Bij onze vorige woning was blijkbaar de meter kapot toen we er kwamen wonen.We hadden netjes de energie stand opgegeven en een tijd later kregen we de jaarrekening. Wij dachten te moeten bij betalen maar nee, we kregen 1500 euro terug. Bleek dus dat die meter helemaal niet had gelopen en de energie maatschappij was er dus vanuit gegaan dat we nauwelijks stroom hadden verbruikt. Ik heb ze toen gebeld gewoon uit plicht zeg maar en zijn ze de meter komen maken. Maar die reperateur zei dat ze er nooit achter zouden komen wat we nou precies verbruikt hadden. Ik heb het maanden opzij gehouden maar we hoorden niks.. Toen heb ik alles maar uitgegeven aan leuke dingen en ik heb ze ook nooit meer gebeld. is inmiddels alweer een hele tijd terug en we zijn ook al overgestapt. Wel een leuke financiële meevaller al had ik het eigenlijk nogmaals moeten melden dat we het nog steeds hadden. Maar goed misschien hadden zij ook wel zoiets van laat maar zitten
@susy26. Je eerste post kwam idd over dat je iets gegapt had en er trots op was! Na je uit leg daarna begrijp ik daar uit dat het een keer was en in een soort van omstandigheden. Het is het zelfde als mensen door lopen met een krat bier die op de wagen staat. Wat ook mij wel eens is overkomen en ook ik ben niet terug gegaan. We hoeven niet trots te zijn op onze daden. En zeker als je spijt hebt dan blijft het wel stelen maar leren we een hoop van wat wel en niet mag. Bewust een kist bier mee smokkelen is nog wat anders dan een kist bier vergeten aan te geven bij de kassa. En dan niet terug gaan dan woord het in wezen wel stelen. De moeder die per ongeluk een brood onder haar kinderwagen heeft en het vergeet en niet terug brengt is in wezen ook stelen. Wel eens met meisjes onderbroeken de kruitvat uit gelopen. IK had toen alleen nog een zoon. Moest lachen en bracht het meteen terug. Soms heb je peuters kleuters bij je en heb je niet door dat die ook wel eens wat mee smokkelen. Denk aan wat je gedaan hebt herinner de volgende keer dat je een krat op je wagen hebt staan en geef het door vergeten is menselijk en soms niet terug gaan ook. We zijn geen van alle moordenaars hier. En durven met de billenbloot te gaan. Zolang je dat durft zit het met je eigen eerlijkheid wel goed. Een keer heb ik bewust een snickers gepikt was 17 jaar. En ben nog in staat om die snickers te gaan afrekenen haha het zit je dan gewoon niet lekker. Kortom met mijn geweten is niks mis. En met de jouwe @susy26 vermoed ik ook niet. En wat van de vrouwen die hun snoep verstoppen voor man en kind waarom????? Dat begrijp ik dan weer niet.!! Of de moeder die het chocolade ei van haar kind op at en het kind wijs maakte dat hij het zelf op gegeten had. Dat vind ik ook vreemd. Had denk het zelfde gedaan maar uit schuld gevoel terug van school een ei voor mijn kind gekocht haha. We zijn mensen.
Soms heb ik de hele dag weinig uitgevoerd(in huis ) Dan komt mijn man thuis om 19.00 en om half zeven pak ik snel de stofzuiger zet de was aan en als hij binnenkomt terwijl ik bezig ben zeg ik " het was zo druk vandaag! De kinderen waren ook erg druk" Dan zegt hij joh laat maar doe je het toch morgen
Dankjewel en ja van dat snoep, snap ik ook niet,ik eet gewoon lekker waar me man bij is .. jij bent toch diegene die zit te snoepen hihi.. dan ook lijnen
Sorry Susy, ik begreep uit je eerste bericht ook dat je dat bewust (!!!) had gedaan en vaker dan één keer, vandaar mijn reactie. Mijn excuses als dit dus niet zo is, dan had ik je idd geen 'dief' mogen noemen.
Hahaha dit is mega herkenbaar. Nog ff snel om 5 uur zuigen en speelgoed aan de kant en dan zeuren over hoe zwaar mijn dag was.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik meer heb gekocht dan wat in de planning stond. Ik liep de supermarkt in voor kaas en kwam eruit met kaas en een pak poffertjes. Inmiddels is het hele pak (36 stuks) op en heb ik ook nog een krentenbol gegeten. De verpakking onderin de vuilnisbak... of zal ik het maar opbiechten aan mijn man? Ik ben tenslotte zwanger. Dan mag je vreetbuien hebben toch?
Ik ben geloof ik echt een moraalriddertje. Het komt weleens bij Albert Heijn voor dat ik iets vergeet af te rekenen. Dan lag het nog in m'n karretje onder m'n tas of zo. Ik loop dan altijd terug om hem alsnog af te rekenen. Een paar maanden geleden ging ik naar de zonnebank. Het was 10 euro en ik gaf het meisje een briefje van 20. Bij thuiskomst kwam ik er achter dat ze me geen briefje van 10 teruggaf, maar een briefje van 50. Ik ben meteen teruggegaan om het te zeggen. Als ze om een kasverschil ontslagen zou worden zou ik het mezelf nooit vergeven. Ik had ooit zelfs een iPad besteld bij Dixons. Ik kreeg hem een dag later bezorgd, een dag later nòg 1. Ik moet bekennen dat de verleiding wel heeeel groot was om m'n mond te houden.
Jaren geleden stopte ik vanwege omstandigheden een halverwege met mijn jaarstage. Echter werd gedurende de resterende tijd wel maandelijks nog mijn stagevergoeding uitbetaald. Ik heb gemeld dat dit niet klopte, heb het ook netjes apart gehouden, maar er werd telkens maar niks mee gedaan. Tsja, ik heb het aangegeven en als ze er niks mee doen dan heb ik gewoon een leuk extraatje Stiekem snoepen deed ik ook altijd. Inmiddels niet meer, want niemand meer die het zou kunnen zien haha. (En het mag ook niet meer van mezelf ) Ooit per ongeluk iets meegenomen uit een winkel, was in de kinderwagen gevallen toen ik tegen een display botste. Merkte het pas thuis weer en had echt geen zin om nog terug te gaan. Pasgeleden ging ik met een vriend even snel wat eten bij Ikea; hij had het dienblad met eten en ik had flesjes drinken in mn handen. Ik wilde alvast bestek gaan pakken en loop dus zo door met het drinken Vriend had het wel door en gaf het aan bij de caissière. Vanwege de eerlijkheid kregen we nog korting ook haha.
whahaha wat erg! hier ook hoor, uurtje voor mijn man thuis komt moet ineens alles nog gedaan haha. zo ben ik altijd "bezig" haha maar ik zeg dan niet hoe druk het was. dat maakt hem ook niets uit.
Ik verstop niks voor mn man ... moet ie ook proberen zeg, er iets van zeggen! ! De reden dat ik het voor mn kind verstop is heel simpel, niet alles is ook voor de kinderen en dan hoeven ze het ook niet te weten. . Dat vind ik zielig hahaha (God wat kon ik vroever kwaad zijn dat mn ouders allerlei lekkere dingen aten als wij op bed lagen!!) soort jeugdtrauma hahahaha
Ik deed het altijd zo: De kinderen beloven dat ze na het eten op mogen blijven en een film mogen kijken met chips en limonade en dan expres vroeg eten, film aanzetten, ze chips geven en limonade en dan na de film naar bed... Om 19.00.... Zij blij want filmpje-limonade-chips en "lang" opblijven... Ik blij want kinderen-toch-op-tijd-in-bed... O ja, ook nog een leuke: Als de ik de kinderen 's middags naar school heb gebracht, ga ik, als ik thuiskom, altijd even lekker languit op de bank liggen... Tv aan, spelletje op de tablet... Lekker onder een dekentje... En dan val ik in slaap... Gelukkig ken ik mezelf inmiddels en zet ik altijd de timer van mijn telefoon.... (kan overigens maar 2x in de week, woensdag zijn de kinderen thuis, donderdag werk ik en vrijdag is Jitte thuis...)