Het blaasontsteking-topic

Discussion in 'De lounge' started by belinda203, Nov 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Een antibiotica kuur heeft ongeveer 2 tot 3 dagen nodig.

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Ik schuif me ook aan!!:(

Ik liep vanaf vanmiddag met een vreselijke pijn in mijn zij..
    Net of je te lang hebt hardgelopen zegmaar,zo'n gevoel!
    Dus net ben ik naar de huisartsenpost gegaan,urine ingeleverd..
    En ja hoor een fikse blaasontsteking en een kuur voor 5 dagen,4 capsules per dag rijker!!:x

Ik heb het ook wel dat ik het laatste beetje niet goed kan uitplassen dus in beetjes zegmaar..En aangezien ik het vaak heb,ga ik nu maar eens een verwijzing vragen voor een uroloog!;)

3. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik had het laatst ook voor de 2e keer in 3 maanden :(

Maar mennnn, wát een pijn doet dat. Ik jank niet snel, maar heb echt zitten huilen van de pijn toen. :(

Ik heb toevallig dus 3 weekenden geleden bij de HAP gezeten vanwege acute blaasontsteking, kan je echt vertellen dat het écht niet fijn voelt, zo niet zeer pijnlijk. Ik had CONSTANT het gevoel énorm nodig te moeten plassen, eenmaal op de wc kwam er niets of hooguit een aantal druppels. Het brandde als de ziekte daar beneden. Zo had ik 3 weken terug eens 2 uur lang op de wc gezeten omdat het qua pijn in mijn blaas haast niet uit te houden was wanneer ik gewoon liep/zat/stond en het plasgevoel 'op moest houden' (wat ik automatisch deed omdat de plasdrang zo heftig was dat ik dacht elk moment in mijn broek te plassen, ook wanneer ik 10 seconden geleden letterlijk nog van de wc kwam en verstandelijk wel wist dat ik eigenlijk niet moest). De pijn werd enkel minder wanneer ik op de wc zat en, de boel kon ontspannen of eigenlijk juist die druk 'mee' kon geven wanneer je plast (al kwam er bij mij dus niets uit). Overigens had ik toen ook bloed bij de urine.

Op zo'n heftige dag kan ik bijv. ook niet de deur uit omdat ik gewoon een wc bij de hand MOET hebben, die plasdrang en pijn is dan echt ondraaglijk en kan dan ook serieus geen 5 minuten zonder wc. Ik kan me dan nergens anders op concentreren (bijv, 'gewoon door de winkelstraat lopen' is dan al teveel) omdat dat pijnlijke gevoel en die drang alles overheersen. Zo stond ik bijv. 3 maanden terug (toen had ik het ook) bij de bruna tijdens zo'n heftige dag. Op een gegeven punt werd het zo heftig dat ik letterlijk alles uit mijn handen heb laten vallen en de winkel met gekruiste knieen uit ben gerend direct naar de dichtsbijzijnde wc want ik híéld het niet meer en voelde de controle over mijn blaasspieren al gaan ;) Uiteindelijk kwam er dus weinig uit, maar dat GEVOEL dat je zo erg moet, aaarghh...

4. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Nog iemand hier hoor!!

Heule erge pijn idd, maar cranberrrysap of pillen en veel, heel veel drinken doet bij mij altijd wonderen, tenminste als ik het aan voel komen.
    Tijdens mijn zwangerschap heb ik 't gelukkig niet gehad en ik hoop dat dat zo blijft!
    De kleine drukt soms behoorlijk tegen m'n blaas en zodra ik dat voel, herinner ik me weer dàt blaasontsteking-gevoel, dus ik blijf op m'n hoede!! ;)

5. Zouwoas

Zouwoas Niet meer actief

sinds vandaag een blaasontsteking :(

6. Tink

Tink Niet meer actief

Klopt, dan plas je veel beter uit.

7. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

Aug 5, 2008
    255
    0
    0
    Tip: D-mannose tabletten (en nee geen aandelen :)).

Hier ook steeds terugkerende blaasontsteking. Niets leek te helpen (Granberry, pure citroensap elke morgen, liters water drinken....). Ten einde raad op internet gespeurd en toen een site over D-mannose gevonden. Sindsdien nooit meer last gehad!
    (Bij Etos kun je een combi van D-mannose met granberry krijgen geloof ik).

Beterschap!

8. Angelina

Angelina Niet meer actief

Oh *JEEJ*
    Ik sluit mij ook even aan, al zijn we dat station ruimschoots gepasseerd ;).
    Ik heb tijdens de zwangerschap verschillende keren een blaasontsteking gehad, eenmaal eindigde dat in een verwaardloosde nierbekkeninfectie ( dat wist ik toen niet ) waardoor ik sinds de bevalling een chronische nierbekkenontsteking heb.

1000 potjes pies en pillen later, is dat de uitkomst.

Ik ben net weer van een aanval aan het genezen, dus ik neem alle gegeven tips ter harte en ben bereid alles te proberen :).

9. Within

Within Niet meer actief

Ik sluit me ook aan! Ontzettend veel blaasontstekingen al gehad, laatste tijd niet meer gelukkig.

1 keer een acute blaasontsteking gehad, meteen naar de hap gereden en daar een uur op de wc gezeten want wat deed dat zeer.. dat brandende gevoel zou je zo graag per direct uit willen schakelen!!
    Bij mij heeft cranberrysap (uit de supermarkt) en die pillen heel erg geholpen. Heb toen ook hele geconcentreerde pillen gehad, waren aan de prijzige kant maar hielpen super!

Dit waren ze: Blasecare ondersteunt een goed mileu in de blaas - Gezondheid Aanbiedingen

10. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Veel sterkte! Ik had er vroeger echt heel veel last van, totdat ik vit. C-1000 ging bijslikken (Je plast het in principe allemaal weer uit, dus het zuurt enkel je urine goed aan zonder dat je overdoseert). Met 2000 a 3000 mg. vit. C. en héél véél water ging beginnende pijn ook weer blijvend weg. De cranberry erbij kan helpen, maar voor mij is de vit. C het beste.

Verder niet je plas ophouden, regelmatig plassen, rechtop zitten en goed uitplassen in één keer (niet in korte 'plasjes' aan het einde ;) ).

En voor nu: je kuur goed afmaken, niet slordig worden als je klachten minder worden.

Het meeste stond hier al. En de tip van pure citroensap ga ik eens uitproberen :)

11. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Wat een hoop mensen met blaasontsteking. Nou ik mag er helaas bij in het rijtje:(
    Gelukkig nog nooit eerder gehad want jeej wat doet dit pijn. Hopelijk slaat de AB snel aan.
    Beterschap voor iedereen

12. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Ook ik heb blaasontsteking sinds gisteren:( de eerste keer tijdens mijn zwangerschap, maar in het verleden heel vaak gehad. Mijn moeder werkte vroeger bij een soort reformzaak en adviseerde mij, zodra ik het gevoel had dat er blaasontsteking op kwam zetten, thee te zetten van lijnzaad en kersenstelen. Goed laten trekken, en zo warm mogelijk drinken. Als je de thee goed sterk zet en je voelt met je vinger in de thee, dan zul je ook merken dat het een beetje "glibberig" voelt. Deze thee schijnt een laagje in je blaas achter te laten waardoor de blaasontsteking weggaat. Ik ben gisteren meteen begonnen met thee drinken, gewoon elk uur een kop (als dat lukt) en ik voel al dat het veel minder pijnlijk en branderig is. Nog een paar dagen door drinken en dan is hopelijk weer over.
    Bij mij werkt het altijd prima, heb al jaren geen kuurtjes van de dokter meer nodig :)

13. Chivay

Chivay Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,552
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb ook heel veel blaasontstekingen gehad..
    Maar, heel raar... geen pijn! Maar wel verhoging...

Maar omdat de blaasonstekingen er voor zorgde dat ik open deur was voor andere infecties (luchtweginfecties, spruw enz) heb ik veel antibiotica gehad..

Totdat de HA t genoeg vond.... Na de zoveelste kuur heb ik een onderhoudskuur van 9 maanden gekregen!
    En sindsdien nooit meer en blaasonsteking gehad! Mijn lijf had het nodig om even een paar maanden ontsteking vrij te zijn om genoeg weerstand op te bouwen...

Altijd cranbarrietabletten geslikt.. altijd plassen na sex... goed leegplassen... bekkenbodem-oefeningen zodat ik beter kan leeg kan plassen...

Nu al ruim 2 jaar geen onsteking meer gehad... cranbarry laat ik nu ook voor wat het is.. alleen de andere dingen let ik nog wel op..

Dus tip:
    Echt vaak onstekingen? Ga eens babbelen met je Ha over een onderhoudskuur... dat is een heel lichte antibiotica voor lange tijd... (na eerst een gewone kuur)

14. Tink

Tink Niet meer actief

Pas wel op met blaasontsteking tijdens een zwangerschap he. Dat kan voortijdige weeën veroorzaken. Beter even laten checken als je twijfelt!
    Maar veel drinken is altijd goed, dat spoelt lekker door ;)

15. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Hier ook WEER blaasontsteking en waarschijnlijk nog steeds nietsteentjes....
    Heb nu mn 4de kuur in 4 weken tijd.
    Sinds ik bevallen ben 1 maand geleden heb ik het al!
    Word nu door gestuurd naar t zh uroloog en dan gaan ze verder kijken....ben benieuwd!

16. Female

Female Niet meer actief

Voortaan;
    Dagelijks een cranberrie-capsule (gewoon kruidvat merk oid is al prima)
    En véél water drinken
    Oh ja en plassen na de sex

17. Angelina

Angelina Niet meer actief

Even een vraag over de cranberrie capsules: Weet iemand of je deze mag gebruiken tijdens de borstvoedingsperiode? Ik had het gevraagd bij de apotheek, maar de dame daar kon het antwoord nergens terug vinden.

Dan nog een vraag aan Siriel; Die thee, hoe zet je die? Hoe kom ik aan lijnzaad en kersensteeltjes, bij een reformhuis ? Of in een supermarkt vragen of ik de takjes van de kersen mag plukken ? :D
    Grapje, maar het is nu geen kersentijd, dus hoe kom je er aan?

Niersteentjes is ook een tip voor: Iedere avond voor het slapen gaan een glas mineraalwater drinken met een bodempje wijnazijn.
    Er zijn mensen die erbij zweren.

18. augustus

augustus Niet meer actief

Hier was het volgende week ook (bijna) weer raak. Ben gelijk begonnen met veel water, cranberry sap en lucovitaal cranberry forte capsules. SInds zaterdag gaat het beter. Hiet ziet ernaar uit dat een AB kuur niet nodig is gelukkig. Vorige keer zat ik namelijk onder de rode bulten. Dus ik kijk wel uit nu, liever voorkomen..

19. belinda203

belinda203 Bekend lid

Mar 23, 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ik kan helaas nog steeds niet zeggen dat het veel beter gaat.
    De buikpijn is er nog steeds,en het lijkt zelfs erger dan eerst.
    Het vreemde is dat het maar aan 1 kant van mijn buik zit;alleen rechts van de navel zeg maar.Daarom heb ik zo mijn vraagtekens bij de diagnose blaasontsteking.
    Mijn kuur Nitrio is op 1 dag na op en ik ga het nog even afwachten,maar anders ga ik de dokter maar eens bezoeken denk ik.
    Het valt me op dat het een veelvoorkomend iets is bij vrouwen.
    Misschien toch maar eens overdragen aan de mannen??!! ;)

20. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Heb nu al een maand of 4-5 een blaasontsteking..:(
    HEb een kuur nito gehad en ammoxi maar door later onderzoek bleek deze bacterie hier resistent tegen.
    Er zijn geen kuren die wel werken die ik nu mag hebben, dus ik moet wachtten tot na de bevalling.
    Heb er nu weer heel veel last van, ka geen 10 minuten fietsen/lopen zonder erge aandrang te hebben..
    Maar dus helemaal niks meer aan te doen. Ik gebruik 2 cranberry pillen per dag en drink heel veel dit lijkt zo soms iets te helpen..

Ik hoop dat jullie er wel vanaf komen want de hele zwangerschap een blaasontsteking is geen lolletje

Share This Page