Goedemorgen. Mijn man en ik hebben sinds kort een electrische fiets. Nu willen wij deze ook meenemen met weekendjes weg, alleen heb je dan niet altijd de keuze voor een veilige fietsenstalling bij het hotel. Waar laten jullie de fietsen dan? Op slot op de drager? (We hebben een wegklapbare Uebler) Of toch eraf en een zo geschikt mogelijke plek bij het hotel zoeken?
Gewoon neerzetten en goed verzekeren. Of idd op de drager, maar heb me er eigenlijk nog nooit echt druk om gemaakt om heel eerlijk te zijn. Man heeft zijn racefiets wel eens binnen mogen plaatsen, maar die heeft dan ook geen vast slot en is een stuk duurder dan een gemiddelde elektrische fiets.
Ja ze zijn verzekerd en we hebben goede sloten. MTB van mijn man hebben we inderdaad ook al eens binnen gezet, maar inderdaad ook kostbaar en geen slot(al kosten onze electrische fietsen ook behoorlijk)
Ik zou ze idd gewoon goed slot zetten, aan elkaar en aan een paal oid als dat kan. Meer kan je niet doen
Goed op slot is denk ik de enige manier. En de accu's nemen we mee naar onze kamer om het hopelijk wat minder aantrekkelijk te maken.
Ik vind dit ook best lastig. Die accu is zo zwaar dat het niet echt prettig is om daarmee te lopen als je bijvoorbeeld gaat winkelen. Mee naar het hotel is natuurlijk geen probleem. Meer dan goed op slot zetten kan je niet doen. Inderdaad met 1 slot aan een paal en 1 aan elkaar. En ik zet hem vaak wel op drukke openbare plaatsen waar meerdere duurdere elektrische fietsen staan.
Mijn fiets - niet elektrisch - neem ik, net als andere racefietsers, vaak mee de hotelkamer in. Doen veel vakantiefietsers
Idd de fietsen op slot buiten bij het hotel en indien mogelijk met een los extra slot aan een paal oid. Sommige hotels hebben ook fietsenstallingen die wat minder makkelijk bereikbaar zijn of achter een afgesloten hek, dus altijd even navragen. Bij het hotel haal ik meestal de accu eraf, ook ivm opladen. En de fietscomputer eraf als die niet vast zit, die is bij mij helaas al een keer gestolen toen ik dat vergeten was.
Goed op slot. Accu eraf. En verzekeren. Of een hotel zoeken waar een goede fietsenstalling is. Die heb je ook steeds vaker met oplaadmogelijkheden. Vooral in landelijke gebieden waar mensen komen om te fietsen.