Hoe doen jullie dat, er tip-top uit zien met kleine kids???

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nora1983, 25 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik vraag me zo vaak iets af he....En dit is geen oordeel-berichtje. maar ik zie zo vaak van die moeders die er tip-top bij lopen; laatste mode, haar in de plooi, make-up perfect :D Waar halen jullie de tijd vandaan om smorgens zo mooi verzorgd voor de dag te komen??? En helemaal als je nog een baby en een peuter hebt?? gaan jullie smorgens om 5u uit bed om je op te maken? vlak voordat de baby een fles moet en de peuter aangekleed.
    Ik heb zelf ook graag wat make-up op, maar ben hier toch wel een dik kwartier mee kwijt, soms 20 minuten als de eyeliner niet mee wil werken:x:D Mijn dochter is 2,5, en tot nu toe ons enige kind, ze gaat binnenkort naar de psz. Ik ben thuisblijfmoeder en hoewel ook mijn ochtend altijd vol zitten met verplichtingen zoals huishouden enzo, heb ik nú nog wel de tijd om me lekker op te maken enzo. Ik vraag me alleen af hoe ik dat op de ochtend moet klaarspelen als dochter naar de psz gaat....Ik ben geen type dat er helemaal perfect uit hoeft te zien, maar wil toch smorgens wel een beetje fris en vrolijk verschijnen.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik sta pas op als de kinderen ook opstaan. Meestal rond 09.00. Dan gaan we ontbijten en na het ontbijten gaat de tv aan. Dan doe ik mijn make-up en haren. Na een half uurtje meestal wel klaar, dan gaat de tv ook weer uit.

Als we sochtends naar de psz moeten doe ik het terwijl ze zitten te ontbijten. Ik ontbijt dan zelf onderweg/later/niet ;)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Niet, ik gun mijzelf die tijd niet en ik heb het er ook niet voor over. Ik ben wel altijd verzorgd hoor, haren schoon, beetje mascara etc, maar ik heb geen tijd voor uitgebreid make-up.
    En nog eerder uit bed is zeker geen optie, het is hier vrijwel nooit later dan 6 uur, dus daar begin ik niet aan.

4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    als mijn zoontje naar de peuters gaat dan sta ik rond 7 uur op
    snel douchen en meestal word dan mn dochter wakker dan kleed ik die aan
    en als mijn zoontje dan wakker word en aan het ontbijt zit dan ga ik mezelf aankleden opmaken en haar doen.
    ben echt geen uren bezig en kleding etc leg ik savonds alvast klaar voor zowel mezelf als de kids.

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Sinds ik aardig wat kilo's kwijt ben, heb ik weer wat leuke kleren gekocht, ik hou sowieso van colbertjes en jasjes, met een simpele spijkerbroek ziet het er al sneller netjes uit.
    Naar de kapper gaan schiet er bij in sinds de jongste er is. Hij heeft eerst veel gehuild, en is nu zo ondernemend, dat is bijna geen doen bij de kapper. Het kost me al moeite om de oudste 2 naar de kapper te laten gaan, omdat ik er al tegenop zie om de jongste mee te nemen. En oppas regel ik liever voor echt noodzakelijke dingen, dus moet hij af en toe toch mee.
    Ik heb wel mijn vaste ritueel 's morgens. Ik sta op voor ik de jongste uit bed haal (de oudste 2 gaan er zelf uit en maken ook zelf ontbijt). Ik heb me dan in 5 minuten aangekleed (kleding leg ik altijd avond ervoor klaar en douchen doe ik ook 's avonds), haar gedaan, luchtje op, en mascara. Dan zie ik er best netjes uit al zeg ik het zelf :D
    Die 5 minuten zijn wel heilig, ze weten hier dan dat ze niet aan de deur moeten rammelen en niet 'mama' moeten roepen :)

6. Veera

Veera Niet meer actief

Haha daar hoor ik ook bij :D je kunt überhaupt niet zien dat ik moeder of ooit bevallen ben, heb ik wel geluk mee.
    Als baby wakker is dan wil ze altijd wel even zelf spelen in de box, dus dan doe ik mijn haar en make-up. Of ik laat haar in bed en praat tegen haar terwijl ik me klaarmaak
    Kleding shop ik als papa thuis is of online.

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Niet dat ik heel veel make up op doe, maar ga niet helemaal zonder de deur uit, maar het kost me zeker niet altijd zo veel tijd. Lukt me prima dus, ook voor ik na mn werk ga.
    Dochter kan zich wel even zelf vermaken.

8. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik doe het zoals ik dat altijd doe.
    Voor mijn dochter geboren werd stond ik om 6 uur op om me klaar te maken voor werk, nu nog steeds en dan voedt ik haar ondertussen ook nog.
    Winkelen kan goed online, maak gewoon vast elke 8 weken een afspraak bij de kapper en zorg voor een goede huidreinigingsroutine voor je huid, dan ben je al praktisch klaar, en als je rondkijkt om je heen dan zie je dat heel veel mama's op een normale doordeweekse dag niet strak in de plamuur staan hoor ;)

9. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    #9 LVtje, 25 feb 2016
    Laatst bewerkt: 25 feb 2016
    Voor mij hoort het gewoon bij de dagelijkse verzorging.
    Kleren moet je toch aan, dus dan ook gewoon meteen iets leuks en geen huispak oid. ;)

Meestal ben ik al op voordat mijn dochter wakker is, dus dan ga ik douchen, aankleden en doe ik wat make up op. Hoeft allemaal niet zo lang te duren. Dan ga ik haar uit bed halen en voeden.
    Mocht ze een keer eerder wakker zijn dan krijgt ze eerst te drinken en dan gaat ze daarna nog even spelen in box/speelkleed of wipper en dan ga ik me dan snel klaar maken voor de dag.

De kapper komt iedere 5 weken gewoon bij ons aan huis in de avonduren, ideaal.

10. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Op de dagen dat mijn vriend en ik allebei werken staan we om 07.00 op en om 08.00 gaan we de deur uit.

Eerst douche ik, mijn vriend gaat dan ontbijten met de jongens. Dan ga ik ontbijten en mijn vriend douchen. Dan ga ik naar boven om met de oudste tanden te poetsen en aan te kleden, dat kan hij allemaal zelf. Aankleden van de jongste duurt 2 minuten en ondertussen maak ik me op (duurt 10 minuutjes).

Ik ga wel elke 6/7 weken naar de kapper (uitgroei....;)).

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben geen tip top moeder maar ga er elke dag om 7 uur (6.30'als ik gast kindjes) heb uit, douchen als ik dat niet S avonds deed. Gekleurde dag crème op, ogen opmaken en haren even doen. Aankleden (altijd een rok dus ook panty of maillot aan) en dan de kinderen uit bed. Half 8 gaan hun eruit en eten, 8.10 alles op de fiets (als er gast kindjes zijn 4 kids mee de deur uit) en naar school. Om 8.45 ruim ik dan pas de ontbijt borden etc op.

12. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Wij staan om 7:15/7:30 op. We douchen om en om en ik ben in 10 min klaar met aankleden en make up. Haren zijn lang en het valt altijd goed dus alleen even een borstel erdoorheen. Moet zeggen dat ik alleen wat bb cream en mascara gebruik, heb verder niks nodig.

De kinderen vermaken zichelf gewoon wel eigenlijk. Dochter kleedt zichzelf aan en zoon doe ik zelf.

Ik ga eigenlijk nooit onverzorgd de deur uit, voelt niet prettig.

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #13 amdaa, 25 feb 2016
    Laatst bewerkt: 25 feb 2016
    Ik maak mezelf binnen 5 min op, mijn stijltang warmt op terwijl ik tandenpoets, en mijn haar stijl ik terwijl ik mijn kind aanstuur in de badkamer s ochtends.
    Ik kleed mezelf s ochtends meteen na het opstaan aan, tegelijk met de kinderen.

Ben eigen max 15min bezig met mijzelf en zit dan in een mantelpak, klaar voor kantoor.

We doen het een beetje zo:
    - 7h opstaan en kinderen wakker maken
    - Tussen 7 en half 8 drie kinderen laten plassen, laten aankleden, tandenpoetsen, haren kammen. En mijzelf tegelijk wassen, aankleden, opmaken en haren kammen.
    - rond 7.40 naar beneden
    - met zn 4en eten tot 8.15
    - gezichten en brillen poetsen, kapsels van de dochters doen
    - om half 9 vertrekken we met zn allen
    - kinderen naar school en om 9h zit ik op kantoor.

Toen ik de kinderen nog moest aankleden en voeden stond ik om 6.30h op en begon ik om 7h met wassen, aankleden en voeden.

Edit:
    En wat doe je allemaal op je gezicht dat je 20min bezig bent?
    Pure nieuwsgierigheid, ik kan me er weinig bij voorstellen.

En als je om half 8 opstaat met 1 kind kun je tot half 9 weet ik veel wat allemaal doen in huis, toch?

14. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Zoon staat om 6 uur op.
    Als man vrij is duik ik onder de douche. De avond ervoor heb sowieso gedouched.
    Als man nog thuis is maar vroeg moet werken dan haalt hij zoon uit bed en kleed hem om en was ik mij snel en ga ik naar benenden om ontbijt en lunch voor iedereen te maken.
    Als hij niet thuis is dan was ik mij terwijl zoon in zijn kamer nog even wakker wordt en speelt met speelgoed.

Dan is het kwart over 6/ half 7 als we rustig aan doen en gaan we ontbijten. Man is dan al weg.
    Rond 7 uur gaat zoon spelen en ik sta op de gang mij op te maken en mijn haar te doen. Dat duurt hooguit 5 minuten en dan heb ik nette make up op.
    Dan nog een uurtje spelen met zoon en ondertussen ruim ik de vaatwasser uit en zoon helpt vaak mee. Om 8 uur schil ik zijn fruit en doe zijn sloffen in zijn tasje en pak ik de jassen etc en zet de fiets vast klaar. Onze schuur heeft een rare draai, dus dat gaat niet als zoon erbij staat.
    Rond 8.20 stap ik op de fiets richting psz.

Echt heel rustig allemaal en ik hoef jij niet te haasten. Kan zelfs nog een klein uurtje spelen.

15. Veera

Veera Niet meer actief

Ik doe er ook wel een kwartier over :D (precies de tijd dat kleine zichzelf kan vermaken)
    na t tandenpoetsen eerst dagcreme, foundation, beetje poeder en blush. Wenkbrauwen met potlood en poeder. Eyeliner bovenaan, twee lagen mascara. Lippotlood op de lippen en labello eroverheen. Droogshampoo in mijn haren en borstelen. Oorbellen in.
    Klaar!

16. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ik Werk...7 uur sta ik op en douche ik (soms, meestal 's avonds) kleed me aan en maak me op. 7.30 maak ik kind wakker, ontbijtje En 8 uur in de auto. Ik Ben geen tip top moeder maar ben 27 en wil toch Elke dag wel leuk eruit zien met beetje make-up en net haar.

17. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Oja manlief is om 5.00 uur weg dus die kan niks betekenen ;)

18. Monique1e

Monique1e Lid

17 okt 2015
    89
    0
    6
    Vrouw
    Niet van belang
    Friesland
    Nou als de kinderen naar school gaan dan doe ik dat wanneer ze op school zijn dan heb ik alle tijd voor me zelf en het huishouden heeft bij mij geen hele dag nodig dus kan best een uur missen voor douchen en makeup ;)

Als ze vrij zijn zet ik ze voor de tv en douche doe ik voor ze wakker worden

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben ook tbm van 1 kind, heb lichamelijke mankementen, en heel eerlijk...ik zie het probleem in deze niet zo :)

Zoontje zit sinds kort op school en we gaan er 7.15 uur uit en 8.20 uur de deur uit. Zoontje begint met ontbijten, ik met koffie. Dan gaan we aankleden, tanden poetsen, washand (douchen 's avonds), haren, make up, beker en fruit klaarmaken, honden eten geven, nog een kop koffie, schoenen en jassen aan en de deur uit. Op de terugweg doe ik soms gelijk een boodschapje, thuis gekomen ga ik ontbijten, de vaatwasser legen en m'n ding doen...

20. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik ben meestal net aangekleed voor zoontje wakker wordt. Dan haal ik hem uit bed en kleed hem aan. Ik ga daarna mij opmaken en mijn haar doen en hij staat naast mij vaak het badkamer kastje leeg te trekken of speelt in zijn kamertje. Daarna gaan wij naar beneden ontbijten , maak zijn gezicht schoon en wij gaan weg.

Als hij eerder wakker is , leg ik hem in mijn bed met de tv aan en dan maak ik mij op en kleed mij aan. Daarna hem.

Opzich ben ik zo klaar of ik mij uitgebreid opmaak of alleen simpel foundation , mascara met lip gloss op doe. En ik voel mij 100 x beter ;)

Ben wel benieuwd hoe het straks is met een baby en bijna peuter ;)

Deel Deze Pagina