Hahaha sorry, maar ik moest hier echt om lachen. Ik geef ook vaak toe, terwijl ik weet dat het de boel alleen maar erger maakt. Zo heb ik bv liever niet dat ze alle kussens van de bank aftrekken om er vervolgens een hut mee te bouwen (en we hebben nogal wat kussen grrr). Maar als ze dan heel druk zijn, de hele tijd aan mijn hoofd zitten te zeuren of non-stop kletsen (toen droomde ik dat pieter konijn er was en toen gingen we radijsjes eten bladieblabladieblablabla en toen gingen we bladiebla en toen bladiebla) zeg ik: jongens, maak maar een hut! Heb ik even rust om vervolgens te balen dat ik de hele bank weer in elkaar moet zetten
Mijn man doet op dit moment zo sarcastisch en stom dat ik hem een mep wil verkopen. De enige reden dat ik het niet doe is omdat ik net geopereerd ben en bang ben dat de hechtingen losgaan
In het weekend laat ik het verschonen graag aan mijn man over, ik mag tenslotte 5 dagen in de week in m'n uppie voor de kleine meid zorgen. Vaak gebeurt het dat ik nou net nodig naar de wc moet wanneer zij een schone luier nodig heeft. "Schat, kan jij haar even een schone luier geven?" "Kan jij dat niet even doen?" "Nee, ik moet nu echt naar de wc en ze MOET nu een schone luier"
HAHAHAHA! Heerlijk dit. Ik ben ook zo slecht. Maar ik hoef tegenwoordig geen smoesjes meer te verzinnen, mn man vindt t heerlijk om in t weekend eigenlijk alles te doen met dl. Behalve eten geven omdat ze vaak gaat smeren als hij het doet en hij kan niet tegen de bende die dat geeft. Maar verder, luiers verschonen, aankleden, op bed leggen en veel spelen. En dan neem ik t er maar van terwijl ik t huishouden zo snel als mogelijk is doe.
Als ik even een rust momentje voor mezelf heb en ik hoor de kinderen de kinderen kibbelen om niks en vervolgens voetstappen op de trap hoor mama!!! Maamaaaaaa doe ik alsof slaap.. snel ogen dicht en bijna niet durven te ademen. Daarna hoor ik ze weer verder spelen.
Haha geweldig! Hier werkt dat dus niet. Zelfs als ik echt ziek ben en even wil liggen klimt die jongste gerust op mijn hoofd om er vervolgens een scheet te laten en zichzelf dan reuze grappig te vinden De oudste kan het meestal ook niet schelen of ik slaap of niet. Beetje jammer! Mijn man heeft 2 dagen vrij en ik was het zaterdag zo zat dat ik sindsdien heel veel aan hem overlaat, zodat ik het huishouden kan doen. Nu liggen de kinderen om half 8 op bed en is hij met ze in slaap gevallen, hij zal wel moe zijn en ipv dat ik me nuttig ga maken, zit ik te netflixen.
Hahaha heerlijk om te lezen. Ik lig met een deken op de bank met mijn oudste voor de tv. We waren zo ontzettend vroeg wakker en na een slechte nacht met de jongste heb ik echt even een rustige opstart nodig met een theetje, dekentje en ZP.
Ik heb mijn zoontje vanochtend in zijn wipstoel voor babytv gezet.. na een kak nacht waarin hij super veel wakker was kon ik zo nog eventjes slapen..
Ik ben het niet zo eens met het onderwerp. Biechten houdt in dat je je ergens schuldig over zou moeten voelen. Maar ik lees allemaal hee herkenbare menselijke dingen. Dus dames. Stop maar met het schuldgevoel we worstelen er allemaal mee. Mijn verhaal. Ik werk 4 dagen en ben woensdag vrij. Dan breng ik de jongste naar kdv, vervolgens breng ik de oudste naar school en blijf daar zelf ook een klein uurtje voor het lezen. En daarna heb ik de woensdagochtend voor mezelf. En dat is MIJN ochtend. Natuurlijk kan ik jongste gelijk halen, maar ik betaal per dagdeel. En hij vind het daar leuk. Die woensdagochtenden kan ik dus lekkef zelf invullen. Soms met helemaal niks. Soms met poetsen of een andere klus. En soms met leuke afspraakjes. Dit is geen biecht. Ik ben namelijk niet schuldig. Op ons prikbord hebben we de 3 PAD-regels gehangen Zorg goed voor jezelf Zorg goed voor een ander Zorg goed voor je omgeving En die regels staan niet voor niets in deze volgorde. Als je niet goed voor jezelf zorgt, dan kun je op den duur ook niet voor een ander zorgen.
Ja ik ken die methode, heb m zelf jaren terug ook uitgeplozen. Maar wij durven het niet aan. Ik duim heeeeeel hard voor je dat je wens in vervulling gaat
Zoontje werd vanmorgen om 6.00 wakker toen m'n man thuis kwam uit z'n werk (nachtdienst). Ik heb 'm gewoon tot 8.00 laten liggen omdat ik geen zin had om uit bed te gaan. Gelukkig accepteert hij het prima, gaat wat liggen kletsen en met z'n knuffels liggen spelen. Ik had gehoopt dat hij nog even ging slapen, maar helaas.
Nog een echte biecht dan. Ik kan me dus echt onwijs ergeren aan het constant herhalen van woorden/ zinnen van mijn peuter. Dan flapt de 2e keer JA zeggen er soms wel heel kattig uit... Sowieso kan ik best snel mijn geduld verliezen en als ik dan weer hoor 'mama niet zo gaan praten!' voel ik mij erg schuldig.
Heeeeul herkenbaar!! Vorige winter dat ik dacht nooit meer met twee gezonde kindjes buiten te komen of een nacht door te slapen. Maar dat komt goed, echt... Deze winter enkel een verkoudheidje!
Ik was alleen nog op woensdag en zaterdag. Op vrijdag en zondag vouw en ruim ik de was op. Op andere dagen kom ik niet eens in de buurt van dat apparaat. Voorheen waste ik zodra ik een machine vol had, en dan gelijk die avond weer uithangen en volgende avond weer opruimen. Op een gegeven moment voelde het alsof ik alleen nog maar bezig was met wassen wegwerken. Nu ben ik er veel minder mee bezig. En we doen nu langer met onze handdoeken. Iedereen heeft een eigen kleur en moet zijn handdoek minimaal 2x gebruiken na het douchen. Dat scheelt de helft in de hoeveelheid wasgoed en met 5 personen is dat echt heel erg veel.