Ik laat mensen denken dat wij heel weinig geld hebben..... ik koop veel tweede hands... Maar dat hoeft dus eigenlijk helemaal niet...maar ik kan gewoon sommige dingen niet nieuw kopen... Ik kijk altijd eerst voor kleding in een 2e hands winkeltje en dan pas in een gewone winkel. ( onze dochter wil dat niet meer...) Zoiets heet een vrek geloof ik. ( cadeaus voor andere mensen geef ik wel gewoon nieuw...en niet goedkoop) Dus ik denk dat veel mensen denken dat we weinig hebben
Laat ze maar mooi denken. Ik koop graag goed kinder speelgoed 2e hands. @ stukkie..hmm, ja is nog net niet 5 euro uit je kinds spaarpot pakken en zeggen dat ie er toch echt zelf wat van heeft gekocht. En bewust boodschappen onderin de kinderwagen laten liggen is gewoon stelen.
Volgens mij is het toch gewoon de bedoeling dat je even meldt dat je een kratje op je kar hebt staan.
Sommige dingen vind ik eigenlijk wel apart... Chocolade van je kindje opeten oké maar dan zeggen dat hij het zelf op heeft gegeten? En dat kratje bier moet je inderdaad zelf aangeven hoor, de mensen achter de kassa kunnen vanuit hun zitplek helemaal niet onderop jouw karretje kijken. Dingen zoals net zo lang op de bank blijven wachten tot manlief naar de keuken gaat doe ik ook! Andersom is het vaak zo dat ik er in de nacht uit moet omdat hij overal doorheen slaapt. Hondenpoep ben ik ook zeer schuldig aan. Niet op kindergrasveldjes, maar in het riet langs een vijver of bij een struikje laat ik het liggen... Vooral tijdens de zwangerschap werd ik zo misselijk van die geur dat ik meteen doorliep zodra de hond zijn behoefte had gedaan. Ook bijvoorbeeld wel eens mijn fiets gepakt waarna er 10 andere fietsen in die rij omvielen en die heb ik niet overeind gezet. Een actie waarbij je schichtig om je heen kijkt en dan snel weg spurt.
Haha, dat doe ik soms ook, heb ik stiekem al een berg snoep opgevreten, maar kook dan gezond en als ze op bed liggen, knabbel ik lekker verder.
Heb een tijd terug gehad dat ik een pak cola onder op mijn karretje had liggen. Gaf het aan bij de cassiere maar dez had het te druk met kletsen en negeerde me. Nogmaals aangegeven. Toen ik de winkel uitlie zag ik bij het controleren van de bon dat ze de 4-Pak niet had aangeslagen... Ben niet teruggegaan. Heb een keer toen ik even snel met de kindwagen een kleine boodschap moest halen een fles bovenop de kap vd wagengelegd. Alle spullen netjes op de band en afgerekend. Om er vervolgens thuis achter te komen dat ik de fles nog op de wagen had liggen. Ben toen wel netjes teruggegaan om deze af te rekenen. Was nl mijn schuld en vond het niet netjes. Zou dus al nooit moedwillige spullen wegstoppen om ze "per ongeluk" te vergeten. Wil graag het goede voorbeeld geven aan mijn zoon. Verder ja aangeven als ze verkeerd wisselgeld terug geven dat ligt er een beetje aan hoe de mensen zich gedragen. bij nette vriendelijke personen geef ik het wel aan maar bij onvriendelijke cassieres niet. Dan is het helaas pindakaas voor ze.
Ik heb dat een X gehad met een krat bier. Kassière zat vreselijk te kletsen/sjansen met de man voor mij, zei mij niet eens gedag. Ik zei dat ik een krat bier had, 'ja" mompelde ze heel snel om vervolgens door te kletsen met de man. Ik vond het zo asociaal (werk zelf ook in een winkel). Buiten zag ik ook dat het krat niet was aangeslagen. Ik ben niet terug gegaan. Ik weet niet of ik het zo weer zou doen. Als ik zelf iets vergeet aan te slaan omdat ik met de desbetreffende klant kletsen en hij meldt dit, ben ik altijd wel blij. Maar door blijven kletsen met een vorige klant en de nieuwe klant negeren vind ik not done.... Denk niet dat het bier mijn man minder gesmaakt heeft.
Als ik helemaal uitgeput ben, om 6 uur zeggen dat het bedtijd is (normaal half 7) omdat ik rust nodig heb... nu kan het niet meer oudste kan klok kijken
Mijn vriend had een paar shirts die hij al meer dan 15 jaar had. Er zaten letterlijk gaten in van slijtage. 2x per jaar zoeken we onze kasten uit en gaan we schiften. Elke x loop ik tegen die foeilelijke shirts aan, maar mag ze niet weg doen. Heb de shirts toen stiekem verstopt om te kijken of hij ze zou missen.. Na anderhalf jaar weg gegooid, want hij miste ze toch niet. Hij weet het nu en vind het niet eens zo erg! Terwijl ik me ondertussen erg schuldig voelde.. En terecht natuurlijk
Dus omdat ik het niet vind kunnen dat je erover zit te liegen ben ik een moraal ridder? Prima hoor! Maar ik vind het te belachelijk voor woorden !
Haha dat van die frietpan aanzetten doen wij elke zondag. Om 17.30 eet de kleine gewoon gezond. En om 19.00 als zij naar bed gaat hebben wij friet dag
Dat deden we ook niet constant, mis 1x gedaan, en ook eigenlijk in een opwelling. En de kinderen liepen al bij de draaimolen te spelen naast de winkel.. Dus wat jij vind boeit me totaal niet! Kijk maar eerst naar jezelf, of je perfect bent en nooit liegt! Jaja
Liegen en perfect zijn is nog steeds iets anders dan stelen. Hoe je het ook went of keert, stelen is fout.
Whahahaha te grappig! Mn dochter kwam laatst beneden en vond een lege doos chocolatchipcoockies.. Dochter: papa, huh hij is leeg!! Hoe komt dat?? Papa: Dat heeft mama allemaal opgegeten! Dochter: Aaaw mama dat is echt stout, alles opeten zonder te delen!! Nu waak ik er wel voor de sporen beter uit te wissen
Als ik heel moe ben, of echt nog van alles wil doen zeg ik ook wel eens dat het bedtijd is. (dochter 20.00uur, zoontje 19.00 uur) Dan liggen ze er gerust een half uur eerder in. Aan de andere kant mogen ze op vrijdag en zaterdag allebei wat later opblijven, dus zo erg is het vast niet.
Ja dat dacht ik ook ja dat dit een biecht topic was... nou weet ik het wel hoor, al dat commentaar. . Het was ook toen in een opwelling , nogmaals! En 1x gebeurd. En ja, dat is dan fijn om hier te delen, maar blijkbaar ben ik gelijk een ordinaire dief... Het is niet zo dat het normaal is, en ik het altijd doe. al word dat nu wel zo bekeken, jammer.
Voorheen pakte ik ook nog wel eens wat te snacken en frommelde ik de verpakking weg in de vuilniszak. Dacht dat mijn man dat niet doorhad, maar toen we het er laatst over hadden bleek hij het al een héle poos te weten. Dusss, nieuwe tacktiek: Een flinke graai doen in een snoeppot of pak koekjes en zeggen dat de visite wel heel erg heeft huisgehouden
Tja boeien joh wat de rest vind! Er zullen altijd mensen commentaar op je hebben. Netjes is het niet maar het is gebeurd toch? Ik pikte vroeger een gulden uit de portemonnee van m'n moeder en dan ging ik daar stiekem snoepjes van kopen bij het buurtwinkeltje. Wil best samen een ordinaire dief zijn