bijna in slaap val moeten die benen weer bewegen de hele dag een rottig gevoel gehad in mijn buik, had hoop op een begin maar nu is dat weer rustiger helaas. Nog wel heel veel harde buiken. Wachten duurt lang hè dames!
Vlindermama en Moon81, hypospadie is inderdaad een afwijking aan het geslachtsorgaan van jongens. De plasbuis kan afwijken. Die kan op andere plekken uitkomen of te kort zijn bijv. Er kunnen ook afwijkingen zijn aan de nieren of bijv een kromstand van de penis. En vaak ziet het er cosmetisch ook niet helemaal netjes uit. Maar wat je hierover op Google vindt zijn wel de zware gevallen van deze aangeboren afwijking hoor. Mijn zoontje komt er gelukkig niet eens in de buurt! Eigenlijk noemen ze het ook een voorloper van hypospadie. Hij had alleen een raar voorhuidje. Dat was het. Verder is alles in orde. Plasbuis,nieren, kromstand etc is gewoon zoals t hoort te zijn. Zijn voorhuid is operatief netjes gemaakt en we zien er nu niks meer van 😃 Tessa, vervelend zeg. Hopelijk zet t toch snel door voor je.. Niks aan zo nee.